חדשות    

קוסם?! ירקן בשוק מחנה יהודה חשוד כי העלים הכנסות בסך 14.5 מיליון שקל

רשות המיסים ממשיכה בפרסומים על תפיסות "פיקנטיות" של בעלי עסקים קטנים. הפעם מדובר בירקן בן 38 משוק מחנה יהודה החשוד בהעלמת קניות והכנסות בסך של כ-14.5 מיליון שקל בשנים 2010-2017.

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת רשות המסים ושחרר את החשוב בתנאים מגבילים.

מרשות המיסים נמסר כי במסגרת בדיקה של יחידת חקירות מס הכנסה בירושלים, אשר ניהלה את החקירה והגישה את בקשת המעצר, עלה חשד כי אביו של החשוד, ירקן בשוק מחנה יהודה העלים קניות והכנסות במיליוני שקלים בשנים 2017-2010. עוד הסתבר כי לאותו ירקן שלושה בנים העובדים עמו בשוק, אחד מהם הוא החשוד – יניב שמואל, אשר הובא שלשום יחד עם שני אחיו ולחקירה במשרדי החקירות של מס הכנסה ירושלים.

על פי הכתוב בבקשת המעצר, מעדויות שנגבו מספקים בשוק הסיטונאי עולה, כי מי שביצע את הקניות בפועל הוא יניב שמואל, אשר אישר בחקירתו כי אכן הוא זה שביצע אותן, וזאת לאחר שהוצגו בפניו כרטסות הספקים.

עוד נכתב בבקשת המעצר כי מבדיקת חשבונות הבנק של יניב ואשתו נמצאו הפקדות מזומנים בסך של כ-950 אלף שקל, בין השנים 2016-2011, כאשר החשד הינו כי מקור הכספים הוא מהעסק המתנהל בשוק. החשוד מסר בחקירתו כי הוא מושך משכורת מהעסק בסך אלף שקל (מאד משכנע, י.ב) בשבוע ואותם הפקיד בחשבון הבנק.  

השופט, אלעד פרסקי מבית משפט השלום בירושלים, אשר דן בבקשת המעצר, נעתר לבקשת רשות המסים וקבע, בין השאר, התחייבות עצמית בסך 150 אלף שקל, הפקדת מזומן בסך 20 אלף שקל ערבות צד ג' בסך 100 אלף שקל וצו מניעת יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

 

משרד תיווך מואשם בהעלמת הכנסות בסך 1.7 מיליון שקל

שיפוצניק העלים מס – לא מפתיע; הפעם מס הכנסה מגיש כתב אישום