חדשות    

קורס פסיכומטרי מקוון חינמי

המשרד לשוויון חברתי יפעיל קורס מקוון ללימודי פסיכומטרי. יחסוך לסטונטים לעתיד  הרבה כסף? בטח. האם הם ינהרו בהמוניהם? תלוי את מי תשאלו.

הקורס יכלול 45 שעות לימוד ו- 7 בחינות סימולציה, בהם תוכלו לצפות כמה פעמים שרק תרצו.  ספר הקורס יסופק לנבחנים בחינם בקובץ PDF, ותמורת 250 שקל תוכלו להצטרף לקבוצות ווטסאפ, ולשאול את המדריכים שאלות.

את הקורס הכין הגוף שאחראי לבחינות עצמן- המרכז הארצי לבחינות והערכה.  השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל טוענת כי, "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה ושוויון הזדמנויות לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז".

הקורס פועל מסגרת הפלטפורמה הלאומית ללימודים מקוונים "קמפוס", שמפעיל המטה הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי. קמפוס היא פלטפורמה דיגיטלית חינמית, הכוללת 275 קורסים מקוונים, אקדמיים ומקצועיים. נכון להיום לומדים במסגרתה כ-59 אלף איש מ-157 מדינות, רובם מישראל, ויש תלמידים גם ממדינות ערב.

קורס פסיכומטרי עולה היום כ- 8,000 שקלים, ומוסיף לנטל הכלכלי הגדול המוטל על מי שמעוניין בהשכלה גבוהה בישראל, לכן הקורס הזה עשוי להיות הצלה של ממש עבור אלה שלא יכולים לעמוד בהוצאה הגדולה. השאלה היא האם הסטודנטים לעתיד יקחו סיכון, וינסו לגשת לבחינה הגורלית בלי ליווי צמוד של מדריכים בכיתה?. התשובה כנראה תלויה במצבם הכלכלי של התלמידים, אך גם לא מעט בהרגלי הלמידה שלהם בתיכון. אם בית הספר בו למדו הכין אותם היטב לחיים של לימודי אונליין, יכול מאוד להיות הקורס הפסיכומטרי המקוון יהיה סיפור הצלחה.