רכב ותחבורה    

קורקינט שיתופי – כמה זה עולה? 20 שקל לחצי שעה – יקר!

חברת בירד מסרה  שתציע השכרת קורקינטים חשמליים בארץ לפי שעה. הפיילוט בארץ באוניברסיטת תל אביב הוא בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה.

מדובר בפועל על מודל דומה  למודל האופניים השיתופיים (בדומה למובייק) – ניתן לעקוב, לפתוח ולנעול את הקורקינט באמצעות אפליקציה – ולהשאיר אותם בכל מקום עם תום השימוש. בכל נסיעה יחוייבו הרוכבים בחמישה שקלים, ועל כל דקת נסיעה נוספת בעוד 50 אגורות. לדוגמה – נסיעה של 20 דקות תעלה 15 שקלים;  נסיעה של 30 דקות תעלה 20 שקל – לא זול, ביחס לאופניים השיתופיים ובכלל ביחס לאמצעי התחבורה הקיימים. לדוגמה המחיר של האופניים השיתופיים עולה עד 4 שקל לחצי שעה – חמישית מהעלות בקורקינט.  אז נכון שמדובר בכלי חשמלי, להבדיל מהאופניים השיתופיים שהם לא חשמליים, ועדיין מדובר על מחיר לא נמוך, והשאלה אם הצרכן הישראלי יאמץ את הקורקינטים האלו, היא אמנם פתוחה, אך נראה שבמחיירם האלה זה ממש לא יהיה טריוויאלי.

חברת בירד אימצה מודל של טעינה שיתופית. הקורקינטים הרי צריכים טעינה של סוללה, וכל אדם שירצה להצטרף לצוות המטעינים, כך מוסרת בירד,  יוכל לקחת לביתו בסוף היום את הקורקינט, להטעין אותו ולקבל 20 שקל בעבור כל הטענה. איסוף הקורקינטים, ונראה שזה מרכיב גבוהה בעלות, יעשה על ידי החברה, שבכל סוף יום תאסוף את הקורקינטים למעט אלו שנמצאים אצל המטעינים.

יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, אמר עם ההודעה על השקת המיזם בארץ – "אנחנו משוכנעים שהמוצר שלנו יהווה פתרון מושלם לבעיית הקילומטר האחרון ולנסיעות בתוך העיר. ישראל נבחרה על ידי מנהלי החברה כאחד היעדים הראשונים להתרחבות מעבר לגבולות ארה"ב. תל אביב בפרט וישראל בכלל, מתאימות בצורה יוצאת דופן למוצר ולשירות אותו אנחנו מביאים. אין לי ספק שהצרכנים הישראלים יבינו במהרה שיש כאן פתרון אמיתי, חדשני, שיתופי וידידותי לסביבה".