חדשות    

קסם מייקרת דמי ניהול ב-5 תעודות סל; תוספת שנתית של 5 מיליון שקל לדמי הניהול

חברת תעודות הסל הגדולה בשוק המקומי – קסם של בית ההשקעות אקסלנס, החליטה  להעלות את דמי הניהול בחמש תעודות סל. מדובר בעיקר בתעודות שדמי הניהול בהן היו 0%, וכעת הן יגבו דמי ניהול של 0.1%-0.15%.

תעודות סל, הן מוצר פסיבי, מוצר עוקב מדדים. אין באמת צורך בניהול אקטיבי, אלא רק יכולות טכנולוגיות שאמורות לגרום לכך שהמוצר יעקוב באופן זהה למכשיר/ מדד הייחוס שלו. ולכן, דמי הניהול על תעודות הסל נמוכים משמעותית ביחס לקרנות הנאמנות ולמכשירים מנוהלים.  שוק תעודות הסל, עדיין לא בגדלים של תעשיית קרנות הנאמנות, אבל השוק הזה צומח בקצב גדול יותר מתעשיית הקרנות והיקפו כ-90 מיליארד שקל (תעשיית הקרנות מנהלת כ-215 מיליארד שקל).

קסם, שאחראית על קרוב לשיש מתעשיית תעודות הסל מנהלת תעודות סל בהיקף של 28 מיליארד שקל, כולל תעודות פיקדון, והתעודות שהיא החליטה להעלות בהן את דמי הניהול הן התעודות הבאות –  קסם ת"א 100 מדמי ניהול של 0% לדמי ניהול של 0.1%, כשעל פי בדיקה של מהון להון  מדובר על דמי ניהול שנתיים של כ-3 מיליון שקל; קסם ת"א 25 – דמי הניהול שהיו 0% יעלו ל-0.1% וכאן מדובר על דמי ניהול אבסולוטיים שנתיים של כ-1 מיליון שקל. תעודות סל נוספות שבהן יהיה עדכון – קסם תל בונד תשואות וקסם תל בונד צמודות שבהן דמי הניהול היו 0% ויתעדכנו ל-0.15% – מדובר בתעודות סל על מדדי אג"ח, ודמי הניהול הצפויים כאן כ-0.3 מיליון שקל.

בתעודה קסם S&P (מנוטרל מטבע) גבתה קסם דמי ניהול של 0.25% ובכוונתה להעלות את דמי הניהול ל-0.35%, מדובר על תוספת דמי ניהול שנתיים של כ-1 מיליון שקל; ומנגד – בקסם החליטו להוריד את דמי הניהול על קסם ארה"ב מ-1% ל-0.8%. בסיכום כולל של עדכוני דמי הניהול נראה, על פי בדיקת מהון להון שדמי הניהול יעלו בכ-5 מיליון שקל בשנה.

מה זאת תעודת סל? מהן היתרונות והחסרונות שלה ומה ההבדלים בינה לבין קרן נאמנות