חדשות קרנות נאמנות    

קרן הטכנולוגיה של אי.בי.אי בהשקעה ראשונה – 3.5 מיליון שקל בניילומטיק

מקור: pixabay

קרן הטכנולוגיה של אי.בי.אי שנסחרת בבורסה (הקרן הטכנולוגית היחידה שהצליחה לגייס הון במתכונת ובגיבוי של האוצר) מדווחת על השקעה ראשונה – 3.5 מיליון שקל בחברה הפרטית ניילומטיק.

ניילומטיק הוקמה בספטמבר 2016 והיא עוסקת בפיתוח מוצר אלקטרוני ביתי (קונסיומר אלקטרוניקס), המשלב טכנולוגיות מתקדמות בתחום האסתטיקה האישית. בדיווח של הקרן נמסר כי  "החברה טרם החלה בשיווק ומכירה, ונמצאת בשלב הפיתוח והגדרת המוצר, כך שיתאים לקהל יעד רחב".

 

אי.בי.אי טכנולוגיות עילית, מנוהלת ע"י ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו. הקרן  השלימה ביוני  גיוס של כ-403 מיליון שקל, והיא תשקיע את כספי המשקיעים בה בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבי התפתחות שונים – מחברות סטארט אפ ועד חברות בשלות, שכבר נסחרות בבורסה. מדובר בקרן סחירה, ששווה כיום כ-377.3 מיליון שקל, ומחיר יחידה עומד על 92.5 אגורות – ירידה של 7.5% מאז ההשקה.

הקרן הטכנולוגית היא סוג של קרן הון סיכון סחירה, במבנה של קרן נאמנות. הרעיון בהשקתה הוא לאפשר השקעה במיזמי טכנולוגיה גם לציבור הרחב.

ביולי 2017 פרסם אגף החשב הכללי במשרד האוצר, בצעד משותף עם רשות ני"ע, "מכרז לבחירת מנהלים לקרנות השקעה בחברות הייטק", שייסחרו בבורסה המקומית. אי.בי.אי טכנולוגיות עילית עמדה בדרישות הגיוס המינימליות שהעמידה המדינה, לאחר שהפחיתה את דמי הניהול שתגבה ל-1.3%, לעומת כוונה מקורית לדמי ניהול של 2%.

הקרן קבעה תשואת משוכה של 7% לשנה, שרק מעליה תזכה ל"דמי הצלחה" של 20% מהתשואה החיובית שתיצור למחזיקי הקרן, וגם זאת אחרי שהבינה שהיא צריכה ללכת לקראת המשקיעים. בשלב הראשון הכוונה היתה לא לקבוע רף.

 לקרן יש הטבות מהמדינה, בדמות הגנה מפני הפסדים בקרן עד לגובה של 50 מיליון שקל, ואפשרות ללוות כסף מהמדינה. השאלה אם מדובר בהטבות משמעותיות לקרן שאמורה לנהל 400 מיליון שקל.

מדריך קרנות נאמנות – יתרונות וחסרונות

התחרות עולה מדרגה: בלאקרוק משיקה 4 קרנות נאמנות למשקיעים ישראלים

קרנות נאמנות בתחום הקנאביס – מי? והאם כדאי?