חדשות    

קרן השתלמות כבר פתחתם?

יש לכם קרן השתלמות? אם לא, כדאי שתנצלו את את הזכות לפתוח כזו כי מעבר לעובדה שמדובר בחסכון לטווחת בינוני מדובר גם בהטבת מס משמעותית – הן אם אתם עצמאיים והן אם שכירים ואולי בעיקר. אבל תחילה מהי קרן השתלמות?
קרן השתלמות היא דרך נוספת לחסוך לפנסיה שלנו. היא מתאימה לשכירים ולעצמאים וגופים רבים במשק למשל קיבוצים, מושבים שיתופיים, מורים, וכדומה מייעדים לעצמם קרנות השתלמות ומתאימים אותן לעצמם מתוך מטרה לצבור כספים למטרות ספציפיות שקשורות בהשתלמויות ולימודים. אלא שבשנים האחרונות בזכות הטבות המס שיש על קרנות ההשתלמות בניגוד לאפיקי השקעה אחרים הן הפכו אטרקטיביות יותר והציבור מעדיף אותן על פני אפיקי השקעה אחרים. עד כדי כך יש להן ההעדפה שחוסכים רבים, שכירים מבקשים מהמעסיק להפריש עבורם כספים יעודיים בצורה של קרן השתלמות ולא למשכורת בגלל הנושא המיסויי. 
מה היתרון בקרן השתלמות?  היתרון בקרן השתלמות הוא בכך שאת הכסף ניתן לקבל אחרי 6 שנים ולעיתים אף פחות מזה, בניגוד לקרנות פנסיה שדורשות הפקדה של עשרות שנים. 
מי יכול לפתוח קרן השתלמות?
בעקרון כל אחד. בין אם אתם עצמאיים ובין אם שכירים. אלא שכשכירים לא תוכלו לפתוח לבד. המעסיק הוא זה שרשאי לפתוח עבורכם את הקרן ויש לכך משמעויות רבות מבחינת הטבות מס, לעומת זאת כעצמאים אין בעיה. כל אחד יכול. 
חשוב רק לזכור כי יש הגבלה על ההפקדה המזכה בהטבות מס. תקרת ההפקדה לקרן השתלמות מוגבלת בסכום של 15,712 ש"ח, מעבר לסכום זה לא ניתן להינות מהטבות מס. באשר לעצמאים, הם יהנו עבור הכנסה שנתית של 264,000 ש"ח אשר חייבת במס והסכום המוכר במס יעמוד על 4%.
שיעור ההפקדות שמועברים הם: לשכירים המעביד יפקיד עד 7.5% מהשכר. הפרשת העובד במקרה זה תהיה שליש מהפרשת המעסיק. ולא מעל 2.5% מהמשכורת. כדאי להתעדכן מדי פעם מהי התקרה הנהוגה ולעדכן לפיה. חשוב לזכור שהפקדות שהן מעל לסכומים אלו ההפרש יחויב במס וחבל. לקרן השתלמות לעצמאים, הפקדה של עד 7% מההכנסה החייבת בפועל ועד תקרה של 264,000 ש"ח בשנה.
האם ניתן להפסיק את ההפרשות לקרן?
ניתן להפסיק להפריש לקרן השתלמות מתי שתרצו ולא תהיה פגיעה בכספים שנחסכו. הם ימשיכו לצבור ריבית בהתאם לתנאי הקרן. גם במקרה מוות ניתן יהיה לפדות את הקרן.  
איך מממשים את הזכות למשיכות הכספים?
ממלאים בקשה למשיכת כספים בטפסים המתאימים שניתנים ע"י החברה המנהלת את הקרן ובהתאם להוראות המפורטות בכל טופס. אם אתם שכירים שימו לב אם קיימת דרישה של מכתב מעסיק לגבי שחרור הכספים לטובת העובד.