חדשות קרנות נאמנות    

קרן חדשה – אפסילון זהב; עוד דרך להשקיע בזהב

זהב

הזהב נמצא מתחילת השנה במגמה חיובית, ובחודש האחרון, על רקע יציאת בריטניה מגוש האירו, זינק הזהב, על רקע חששות  לכאוס בשווקים הפיננסים. הזהב נחשב כסוג של עוגן בתקופות של אי-וודאות וחולשה בשווקים, וזו כנראה הסיבה לתשואה של קרוב ל-30% מתחילת השנה. משקיעים רבים בוחרים להסיט חלק מתיק ההשקעות שלהם לזהב (באופקים שונים – מניות, תעודות, קרנות – כאן תוכלו לקרוא את מדריך ההשקעה בזהב), אם כי חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות , הזהב לא סיפק את הסחורה, והניב בראייה ארוכת שטוו (3 שנים, 5 שנים) תשואה אפסית במקרה הטוב, ותשואה אפסית במקרה הרע.

על רקע ההתאוששות במחירו, החליטו באפסילון קרנות נאמנות להשיק קרן מתמחה – אפסילון זהב. כיום, קיימת קרן נאמנות אחת בלבד שמתמחה בזהב – מיטב זהב. מיטב זהב הצליחה לייצר מתחילת השנה תשואה של 40% (למרות דמי ניהול מופרזים של 2.5%! ) והיא מנהלת קרוב ל-30 מיליון שקל.

אפסילון מפרטת בתשקיף הקרן את מדיניות ההשקעות של הקרן – "… בכפוף להוראות כל דין, שיעור החשיפה בקרן למחיר הזהב לרבות באמצעות השקעה במניות אשר חשופות לזהב ETF של חברות הפועלות בתחום של כריית זהב ו/או תעודות סל ו/או . באמצעות החזקה בנכס הבסיס או בחברות הפועלות בתחום של כריית זהב, לא יפחת מ- 75%. שיעור החשיפה בקרן למניות לא יעלה על 120%. שיעור החשיפה בקרן למט"ח לא יעלה בערכו המוחלט על 120%. יתרת החשיפה בקרן תיקבע על פי שיקול דעתו הבלעדי של מנהל הקרן. שיעור החשיפה בקרן לאג"ח שאינן מדורגות בדירוג השקעה , לא יעלה על 10%. השווי הכולל של ניירות ערך חוץ, יחידות של קרנות חוץ ומטבע חוץ, שיוחזקו בקרן, בתוספת החשיפה לנכס בסיס הנסחר בחו"ל באמצעות פעילות בנגזרים בבורסות בחו"ל יכול שיעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסיה".

אפסילון זהב –  פרטים עיקריים

מהתשקיף עולים הנתונים הבאים על הקרן –  קרן פתוחה (כצפוי), כלומר היא לא סגורה בהיקף היחידות המונפקות; סיווג הקרן: מניות בחו"ל, מניות לפי ענפים בחו"ל, אנרגיה וקומודיטיס.

מסלול המס של הקרן (גם כצפוי) – פטורה. כלומר, הקרן עצמה פטורה ממס על רווחים , המשקיעים/ מחזיקים בקרן חייבים במס.

דמי הניהול יהיו –  0.95% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן. שכר הנאמן: 0.05% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן.

יחידות הקרן מוצעות ללא תוספת הוספה. היחידות האמורות מוצעות לציבור בכל יום מסחר, החל מיום 14/07/2016 ועד ליום 06/07/2017 ( השעה היעודה להגשת הזמנות: 16:00)

מטרת הקרן להשיג תשואה דומה לתשואת המדד – של שער GOLD SPOT $/OZ INDEX , אך כמובן שלא מדובר בהתחייבות להשיג את תשואת המדד.