חדשות קרנות נאמנות    

קרן כספית דולרית – דרך להצמיד את ההשקעה לדולר; מה הניבו הקרנות המובילות בקטגוריה!

אחת הדרכים להשקיע בדולר היא דרך קרנות כספיות דולריות, היתרון הוא שיש גוף מומחה שמנהל את ההשקעות  ואמור לייצר תשואה טובה מהמשקיעים הפרטיים, אבל מנגד, על הניהול הזה משלמים דמי ניהול.

בקרן הנאמנות הראל כספית דולרית  דמי הניהול מסתכמים ב-0.78%. הקרן עלתה ביותר מ-5% מתחילת השנה, ומדיניות ההשקעה של הקרן על פי התשקיף נשענת על השקעות דולריות – "הקרן תשקיע לפחות 50% מהשווי הנקי של נכסיה באג"ח ממשלתיות הנסחרות בחו"ל, אשר דורגו בידי חברה מדרגת בדירוג הגבוה ביותר בסולם הדרגות שנקבעה, ויתרת התקופה מיום רכישתן עד מועד פדיונן אינה עולה על שישה חודשים. הקרן תשקיע לפחות 90% מהשווי הנקי של נכסיה בני"ע הנסחרים בדולר ארה"ב ו/או צמודים לדולר ארה"ב ו/או במזומנים ופקדונות לזמן קצוב בדולר ארה"ב".

קרן הנאמנות של מגדל – מגדל כספית דולרית דמי הניהול נמוכים יותר – 0.34% והקרן הניבה מתחילת השנה כ-5.2%. מדיניות ההשקעה של הקרן רחבה יחסית – "כפוף להוראות כל דין, 90% מנכסי הקרן כולן או חלקן יושקעו כדלקמן: אגרות חוב ממשלתיות צמודות לשער הדולר או נקובות בדולר אשר הונפקו על ידי ממשלת ארה"ב והנסחרות בבורסה ו/או בשוק מוסדר ואשר מועד פדיונן יהיה לכל המאוחר 12 (שנים עשר) חודשים מהמועד שבו נרכשו עבור הקרן אגרות חוב קונצרניות צמודות או נקובות בדולר, אשר נסחרות בבורסה או בשוק מוסדר אשר דורגו כמצוין בטבלת הדרגות, לפי סולם דרגות לטווח ארוך כמפורט בתוספת לתקנות השקעות משותפות בנאמנות3.איגרות חוב הנסחרת בבורסה או בשוק מוסדר צמודות לשער הדולר, הנושאות ריבית משתנה ששיעורה נקבע אחת לששה חודשים או פחות, ואם הונפקו שלא על ידי ממשלת ארה"ב – דורגו כמצוין בטבלת הדרגות, לפי סולם דרגות לטווח ארוך כמפורט בתוספת תעודות חוב צמודות לשער הדולר, אשר מתקיים בהן האמור בתקנה לתקנות השקעות משותפות בנאמנות , ואשר דורגו כמצוין בטבלת הדרגות, לפי סולם דרגות לטווח קצר כמפורט בתוספת. יתרת נכסי הקרן תושקע במזומנים בדולר ו/או פיקדונות בדולר לזמן קצוב. בקרן לא תהיה חשיפה למניות. שיעור החשיפה למטבע חוץ לא יעלה על 120%".

קרנות נאמנות כספיות דולריות נוספות – קרן כספית דולרית של פסגות גובה דמי ניהול שנתיים של 0.4% והיא הניבה מתחילת השנה 5.1% וקרן כספית דולרית של מיטב דש שגובה דמי ניהול נמוכים יחסית – 0.15% והניבה מתחילת השנה קרוב ל-5%.