חדשות קרנות נאמנות    

קרן נאמנות ספיר – מאפסת את שיעור ההוספה

מנהל קרן הנאמנות פסגות ספיר (2D) הנקובה בדולרים (מספר קרן: 5119730) מדווח כי שיעור ההוספה יירד ב-4 במאי לאפס. זאת לעומת שיעור הוספה של 2% ממחיר היחידה שנגבה עד אז.

ומה זה בכלל שיעור הוספה?  שיעור הוספה  מבטא פער בין מחיר הקנייה של יחידה בקרן הנאמנות למחיר הכלכלי שלה (הנגזר משווי כל הנכסים בהן היא מחזיקה חלקי מספר היחידות). שיעור ההוספה הוא עלות היסטורית ולא הגיונית שמצטרפת לעלויות הנוספות של המשקיעים בקרנות הנאמנות. העלות העיקרית היא לרוב דמי הניהול השוטפים וכן יש את דמי הנאמן/ שכר נאמן הקרן. למעשה, שיעור הוספה, זו דרך של מנהל הקרן להרוויח יותר, וזו גם שיטה של מנהל הקרן לווסת את התנועה – יצירות ופדיונות בקרן, זה סוג של קנס על אחזקה קצרה בקרן.  זה אמור ליצור מוטיבציה להשקעה לטווח ארוך. ככל שהמחזיק יחזיק בקרן לתקופה ארוכה יותר שיעור ההוספה מעין יתפזר על פני תקופה ארוכה יותר והמשמעות והחשיבות שלו תפחת.  להרחבה על שיעור הוספה

כך או אחרת, שווי נכסי קרן נאמנות ספיר מסתכם (נכון לסוף מרץ) ב-82 מיליון שקל; תשואת הקרן מתחילת השנה – ירידה של 0.7%, כשב-12 החודשים האחרונים הניבה הקרן תשואה של 2.3%. דמי הניהול בקרן הם – 0.4%.