חדשות קרנות נאמנות    

קרנות אג"ח בנקים – מנורה בראש

אגרות חוב של הבנקים הן אפיק השקעה שנתפס יחסית יציב ופחות מסוכן מאגרות חוב קונצרניות במובן הרחב. החוב של הבנקים זוכה לדירוגים טובים מחברות הדירוג ובהתאמה התשואות על אגרות החוב האלו (התשואות האפקטיביות) יחסית נמוכות. למעשה, אם נחלק זאת באופן גס יש מעין לוש שכבות/ רמות של אגרות חוב – אגרות חוב ממשלתיות שנתפסות כבטוחות ביותר; אגרות חוב של הבנקים באמצע הסקלה ואגרות חוב קונצרניות במובן הרחב ששם יש אוסף רב של סוגים וסגנונות.
במקביל לגאות בשוק האג"ח שהחלה לפני כשבע שנים, גם הבנקים הגדילו והרחיבו את היקפי גיוס החוב שלהן, ועל רקע זה קמו קרנות נאמנות שמתמחות בהשקעות באגרות חוב של הבנקים.
בשוק קיימות שש קרנות נאמנות על אגרות החוב של הבנקים שמנהלות ביחד כ-1.2 מיליארד שקל. הקרן הגדולה – מנורה מבטחים אג"ח בנקים מנהלת 465 מיליון שקלים, בהמשך לגיוסים של 400 מיליון שקל מתחילת השנה . הקרן מדורגת שנייה בתשואה מתחילת השנה עם תשואה של 2.7%. דמי הניהול עליה הם 0.6%.
הקרן המובילה בתשואה באפיק אג"ח בנקים היא יובנק אג"ח בנקים וביטוח מדורגות. הקרן של יובנק מנהלת כ-50 מיליון שקל
בהמשך לגיוס מתחילת השנה של 37 מיליון שקל, והתשואה שהניבה מתחילת השנה – 3.3%. דמי הניהול על הקרן 0.6%.
קרנות נוספות בקטגוריה – הדס ארזים אג"ח בנקים ללא מניות – מנהלת 358 מיליון שקל והניבה תשואה של 2.2% מתחילת השנה; פסגות אג"ח בנקים שמנהלת 146 מיליון שקל הניבה תשואה של 1.3% מתחילת השנה; הראל פיא אג"ח בנקים מנהלת 134 מיליון שקל והניבה תשואה של 0.8%, וסיגמא אג"ח (קרן חדשה) שמנהלת כ-12 מיליון שקל.
הקטגוריה עשויה לגדול במקביל להשקת מדד אג"ח בנקים בשבועות הקרובים. המדד החדש יכלול 56 סדרות של אגרות חוב בהיקף כולל של 63 מיליארד שקל. החשיפה הגדולה של מדד אג"ח הבנקים תהיה לבנק הפועלים ובנק לאומי, 36%, 33% בהתאמה. המדד החדש עשוי לייצר מכשירים שיעקבו אחריו – גם קרנות נאמנות וגם תעודות סל

למדריך קרנות נאמנות

למדריך קרנות מחקות

שיעור הוספה – מה זה ואיך זה משפיע על כדאיות ההשקעה?