חדשות    

קרנות ההשתלמות של ילין לפידות – כל הדרך מהמקום הראשון לאחרון

קרנות ההשתלמות של ילין לפידות – כל הדרך מהמקום הראשון לאחרון

קרנות השתלמות הוסיפו 1.2% בחודש יולי וסגרו את שבעת החודשים הראשונים של הנשה עם תשואה מרשימה של 4.3% . אלא שלא כולם הדביקו את התשואה הזו. דווקא קרן ההשתלמות של ילין לפידות שהובילה את הקרנות האלו בשנה שעברה, נמצאת הרחק מאחור – במקום האחרון בדרוג קרנות ההשתלמות.

התשואה ביולי הסתכמה ב-0.97% כשמתחילת השנה הקרן הניבה 3.4%.

קרן ההשתלמות המצטיינת של חודש יולי היא הקרן של אלטשולר שחם שהניבה תשואה של 1.47% ביולי ו-5.8% מתחילת השנה.

איך לבחור קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא מוצר מצוין – הנה מדריך קרנות השתלמות והתייחסות ליתרונות המוצר (הטבות מיסוי, גמישות, נזילות, ניהול מקצועי, דמי ניהול ועוד). אבל, איך בוחרים קרן השתלמות – האם רק התשואה מעניינת?

ובכן, יש שני פרמטרים עיקריים – תשואה לאורך זמן תוך התייחסות לסיכון וכן דמי הניהול השוטפים, במיוחד בעידן של ריבית נמוכה ותשואות בהתאמה נמוכות.

נתחיל בתשואה. התשואה היא כנראה הגורם העיקרי אצל רובנו, אבל חשוב לזכרו שמה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה, ובכל זאת – אין לנו הרי כלים לבחון את העתיד, מה שיש לנו זה יכולת לנתח את ההיסטוריה, ולחלץ את קרנות ההשתלמות שלאורך שנים רבות מצליחים לייצר תשואה טובה. זה לא חוכמה להיות ראשון ושנה לאחר מכן אחרון, זו חוכמה לתת תשואה גבהו על פני שנים.

מעבר לכך, כאמור – חשוב לבחון את דמי הניהול בקרן ההשתלמות. דמי הניהול הם גמישים, חשוב להזכיר זאת, אתם משלמים כסף למנהל הקרן עבור הניהול השוטף שלו. אבל כמה? זה קשור ליכולת המיקוח שלכם. וחשוב להתמקח! בכל מקרה, התשואה ברוטו בניכוי דמי הניהול היא בעצם התשואה נטו שלכם, והיא חשובה מאוד – היא מספקת לכם את התשואה ובהתאמה הרווח שלכם בכל שנה.

אז איך מחפשים – יש הרבה אתרים עם מידע על קרנות ההשתלמות, תחפשו את הקרנות שלאורך 5 שנים השיגו תשואה גבוה. החיפוש הזה אמור להיות בקטגוריה שמתאימה לכם מבחינת רמת סיכון, וההנחה כאן שהקרנות האלו (באותה הקטגוריה) הם ברמות סיכון קרובות. אחרת חשוב   גם לבדוק את מדד התשואה לסיכון של הקרן – אלפא, שארפ, או מדד אחר.

אחרי שמוצאים את הקרנות המובילות, כדאי למצוא את אלו עם דמי הניהול הנמוכים. בשלב הזה יהיו לכם כמה קרנות בודדות והבחירה אמורה להיות פשוטה יותר.

דמי ניהול סמויים  בקרנות השתלמות