חדשות    

קרנות הפנסיה הוותיקות יוכלו להשקיע יותר במניות

פרופ' עודד שריג, מנהל אגף שוק ההון והביטוח באוצר, משנה את תמהיל ההשקעות של קרנות הפנסיה הוותיקות. בשורה התחתונה מדובר על יותר סיכוי, אך גם יותר סיכון. ככה זה בכלכלה – רוצים תשואה גבוה יותר – תסתכנו – הסיכון והסיכוי הולכים ביחד. מחוזר שפרסם האוצר עולה כי הקרנות הוותיקות יוכלו להשקיע יותר במניות!

פרופ' עודד שריג, מנהל אגף שוק ההון והביטוח באוצר, משנה את תמהיל ההשקעות של קרנות הפנסיה הוותיקות. בשורה התחתונה מדובר על יותר סיכוי, אך גם יותר סיכון. ככה זה בכלכלה – רוצים תשואה גבוה יותר – תסתכנו – הסיכון והסיכוי הולכים ביחד.

מחוזר שפרסם אגף שוק ההון באוצר עולה כי קרנות הפנסיה הוותיקות יוכלו להשקיע  שיעור גבוה יותר מכספי העמיתים בקרנות הפנסיה, בניירות ערך בסיכון גבוה יותר – מניות ואגרות חוב קונצרטיות (אגרות חוב של חברות). קרנות הפנסיה הוותיקות, יוכלו על פי החוזר, עד אפריל 2014 להשקיע עד 22% מנכסיהם בנכסים מסוכנים, לעומת רף של 10% שאפשרי כיום (העלייה בחשיפה לנכסי המסוכנים יותר תהיה מדורגת).

לקרנות הפנסיה הוותיקות יש השקעות משמעותיות (ומאוד כלכליות) באג"ח מיועדות. ההשקעות האלו יישארו בהיקף של 30% מהיקף הנכסים המנוהל בקרן.

קרנות הפנסיה הוותיקות מנהלות סכום העולה על 300 מיליארד שקל, ובאם יסיטו הקרנות האלו סכומים כפי שיתאפשר להם, למניות ואגרות חוב קונצרטיות, מדובר במעל 30 מיליארד שקל שייכנסו לנכסים האלו.