חדשות קרנות נאמנות    

קרנות מגדל משערכות את חפציבה חופים – מתנה של 0.68% למגדל אפיקים אג"ח אקטיבית

חפציבה חברת הנדל"ן שהתמוטטה לפני כ-10 שנים, עדיין חיה בבתי המשפט. קבוצת החברות של בועז יונה קרסה, אבל הנושים – בעיקר מחזיקי אגרות החוב מהציבור עדיין מקבלים פה ושם פירורים. ככלשהתהליך מתארך, אגב, נהנה מכך המפרק של הקבוצה עורך דין מולכו – שכר הטרחה שלו פשוט חסר פרופורציה.

כך או אחרת, מגדל בשליטת שלמה אליהו, מדווחת כי בחברת ניהול הקרנות נאמנות הוחלט על שיערוך של חפציבה חופים אג"ח בעקבות חלוקת דיבינדד/ ריבית. מסתבר  שהשערוך הזה  יניב תשואה נאה קרנות מגדל האג"חיות יהנו בשיעור של כמה עשיריות אחוזים – לא מעט.

"הננו להודיעכם, כי ביום 6.2.2018 החליט מנהל הקרן להעלות את שוויו של חפציבה חופים אג"ח א' (מס' בורסה: 1095942) שהונפק על ידי חפציבה חופים בע"מ ("האג"ח") ואת שוויו של חפציבה חופים אג"ח א' חש 2/09 (מס' בורסה: 1113562) (הח"ש), המוחזקים בקרנות. ההחלטה האמורה התקבלה בעקבות עדכון החלטת ביהמ"ש בדבר חלוקת דיבידנד ועדכון המנהל המיוחד באסיפת נושים", כותה מנהל קרנות הנאמנות של מגדל למחזיקים בקרנות.

המחיר שנקבע לאג"ח: 12.51 אג' הוא פי 4 בערך מהמחיר הקודם – המחיר האחרון שנקבע לאג"ח על ידי מנהל הקרן: 3.2 אג'.

שיעור השינוי בשווי האג"ח: כ-290.94%.

המחיר שנקבע לח"ש: 12.51 אג'. המחיר האחרון שנקבע לח"ש על ידי מנהל הקרן: 3.2 אג'. שיעור השינוי בשווי הח"ש: כ-290.94%.

קרנות מגדל המתמחות באג"ח ייהנו מהשיערוך מכיוון שהן מחזיקות באג"ח של חפציבה חופים. על פי הדיווח הקרנות שיהנו מהשערוך המשמעותי ביותר הן –  מגדל אפיקים אג"ח אקטיבית , מגדל אפיקים אג"ח תשוןאה שיזכו למתנה 0.68% ו-0.42% בהתאמה. זה לא הכל קרנות האג"ח של מגדל (ברובן) ייהנו אם כי בשיעורים נמוכים יותר.

למדריך קרנות נאמנות – כל מה שצריך לדעת

ולמה קרנות מחקות עשויות להיות מכשיר השקעה חכם בשבילכם?