חדשות    

ראשי העיר רבים על עסקים בכנס עיר הנדל"ן

בכנס שנערך באילת, ניסו ראשי העיר של ראשון לציון, חיפה, קריית גת, בת ים ועפולה למשוך את היזמים להעביר את המטות שלהם למרכזי התעסוקה הרבים שהם מקימים בימים אלה; מי שגנב את ההצגה היה ראש עיריית בת ים, יוסי בכר שהכריז כי חברות שיעבירו את מרכזי התעסוקה שלהם לבת ים יקבלו מענקים

עיריות ראשון לציון, חיפה, קריית גת, בת ים ועפולה ניסו בפאנל שנערך בעיר הנדל"ן באילת למשוך את היזמים להעביר את המטות שלהם למרכזי התעסוקה הרבים שהם מקימים בימים אלה. מי שגנב את ההצגה היה ראש עיריית בת ים, יוסי בכר שהכריז כי חברות שיעבירו את מרכזי התעסוקה שלהם לבת ים יקבלו מענקים.

בכר הכריז על הקמת פארק הים – מתחם של שימושים מעורבים בדרום בת ים הכולל 2 מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר וכ-10,000 יחידות דיור במרחק של 500 מטר מרצועת החוף. לדברי בכר "אחד ממנועי הצמיחה של כל עיר הוא מתחם עסקים ומסחר שלא היה מפותח בבת ים עד היום. המתחם החדש ממוקם בסמוך לחלון וראשון לציון וצפוי למשוך מאות אלפי עובדים מידי יום. עיריית בת ים החליטה לתת מענקים לחברות שיעבירו את מרכזי התעסוקה שלהם לפארק החדש. מדובר על מענק שיעמוד על 300 שקל לכל מ"ר מניב והוא ישולם לבעלי החברות למשך 18 שנה. בעצם הארנונה תעמוד על 50 שקל למ"ר דבר שלא קיים באזורנו. המענק המיוחד יינתן ל-150 אלף מ"ר הראשונים".

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון בה נבנית היום שכונת רובע יזרעאל הכולל 4,600 יח"ד ופארק היי-טק גילה בפאנל כי "בגלל שלעפולה אין מאסה קריטית של תושבים כמו בראשון לציון או בת ים כדי להקים לבד פארקי תעסוקה אנחנו יושבים עם היישובים בסביבה במטרה ליצור שיתופי פעולה ולעשות יחד את מה שראשון לציון יכולה לעשות לבד.

ראש עיריית קריית גת, אבירם דהרי ציין כי כיום העיר הפכה למעצמת ייצור היי-טק "אין מוצר בעולם שהשבב שלו לא יוצר בקריית גת והשורשים של כל מוצרי הדפוס בעולם נמצאים בקריית גת".

עיר נוספת שעלתה על מפת הנדל"ן המניב בשנים האחרונות היא בני ברק. ראש עיריית בני ברק, חנן זייברט הכריז בפאנל כי על ציר הרכבת בין תל אביב לבני ברק יוקמו מיליון וחצי מ"ר של תעסורה ומשרדים. לדבריו "מדובר במתחם שיכלול 2,500 יחידות דיור בתוספת של מתחמי תעסוקה ומסחר שיצטרפו למתחם bbc המוקם בשנים האחרונות על גבול רמת גן בסמוך לקניון איילון".

"עיר הנדל"ן" נערך ביוזמת מרכז הבנייה הישראלי במלון הנסיכה באילת ונחשב לכנס הנדל"ן הגדול ביותר אליו הגיעו מעל 2000 מבכירי הענף. בכנס הנערך ביוזמן ערן רולס וקובי לנגליב נערכים 7 ועידות מקצועיות שונות כדוגמת ועידת השיווק, ועידת נדל"ן למגורים, ועידת התחדשות עירונית, ועידת בנייה לגובה ועוד. בין משתתפי הוועידות, שר הבינוי אורי אריאל, שר הכלכלה נפתלי בנט, מנכ"ל גוגל ישראל, נדב פרי, מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תעני, ראש עיריית בילבאו ועוד.