שוק ההון    

רבל – עברה מהפסד לרווח של מיליון יורו; צבר ההזמנות זינק ל-1.7 מיליארד אירו

רבל מציגה שיפור משמעותי בתוצאות התפעוליות וגידול בצבר ההזמנות שהגיע לכ-1.7 מיליארד אירו.

רבל שבשליטת קיבוץ רביבים ושמוליק וולודינגר, המשמש כיו"ר החברה סיימה את הרבעון השלישי עם ההכנסות של כ-51 מיליון אירו, עלייה של כ-13% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל ב-2017.

לפני מספר שבועות דווח כי רבל קיבלה הצעה , כנראה מיצרן מוביל לתעשיית הרכב, לרכוש את פעילות מערכת הרכב שלה. מרבל נמסר אז כי קיימים פערי מחיר בין הצדדים, אך המגעים נמשכים לבחינת היתכנות הגישור על פערי המחיר וגיבוש מתווה לעסקה.

ה-EBITDA זינק ב-87% והגיע לשיא רבעוני של 7.1 בהשוואה ל-EBITDA של כ- 3.8 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי בכ-0.9 מיליון אירו, בהשוואה להפסד של 0.4 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת 2018 הסתכם הרווח הנקי של רבל בכ- 2.9 מיליון אירו, זינוק של 32% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מיליון אירו צבר הסכמי המסגרת מסתכם בכ-1.7 מיליארד אירו בהשוואה לצבר של כ- 1.47 מיליארד אירו בסוף שנת 2017. הגידול בצבר הסכמי המסגרת מיוחס בעיקר לתחום פעילות מערכות הרכב, אשר היקף ההזמנות בו גדל בכ- 169 מיליון אירו ועומד כעת על כ- 992 מיליון אירו. יתרת הגידול בצבר הסכמי המסגרת, בגובה של כ- 43 מיליון אירו, מיוחסת לתחום פעילות החלקים המבניים ברכב, אשר היקף הסכמי המסגרת בו נאמדים כיום בכ- 693 מיליון אירו.

מרבל נמסר, כי למרות תוצאות חלשות בפעילות מגזר חלקים מבניים לרכב שעדיין מתמודדת עם בעיות התפעול באתר הייצור באלבמה, החברה מציגה תוצאת שיא ב-EBITDA של כ -7.1 מיליון אירו.

על מנת להתגבר על הקשיים התפעוליים של אתר הייצור באלבמה נקטה החברה מספר צעדים לחיזוק יכולות הניהול באתר, ולטענתה היא מייצבת הפעילות התפעולית ומניחים את התשתית לגידול היקף הפעילות בו בשנה הבאה.

כמו כן נמסר מרבל , כי החברה ביצעה השקעות משמעותיות אשר יגדילו את קיבולת הייצור שתאפשר לה לממש את צבר ההזמנות הגדל ולתמוך בצמיחת החברה.

שמואל וולודינגר, יו"ר רבל: "ברבעון השלישי של 2018 החלו לבוא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר בתוצאות הכספיות ההזמנות אותן קיבלנו מתחילת 2017 בתחום מערכות הרכב, אשר נשענות על הצורך של חברות הרכב לעמוד ברגולציה הגוברת בתקנות זיהום האוויר.

רבל עוסקת בשני תחומים:

(א) תכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של שסתומים לאוורור מיכלי דלק ברכב, שסתומים למערכות בלימה ומתזים לשטיפת הפנסים.

(ב) תכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של חלקים מבניים מפלסטיק המיוצרים בטכנולוגית הזרקה תרמופלסטית מחוזקת בסיבי זכוכית ומיועדים להתקנה במערכות שונות של כלי רכב. חלקים אלו מחליפים חלקי מתכת ומשמשים בעיקר להפחתת משקל הרכב.

עם לקוחות החברה נמנים יצרני מערכות לרכב המובילים בעולם (Tier-1) ויצרני רכב (OEM) כגון פולקסווגן, אאודי, ג'נרל מוטורס, מרצדס ואחרים. החברה מפעילה אתרי ייצור בישראל, לוקסמבורג, גרמניה, קנדה, ארה"ב, ספרד, מקסיקו וסין.

השקעה במניות – ככה תשקיעו נכון (ובזהירות)