חדשות    

רגיעה במלחמת הסחר בין ארה"ב וסין – השווקים מזנקים; מה האנליסטים אומרים?

הרגיעה במלחמת הסחר בין ארה"ב וסין  גורמת ךזינוק בשווקים הפיננסיים. רק לפני כשבוע דיברנו על משבר פיננסי מתקרב ובא, ועכשיו כולם באופוריה.

כך או אחרת, העליות בשווקים מיוחסות להסרת החשש מהסחר בין המדינות. החשש הזה היה הסיבה העיקרית לירידה החדה בשוקי המניות לפני מספר שבועות. על רקע, הירידה במתחים, האנליסטים אופטימיים. מארק האפלה, מנהל משרד ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management מעריך שארה"ב וסין מורידות את להבות סכסוך הסחר.

"מפגש מכריע בין נשיא ארה"ב לנשיא סין הסתיים עם הקלה במתחים והתחייבות להמשך מו"מ בנושא הסחר", כותב האפלה, "הבית הלבן הודיע שהוא מוכן לעכב את העלייה בתעריפים על 200 מיליארד " ולר של סחורות סיניות, מ -10% ל -25%, שהיו מתוכננות ל 1 בינואר, כל עוד המשא ומתן נמשך. בתמורה, סין הסכימה לרכוש מארה"ב כמות "משמעותית מאוד" של חקלאות, אנרגיה וסחורות תעשייתיות. נכון לעכשיו, השווקים רואים את החדשות כחיוביות במקצת עבור נכסים בסיכון. המניות הגלובאליות עלו בסוף השבוע האחרון על רקע אותות אופטימיים שנבעו מהפגישה בין ארה"ב לסין והתפיסה שהבנק המרכזי בארה"ב נעשה גמיש יותר סביב העלאות נוספות.

"למדנו שממשל טראמפ והפד לא מקפידים על מדיניות בלי להתחשב בשוק ובהשפעה הכלכלית. אנחנו ממשיכים להיות במשקל יתר על מניות גלובליות ואג"ח ממשלתי של שווקים מתפתחים הנקובות בדולר אמריקאי. אף על פי כן אנו ממשיכים לצפות לתנודתיות מוגברת סביב מדיניות וחדשות כלכליות".