פיקדונות    

ריבית שנתית של 3.39% בפיקדון שקלי ל-5 שנים; לא רע!

היכנסו לרשימה מעודכנת של פיקדונות מכל הבנקים

מה התשואה שתקבלו בפיקדון שקלי בבנק ירושלים ל-5 שנים? ובכן, בפיקדון שקלי בריבית קבועה ל-5 שנים, תקבלו ריבית שנתית של 3.39%; בפיקדון שקלי בריבית משתנה תקבלו ריבית שנתית של 2.58% (פריים פחות 1.17%). בפיקדון בריבית קבועה עם תחנות יציאה מדי שנה תקבלו ריבית שנתית של 3.09%.  מדובר בריביות יחסית טובות, אבל זה לא פותר אתכם מלעשות 'שופינג'. השקעה בפיקדון בנקאי היא כמו כל קנייה אחרת, צריך לחפש, לבדוק ולנהל משא ומתן.

הריבית על הפיקדונות תלויה ביכולת המיקוח שלכם מול הבנק, והיא תלויה בהיקף הפעילות שלכם בבנק, ברווח שאתם מייצרים לבנק. ככל שאתם יותר פעילים ויותר אמידים יכולת המיקוח שלכם גדולה יותר. ככלל, ריבית הפריים נקבעת בשיעור של 1.5% מעל ריבית בנק ישראל, וממנה נגזרות תשואות וריביות של פיקדונות, בתקופה של ריבית נמוכה , הריבית שניתן לקבל לא מתקרבת לריבית הפריים, אלא היא משמעותית מתחת לה.

הריבית על הפיקדונות תלויה בכמה גורמים נוספים ליכולת המיקוח שלכם מול הבנק – היא תלויה,  בין היתר בגודל הפיקדון, במשך תקופת הפיקדון ועוד. מומלץ מאוד לנהל משא ומתן על תנאי הריבית, בכמה דקות של שיחה אתם יכולים להרוויח לא מעט כסף. אם לא תנהלו מו"מ הריבית שלכם בפיקדון תיקבע על הריבית התעריפית (הריבית שהבנק מציג בלוח הריבית) שהיא הריבית הנמוכה ביותר שהבנק נותן. כמו כן, כדאי לבדוק את ההטבות שניתנות לפעולות דרך האינטרנט. הבנקים מנסים לעודד שימוש באתר האינטרנט שלהם במקום פעילות מול עובדי הבנק,ולכן הם מציעים הטבות והנחות שונות.

למאמר – איך בוחרים פיקדון