חדשות    

רעיון חדש – פטור ממס דירה שלישית למי שלא יעלה את דמי השכירות

 

כל מה שצריך לדעת על המס על דירה שלישית

ח"כ מיקי זוהר, הגי הצעת חוק בקשר למס על דירה שלישית. המס על דירה שלישית מתגלגל לשוכרים (כפי כתבנו כאן בעבר מספר פעמים), ועכשיו מנסים לתפור טלאי על טלאי. ח"כ זוהר גיבש הצעה לחוק עם שמאי המקרקעין אהוד המאירי. בהתאם להצעה – בעל דירה שלישית שישכיר את דירתו לאותו השוכר למשך תקופה של חמש שנים לפחות במחיר קבוע צמוד מדד ­ יהיה פטור מהמס.

"הממשלה עדיין איננה מסוגלת לספק פתרונות לדיור להשכרה, ולכן, מוצע לתקן את חוק המיסוי על ריבוי דירות על ידי מתן פטור לכל בעל דירה שישכיר את דירתו לתקופה מינימלית של חמש שנים בדמי שכירות קבועים וצמודים למדד", נכתב בהצעה לחוק, "הדבר יביא לוודאות בשוק השכירות, והדייר יהיה בטוח מפני פינוי והעלאת דמי השכירות לטווח מינימלי של חמש שנים. מאידך, בעל הדירה יהיה פטור מהמס וכפועל יוצא, עליית דמי השכירות עשויה להתמתן".

חברי כנסת יקרים, אז למה מלכתחילה להעלות ולחוקק חוק שהוא כל כך פוגע בשוכרי הדירות ואין בו כדי לעזור להיצע הדירות במשק.

ח"כ  זוהר אמר במקביל להגשת ההצעה –  "מטרתו של חוק מיסוי דירה שלישית (ומעבר לכך) היא לצנן את שוק הדירות אך בטח שהוא לא הגיע לעולם כדי לפגוע בציבור שוכרי הדירות. לצערי נותרה לקונה בחוק, אשר גורמת להעלאת מחירי השכירות על ידי המשקיעים, ובפועל הם משיתים את המיסוי על השוכרים. הצעת חוק זו נועדה לעודד את בעלי הנכסים להשכיר את נכסיהם במחיר סביר

ולטווח ארוך".

שמאי המקרקעין, אהוד המאירי, אמר – "הממשלה מוכנה ביד אחת לסבסד ולעודד בנייה להשכרה, ומנגד, ביד השנייה מכה את מי שכבר השקיע בדירה להשכרה. הפתרון לכך פשוט מאוד ומצריך את קבינט הדיור לחשיבה מחוץ לקופסא כפי שעושה הצעת החוק המוצעת. אני קורא לשר כחלון ולחברי הממשלה לא לעצור את החוק, ולאפשר לשוכרים מענה למצוקה שהתפתחה לאחרונה".