שוק ההון    

רציו פטרוליום תחפש נפט בפיליפינים

קרדיט: pixabay

רציו פטרוליום תחפש נפט בפיליפינים. החברה מדווחת כי נשיא רפובליקת הפיליפינים חתם על הסכם חיפוש והפקה (Agreement Sharing Production) עם חברה בת של רציו בבעלות מלאה – רציו גיברלטר. מדובר על חיפושים באזור  4 הנמצא בים סולו, מזרחית לאי Palawan בפיליפינים.

אזור 4 הינו אזור עם היסטורית חיפושי נפט מועטה, הכוללת מספר קידוחים ללא תגליות. בכוונת רציו גיברלטר לרכוש את הנתונים הקיימים, ללמוד אותם ולבצע עבודות פיענוח ראשוניות בהתאם לתכנית העבודה.

רציו פטרוליום, הפכה לציבורית בתחילת 2017. אז גייסה 105 מיליון שקל. רציו פטרוליום היא חברה אחות של שותפות חיפושי הגז רציו (המחזיקה ב-15% ממאגר הגז לוויתן).

רציו פטרוליום מתמקדת בחיפושי נפט וגז בגיאנה, שנמצאת בצד הצפון-מזרחי של דרום אמריקה, וזיכיון לחיפוש נפט וגז במלטה. בגיאנה לפני מספר שנים, גילתה ענקית האנרגיה אקסון מוביל את מאגר הענק ליזה (LIZA) המוערך כיום בכ-4 מיליארד חביות נפט. המאגר הזה נמצא בסמוך לרישיון של רציו (Kaieteur)

אקסון מוביל צפויה להתחיל להפיק נפט משדה "ליזה" במהלך 2020, ועד 2025 עשויה התפוקה מהשדה להגיע לכ-750 אלף חביות נפט ביום. אקסון תבצע בצע עבור השותפות אקספלורציה בשדה שבו שותפה רציו, שמשתרע על שטח ימי בהיקף של של כ-5,700 קמ"ר.

בגיאנה מחזיקה רציו ב-25% מהזכויות, לצד Esso המחזיקה ב-35%, שותף מקומי עם 25% וחברת Hess שהצטרפה לרישיון לפני חמישה חודשים ומחזיקה ב-15%. החברה מחכה  לתוצאות סקר פענוח, שצפוי להתקבל במחצית הראשונה של 2019.

בנוסף, מחזיקה רציו בזיכיון במלטה בשטח של כ-8,800 מ"ר (אזור 5).  נתוני פענוח של הסקר צפויות להסתיים עד לסוף השנה.

כמו כן, קיימים פעילויות חיפושי נפט וגז בסורינאם (20% בזיכיון) באירלנד, בפיליפינים ובים הצפוני. בפיליפינים כאמור מתכוונת החברה להתרחב גם לחיפושים באזור 4.

השקעה במניות – ככה תשקיעו נכון (ובזהירות)

השקעה באגח – כל מה שרציתם לדעת! והאם יש בועה בשוק האגח?

קופות הגמל להשקעה – למה זה כדאי? ומי מובילה בתשואות?