חדשות    

רשות המס בעקבות העלמות מס בהשכרת דירות – נעצר מעלים נוסף; מפעילה מודל עבודה אנליטי כדי להגביר את האכיפה

המס על השכרת דירות למגורים נמוך. למרות זאת יש רבים שמתעלמים מהחוק ולא משלמים את חובם. רשות המיסים החליטה בשנה האחרונה לתת גז בטיפול במעלימי מס על הכנסה משכירות ותפסה מאות אנשים שפשוט לא שילמו (הרחבה: מדריך מס על השכרת דירה).

והפעם מדווחת רשות המיסים על העלמת מס בגובה של מיליוני שקלים –  בעליהם של 9 נכסי נדל"ן נעצר בחשד כי העלים הכנסות משכירות בגובה מיליוני ש"ח. החקירה, מסרה רשות המיסים –  החלה בעקבות שימוש במודל עבודה חדשני ברשות.

במסגרת פיילוט "מודל שכבות" שנערך בימים אלה ברשות המסים נעצר ושוחרר בערבות משווק דירות בפרויקטים שמחזיק ב- 9 נכסי נדל"ן בחשד כי לא דיווח על הכנסות משכירות בהיקף של כ- 2 מיליון ₪ בין השנים 2016-2008.

"מודל השכבות" הינו מודל עבודה חדשני ברשות המסים המתבסס על שימוש בניתוחים אנליטיים המאפשרים איתור חריגות וביצוע הליך שומה יעיל בפרק זמן קצר. ההליך נתמך על ידי מפקחים מקצועיים, והוא מאפשר לרשות המסים להגדיל את היקף הטיפול בתיקים שאינם במסגרת תכנית העבודה השנתית של משרדי השומה.

במסגרת הליך ביקורת שנערך על ידי אנשי הפיילוט עלה חשד לעבירה מכיוונו של החשוד, והתיק הועבר למשרד פקיד שומה תל אביב. אתמול הפכה החקירה בעניינו של החשוד, שלומי עסיס (52) ממזכרת בתיה, לגלויה, ונערך חיפוש בביתו של החשוד ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב, והחשוד ורעייתו הובאו לחקירה במשרדי היחידה.

במהלך חקירתו הודה החשוד כי הפיק את ההכנסות המיוחסות לו, אך לטענתו לא ידע כי עליו לדווח עליהן. החשוד התבקש במהלך הביקורת לספק למבקרים את חוזי השכירות לנכסים שברשותו, הוא סיפק אותם באופן חלקי בטענה כי אינו שומר חוזי שכירות של דיירים שאינם גרים עוד בנכסיו.

עסיס שוחרר בתנאים מגבילים ביניהם ערבות אישית בסך 300,000 ₪, ערבות צד ג' בסך 300,000 ₪ והפקדת דרכונו במשרדי היחידה החוקרת.