חדשות    

רשת Be של שופרסל זולה מסופרפארם ב-20% – וואוו!

המועצה לצרכנות בדקה ומצאה –  רשת Be זולה מסופר-פארם ב-20% לפחות.

המחירים שנבדקו משקפים ממוצע רשתי ללא מחירי אינטרנט. הבדיקה לא כללה מוצרים של המותג הפרטי בשתי הרשתות, והיא לקחה בחשבון מבצעים, למעט מבצעים של כרטיסי אשראי או מועדון.

בשתי הרשתות, רוב הקונים הם חברי מועדון, מחזיקי כרטיס לייף סטייל של סופר-פארם או חברי מועדון (עם או בלי כרטיס אשראי) בשופרסל, כך שעלות הסל אמורה להיות נמוכה יותר, אך הפער בין הרשתות עדיין צפוי להיות גבוהה.

מעבר לכך, חשוב להבין שהנתונים של המחיירם הם ללא מבצעים בעוד שבענף הדראגסטורים מקובל שכמעט תמיד יש מבצע למוצר או לתחליף שלו.

רשת Be נרכשה לפני כחצי שנה על ידי שופרסל (שהחליפה את שמה מניופארם). שופרסל אמורה להעביר את הרשת להיקפים רחבים יותר, להגדיל את הפריסה, ולשלב את המוצרים בשופרים עצמם. כמו כן, שופרסל צפויה להוזיל את עלויות רכישת המוצרים של Be לאור גודלה וחוזקה מול הספקים.

מה יש בסל הנבדק? 

בסל שנסדק היו המוצרים הבאים – מוצרי טואלטיקה מגוונים של יצרנים שונים. בין היתר, למשל, אל סבון (כייף) דאודורנט (רקסונה, ספיד סטיק, ג'ילט, קרליין, טיטניום), טמפונים (אובה, קוטקס, טמפקס) משחות שיניים (קולגייט, סנסודיין, אלמקס), שמפו ומרכך (דאב, הוואי, פינוק, פנטן), תחליבי רחצה/גוף (ניוואה, פלמוליב, כייף) צבע לשיער (גרנייה), סכיני גילוח (ג'ילט, שיק) ועוד.

בחלק מהמקרים הפערים בין מחירי המוצרים בין הרשתות עמדו על עשרות אחוזים (לאור מבצעים נקודתיים): כך, למשל, משחת שיניים טוטאל קולגייט, שב-Be נמכרת בכ-12 שקל ובסופר-פארם ב-21 שקל; דאודרנט אייס ג'ילט, שב-Be נמכר ב-17 שקל, הוצע ב-26 שקל בסופר-פארם; ויש גם מקרים הפוכים, בהם מרכך שיער של פאנטן נמכר בכ-8 שקלים בסופר-פארם וב-21 שקל ב-Be – השפעה של מבצעים אגרסיביים שרק ילכו ויחמירו עם התחרות שעוררה את הענף.

הכנסות שיא של 3.3 מיליארד שקל לשופרסל; רווח תפעולי של 10 מיליון שקל לניו-פארם

סופרפארם נותנת לכם הלוואות – יתרונות וחסרונות