שוק ההון    

שגריר מתרחבת במלטה

שגריר שפוצלה מחברת פוינטר, החלה להיסחר בבורסה המקומית לפני כחצי שנה. ההתחלה היתה לא פשוטה למניית החברה, כנראה בעיקר בגלל שהגופים האמריקאים שקיבלו את המניות במסגרת הפיצול (פוינטר האם נסחרת גם בארה"ב), לא ממש רצו בשברירי מניות בחברה שנסחרת בישראל, ומיהרו למכור את המניות. אך בהמשך מניית שגריר זינקה בשיעור גבוה, כשלאחרונה היא גם מתדלקת את העלייה בתוצאות כספיות טובות.

לשגריר שעוסקת בעיקר בשירותי גרירה בשוק המקומי, יש פעילות השכרת רכב – car2go שמגדילה פעילות (אך עדין לא מרוויחה). לאחרונה דיווחה שגריר כי קאר2גו זכתה במכרז של ממשלת מלטה להקמת מערך שיתוף רכבים חשמליים

על פי הצעתה במכרז, התחייבה קאר2גו להפעיל מערך של 150 רכבים חשמליים אשר עשוי לגדול עד לכ-215 רכבים. תקופת המיזם הינה עשר שנים עם אופציה של ממשלת מלטה להארכה בשנתיים נוספות, במהלכן קאר2גו אמורה להקים פעילות לשיתוף רכבים ולהפעילה, במתכונת דומה לפעילות אותה מבצעת ועתידה לבצע קאר2גו בישראל.

בהתאם לתנאי המכרז, ממשלת מלטה תספק מקומות חניה, תשתית לעמדות טעינה ושיווק וקידום המיזם, כאשר קאר2גו תרכוש את הרכבים. בשלב זה נמסר לקאר2גו על זכייתה במכרז, אך טרם נחתם חוזה עם ממשלת מלטה ולפיכך עד לחתימת חוזה סופי מול ממשלת מלטה והשקת המיזם, אין וודאות לקיומו ו/או לעיתויו ו/או לתנאיו הסופיים.

זאת יכולה להיות פעילות מעניינת לשגריר, אם כי, התרומה עדיין לא ברורה.