חדשות    

"שוק האג"ח ממשיך לתקן את הירידות החדות מתחילת השבוע"

קובי אסיף, מנהל ההשקעות של בית ההשקעות "יצירות", כותב היום כי "מגמת התחזקות הדולר צפויה להמשך"

קובי אסיף, מנהל ההשקעות של בית ההשקעות "יצירות", כותב היום כי "שוק האג"ח ממשיך לתקן את הירידות החדות שהתרחשו בתחילת השבוע". אסיף מציין בסקירתו כי המסחר בשוק ההון המקומי מתאפיין עד כה בעליות שערים של המדדים המובילים וזאת בהמשך לרמת השיא שקבע מדד ת"א 25 אתמול. היום חלה הפקיעה של האופציות על מדד ת"א 25 לחודש נובמבר אשר עברה ללא אירועים מיוחדים, מדד הפקיעה נקבע ברמת 1472.15 נקודות.

שוק איגרות החוב נסחר במגמת עליות קלות בהמשך לעליות מאתמול וזאת כהמשך לתיקון הירידות החדות שהתרחשו בתחילת השבוע בעקבות ההודעה על שינוי תחזית הדירוג של מדינת ישראל מ"חיובית" ליציבה" על ידי סוכנות הדירוג פיץ' מסוף השבוע האחרון.

מחיר הנפט ממשיך את מגמת ההיחלשות אשר מאפיינת אותו בתקופה האחרונה וזאת בהמתנה לפגישת המדינות החברות באופ"ק הצפויה להתקיים היום, דבר אשר תורם להמשך מגמת ההתחזקות של הדולר בעולם. הדולר ממשיך את מגמת ההתחזקות שלו גם אל מול השקל אל מעל לרמה של 3.88 ₪ וזאת גם לאור העובדה כי בנק ישראל ביצע אתמול רכישות מט"ח במהלך המסחר. השווקים בארה"ב סגורים היום לרגל חג ההודיה ומחר יתקיים בהם מסחר מקוצר.

מדד הדאקס הגרמני נמצא ברצף של 11 ימי עליות רצופים (רצף העליות הארוך ביותר ממאי 2013) ונושק לרמת 10,000 נקודות וזאת בהמשך לדיווח כי שיעור האבטלה בגרמניה ירד ל 6.6% בלבד.

אסיף  מעריך כי מגמת התחזקות הדולר צפויה להמשך ולהערכתו נראה המשך התייצבות בשוק באג"ח בימים הקרובים.