חדשות    

שחקנים נוספים בקרנות הפנסיה ברירת מחדל – אלטשולר שחם ופסגות

קרנות פנסיה ברירת מחדל הן מוצר חשוב – ככה תוכלו להוזיל את דמי הניהול השוטפים על הפנסיה שלכם (גם דמי הניהול על הצבירה – הכסף שבקרן וגם דמי הניהול על ההפקדות – "המצאה" של הגופים האלו שגובים דמי ניהול על כמה שאנחנו מפקידים). עד היום היו שתי קרנות פנסיה ברירת מחדל של מיטב דש והלמן אלדובי (ראו הרחבה על קרנות הפנסיה ברירית מחדל – יתרונות, חסרונות ועוד). כעת מצטרפים גם אלטשולר שחם ופסגות.

למחשבון קרנות פנסיה ברירת מחדל – כמה תחסכו אם תעברו לקרן פנסיה ברירת מחדל

בית ההשקעות אלטשולר שחם, המנהל נכסים בהיקף של למעלה מ-110 מיליארד שקלים, כי יציע קרן פנסיה נבחרת לכלל הציבור הישראלי בדמי ניהול של 1.49% מההפקדות ו-0.1% מהצבירה. בית ההשקעות פסגות הנחשב לגדול בארץ, יציע קרן פנסיה ברירת מחדל עם דמי ניהול של 1.68% מההפקדות ו-0.09% מהצבירה.

אלטשולר שחם ופסגות מנהלים השקעות עבור כמיליון וחצי חוסכים.

על רקע הזכייה אמר יאיר לוינשטיין, בעלים ומנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה  "פנסיה הינה המוצר הפיננסי החשוב ביותר שירכוש אדם בחייו. אנחנו שמחים על היותנו הקרן הנבחרת עבור כלל הציבור הישראלי – צעירים ומבוגרים כאחד, ומברכים על המהלך החשוב של רשות שוק ההון ומשרד האוצר בעידוד מוצרים פנסיוניים איכותיים לכלל הציבור בישראל. כל המחקרים בתחום מראים כי המרכיב המשמעותי ביותר בגובה החיסכון הפנסיוני בעת הפרישה הוא התשואה לאורך השנים. אנחנו מקווים שציבור החוסכים והמעסיקים יבחנו את קרן הפנסיה מתוך הסתכלות ארוכת טווח על תשואות של 20 שנה ויותר, שישיאו להם את החיסכון המרבי בגיל הפרישה".

שר האוצר, משה כחלון: "המהפכה שהתחלנו בהורדת עמלות קרנות הפנסיה לפני שנתיים ממשיכה בכל הכוח. ציבור החוסכים ירוויח בענק עם מאות אלפי ש"ח נוספים לתקופת הפנסיה. במשך שנים רק דיברו על הורדת דמי הניהול הפנסיוניים – והיום הרפורמה מיושמת באמצעות רשות שוק ההון ומשרד האוצר. אני קורא לכל העובדים: דאגו לעתידכם והצטרפו לקרנות הזוכות, ההבדל בכיס בגיל הפנסיה יהיה מאוד משמעותי לכם ולמשפחותיכם".

אלטשולר ופסגות צפויים להיות שחקן דומיננטי וחשוב, אבל הוא לא לבד – מיטב דש והלמן אלדובי כבר בשוק הזה.

שר האוצר, משה כחלון, ורשות שוק ההון, הכריזו על ארבעת קרנות הפנסיה שהציעו את דמי הניהול הנמוכים ביותר בהליך לבחירת קרנות ברירת המחדל. הקרנות שנבחרו הן: אלטשולר-שחם, מיטב דש, פסגות והלמן-אלדובי (כלומר השחקניות שנוספו – אלטשולר שחם וגם פסגות). דמי הניהול שהוצעו בהליך יחולו על המצטרפים לקרנות הנבחרות למשך 10 שנים. הפחתת דמי הניהול לעומת דמי הניהול המקסימאליים, צפויה להגדיל את קצבת הפרישה של עובדים באלפי שקלים מדי שנה ומאות אלפים לכל תקופת החיסכון הפנסיוני. שש חברות מנהלות הגישו הצעות בהליך ומתוכן נבחרו ארבע.

בהתאם להליך, כל המעסיקים והעובדים במשק, יצרפו עמיתים לאחת מבין ארבעת הקרנות שנבחרו בהליך, החל מיום 1 בנובמבר 2018, לפי דמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שלוש שנים.

תעריפי דמי הניהול המרביים של החברות הנבחרות יהיו:  1.49% מההפקדות החודשיות ו 0.1% מהצבירה בקרן באלטשולר-שחם ובהלמן אלדובי. 2.49% מההפקדות החודשיות ו 0.05% מהצבירה בקרן במיטב-דש. 1.68% מההפקדות החודשיות ו-0.0905% מהצבירה בקרן בפסגות.

לשכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימליים, צפוי המהלך להגדיל את הקצבה הצפויה בכ- 16%. בדיקה שערכה רשות שוק ההון מצאה כי שכיר בעל שכר ממוצע במשק צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה בכ-10,800 ששקל בשנה.

בהתאם להליך תינתן הנחה בדמי ניהול גם לעמיתים שיפרשו לגמלאות בקרנות הנבחרות, כך שדמי הניהול שיגבו מהם לא יעלו על 0.3%. נכון להיום הפורשים משלמים על קצבת הזקנה שלהם את דמי הניהול המקסימליים הקבועים בהוראות הדין בשיעור של 0.5%. המהלך יביא להגברת התחרות על פלח שוק זה שסכום החיסכון שלו בשיאו ערב פרישתו לגמלאות.

המהלך צפוי להביא להוזלה בדמי הניהול בשוק הפנסיה כולו, כמו גם לשיפור איכות השירות ולהגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני. ההליך אף קיבל רוח גבית משופטי בית המשפט העליון שבעקבות המלצתם משכו חברות הביטוח את עתירתן שנועדה לטרפד את המהלך. במהלך הדיון בבג"ץ הביעו השופטים את דעתם בעד ההליך בו מיישמת הרשות את תפקידה להגנה על ציבור החוסכים בישראל תוך קידום התחרותיות וצמצום הריכוזיות בשוק הפנסיה בישראל.

קרן פנסיה ברירת מחדל – מה זה? והאם זה מתאים לכם?

פנסיה – מה זה? איך חוסכים לפנסיה? מהם מוצרי החיסכון הפנסיוני? כמה לחסוך כל חודש? ועוד

קרנות השתלמות – בעיקר יתרונות!