תיירות    

שירות לתיירים – נוחתים בנתב"ג ומנפיקים רישיון נהיגה

אפשר להמשיך ולטעון שהכבישים כאן לא משהו, שהפקקים מחריפים מיום ליום, שלא עושים הרבה תחום התחבורה. אבל אפשר גם להסתכל על חצי הכוס המלאה – יש שיפור גדול בשנים האחרונות במשרד התחבורה – יותר כבישים, יותר מחלפים, יותר קווים של רכבות, יותר פתרונות לנסיעה בתוטך העיר. נכון, ממש לא הכל מושלם – הפקקים זו מכה גדולה, אבל יש גם הרבה צעדים בכיוון החיובי.

והנה דבר אולי קטן, אבל משמעותי מאוד לתיירים  – ניתן יהיה לנחות בנתב"ג, ומיד להנפיק רישיון נהיגה, להנפיק רישיון רכב, להנפיק ולהטעין לראשונה כרטיס רב קו בטרמינל 3. זה יהיה לכל הנוחתים ונראה שהתיירים יהיו דווקא אלו שייהנו מכך יותר.

השירות החדש יהיה באמצעות עמדה ממוחשבת לשירות עצמי ("רישיומט") שהוצבה באולם קבלת הנוסעים של הטרמינל. בנוסף, ישראלים ותיירים זרים הנוחתים בנתב"ג, יוכלו להנפיק ולהטעין לראשונה כרטיס "רב קו", באולם קבלת הנוסעים של הטרמינל, המאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל.

 הרישיונות וכרטיס הרב קו יונפקו במרכז שירות חדש שמשרד התחבורה פתח באולם קבלת הנוסעים של טרמינל 3. המרכז מופעל באמצעות דיילים, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 07:00 בבוקר עד 23:00 בלילה, ובימי שישי בין השעות 07:00 בבוקר ועד 15:00 אחר הצהרים. 

המרכז החדש מאפשר לתיירים, עולים חדשים וישראלים החוזרים מחו"ל, להנפיק כרטיס "רב קו" אישי או אנונימי ולהטעין עליו "ערך צבור" או מנוי רב קו. כמו כן יתאפשר לקבל במרכז מידע מפורט אודות קווי התחבורה הציבורית בישראל.

בעקבות הצלחת עמדות השירות האוטומטיות, משרד התחבורה מרחיב את פריסת עמדות הרישיומט לקניונים הגדולים בארץ. מהיום, ניתן להנפיק רישיונות נהיגה ורכב בעמדות רישיומט בקניון עזריאלי בתל אביב, קניון איילון ברמת גן וקניון הצפון בחיפה, קניון יקנעם, בקניון השרון בנתניה ובקניון עופרים בפתח תקוה. בנוסף, הוצבו עמדות רישיומט גםבמשרדי הרישוי המחוזיים בבאר שבע ובחיפה ובסניפי משרד הרישוי בפתח תקוה, ירושלים, חולון ועכו.

השר כץ ציין כי הגדלת מספר עמדות הרישיומט ברחבי הארץ, נועדה להנגיש ולשפר את השירות לציבור ולחסוך מהם את הצורך להגיע למשרדי הרישוי. "הרחבת העמדות תשפר באופן משמעותי את השירות לציבור, ותפחית את העומסים במשרדי הרישוי. עמדות השירות הממוחשבות מאפשרות לציבור הנהגים לחסוך זמן יקר ומאמץ מיותר בהגעה אל משרדי הרישוי", הוסיף כץ.

בשנה שעברה נרשם גידול של 40% במספר המשתמשים ברישיומט. מהנתונים עולה כי בשנת 2017 בוצעו יותר מ-1.4 מיליון פעולות ברישיומט, לעומת כמיליון פעולות בלבד בשנת 2016. עמדות ה"רישיומט" מוצבות כיום בעשרות סניפים של ה"סופר פארם", משרדי הרישוי ומרכזי קניות. העמדות מאפשרות לציבור הנהגים לשלם ולהנפיק רישיונות רכב ונהיגה, לברר מספר נקודות חובה ולקבל מידע על עברו של הרכב.

סמנכ"ל בכיר שירות במשרד התחבורה, גילי כהן, ציין כי הרחבת שירותי הרישוי גם לנתב"ג מבוצעת במסגרת פעולות רבות שמבצע משרד התחבורה לייעול ושיפור השירות בכל יחידות המשרד, ביבשה, באוויר ובים.