שוק ההון    

תוצאות טובות למזרחי טפחות – רווח של 450 מיליון שקל ברבעון השלישי

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי מפתיע עם רווח  של 454 מיליון שקל ברבעון השלישי. מדובר על זינוק של 70% ביחס לרווח ברבעון המקביל ב- 2017. מדובר על יותר מהכפלה לעומת הרווח ברבעון הקודם בו הפרישה החברה בגין המחלוקת מול רשויות האכיפה והמס בארה"ב (משרד המשפטים האמריקני) בגלל החשד כי הבנק עזר ללקוחות בהלבנת כספים.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רווחי מזרחי טפחות הסתכמו ב-1 מיליארד שקל, בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. אבל כאמור אלמלא ההפרשה (בסך 425 מיליון שקל), הרווח היה גבוה משמעותית מאשר בתקופה המקבילה.

במקביל לדוחות ולמרות הרווח, מסרה הנהלת הבנק כי  על רקע חקירת משרד המשפטים בארה"ב, לא יחולק דיבידנד בגין רווחי הרבעון השלישי.

הרווח הרבעוני משקף תשואה על ההון במונחים שנתיים של 13.4%, לעומת 8% ברבעון המקביל אשתקד.  רווחי ינואר עד ספטמבר משקפים תשואה על ההון במונחים שנתיים של 9.7%, לעומת 10.1% בתשעת החודשים הראשונים בשנה שעברה. בסיכומה של 2017 כולה התשואה על ההון שהציג מזרחי טפחות עמדה על 10.2%.

בין הגורמים המרכזיים שהשפיעו על רווחי הבנק לרבעון השלישי הייתה עלייה של כ-25% בהכנסות המימון של הבנק, המשך שיפור בשוק המשכנתאות. כמנו כן, ההכנסות הושפעו גם ממדד המחירים לצרכן, שעלה מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר ב-1.1%, לעומת 0.2% בתקופה המקבילה.

האשראי לציבור נטו של מזרחי טפחות הסתכם בסוף חודש ספטמבר בכ-190 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% ובמונחים אבסולוטיים – 11 מיליארד שקל לעומת התקופה המקבילה.

אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות מסר במקביל לפרסום התוצאות – "נתוני הרבעון השלישי משקפים את המשך הצמיחה בפעילות הבנק, בתוואי התכנית האסטרטגית, תוך הצגת שיעורי גידול במרבית סעיפי המאזן, בהכנסות וברווחיות".

חלק מהרווח של מזרחי טפחות מגיע דווקא מתחום הביטוח (הרחבה כאן)

בנק מזרחי טפחות מגייס 700 מיליון שקל באגח קוקו

המיזוג של מזרחי עם איגוד לא אושר; אז למה דיסקונט כן יכול לרכוש את דקסיה?