רכב ותחבורה    

תחבורה בינעירונית – כמה זה עולה?

מחודש פברואר 2018 תיושם  הוזלה גדולה בתחבורה בינעירונית בכל רחבי הארץ. שר התחבורה ישראל כץ אמר עם השקת ההוזלה –  "הרחבת הרפורמה תאפשר למאות אלפי נוסעים ליהנות מהוזלות דרמטיות באמצעות מנוי 'חופשי יומי' או 'חופשי חודשי', המאפשר נסיעה חופשית ללא כל הגבלה באוטובוסים וברכבות, ברכבות הקלות ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות. הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להרחיב את מעגל המשתמשים בקווי האוטובוסים והרכבת.

שינוי התעריפים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים יוצאת לדרך. החל מהחודש הבא (פברואר) תורחב הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, גם לנסיעות בינעירוניות בכל רחבי הארץ.  שר התחבורה אמר כי הרחבת הרפורמה תאפשר למאות אלפי נוסעים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי יומי או חודשי.

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית החלה לפני שנתיים בארבעת המטרופולינים הגדולים: תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. לאחר מספר חודשים הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ, ומהחודש הבא היא תכלול גם נסיעות בינעירוניות, בכל רחבי הארץ (למעט אילת והערבה). הרפורמה תכנס בהדרגה בכל הערים בארץ במהלך חודש פברואר.

במסגרת הרפורמה, תתאפשר נסיעה חופשית ללא כל הגבלה בכל האמצעים בתחבורה הציבורית, לרבות אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, מטרונית חיפה והכרמלית. בעתיד הקרוב יתווספו גם מוניות השירות, בתוך המטרופולינים וביניהם. כך לדוגמא, יתאפשר לנסוע נסיעה עירונית בתוך העיר חיפה, להמשיך מחיפה לתל אביב ומשם בנסיעה עירונית, בתוך תל אביב וכל זאת במנוי אחד, במחיר מוזל.

השר כץ ציין כי הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להרחיב את מעגל המשתמשים בקווי האוטובוסים והרכבת. השר הוסיף כי הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס או רכבת, הנוסעים לאותו יעד ובכך למעשה תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות והתדירות לנוסעים.

"הרחבת רפורמת התעריפים הבינעירוניים הינה מהלך משלים נוסף שהמשרד מוביל לקידום מהפכה כוללת בתחום התחבורה הציבורית. בזכות הרפורמה יוכל כל אזרח לנסוע בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בעלות מינימלית ובנוחות מרבית", הוסיף השר כץ.

במסגרת הרפורמה, יונהג מנוי "חופשי יומי", שיוזיל את מחירי הנסיעות בכל רחבי הארץ בעשרות אחוזים. כך למשל, נסיעה בין כלל ישובי מטרופולין חיפה לכלל ישובי מטרופולין תל אביב, מנהריה ועד אשדוד  תכלול נסיעות עירוניות ובינעירוניות בכל אמצעי התחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, במהלך כל שעות היום, תעלה 40 שקלים בלבד.

מנוי "חופשי יומי" בין מטרופולין תל אביב ומטרופולין ירושלים, המאפשר לנסוע ללא הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בכל ערי המטרופולין וביניהם, יעלה 32.50 שקלים בלבד. "חופשי יומי" בין מטרופולין באר שבע למטרופולין תל אביב יעלה 37.50 שקלים בלבד.

מנוי "חופשי יומי" נסיעות של אזורים סמוכים בין מטרופולינים בכל רחבי הארץ יעלה בין 18 ל-21.50 שקלים בלבד. כמו כן, נסיעה במסגרת מנוי "חופשי יומי" בין אשקלון וקרית גת לערים במטרופולין באר שבע תעלה 18 שקלים בלבד.

בנוסף, נסיעה במנוי "חופשי יומי" בין אזורים ארציים סמוכים כמו עפולה ובית שאן לדרום רמת הגולן וסובב כינרת, ישובי וואדי ערה וחדרה, ובין אשקלון וקרית גת לטבעות הסמוכות מטרופולין גוש דן, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, תעלה 21.50 שקלים בלבד. מנוי "חופשי יומי" המאפשר נסיעה ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, רכבות ואוטובוסים,  בכל הארץ (למעט אילת והערבה), במשך כל שעות היממה, יעלה 60 שקלים בלבד.