חדשות    

תחום האופציות הבינאריות נשלט בידי החברות הישראליות; TechFinancials הישראלית הנפיקה בלונדון

קוביות

היזמים הישראלים בולטים מאוד במציאת תחומים חדשים וצומחים באינטרנט. אחרי שהפכו למובילים בתחום ההימורים באינטרנט (הימורים חוקיים כמובן) ויצרו טכנולוגיה ומודלים שיודעים להפנות גולשים לאתרים שלהם, הם הפכו לדומיננטיים מאוד בזירות המסחר בפורקס, והם שולטים על זירות המסחר של האופציות הבינאריות.

אופציות בינאריות הן מכשיר פיננסי קצר טווח עם סיכון עצום, לצד סיכוי עצום. הוא ממנף את הסיכון של אופציה רגילה שבהגדרה היא מסוכנת, כשבשורה התחתונה תוך שעות אפשר להרוויח 70%-80% או להפסיד כמעט את כל הכסף!

זירת המסחר הבינארית מאפשרת ללקוחות לרכוש מגוון של אופציות – אופציות CALL  לצד אופציות PUT  לטווח של שעות ספורות (ואפילו פחות) במחיר מימוש (סטרייק) הזהה למחיר המניה/ מדד/ סחורה באותו הרגע. המשמעות היא שאמור להיות שוויון בסיכוי ההצלחה והכישלון. אך מנגד, עם מרוויחים מקבלים תשואה נמוכה מאשר אם מפסידים, למה בעצם? כי זה הקופון/ העמלה של הבית, של זירת המסחר. הם מעין מתווכים בין קונה ומוכר האופציה ומשאירים אצלם עמלה.

התחום הזה הוא אחד התחומים הצומחים בעולם ההשקעות, אך לפני שאתם בכלל חושבים על כניסה למשחקים כאלו (ויש שיאמרו הימורים), תוודאו שאתם מבינים את הכללים, את התיאוריה, ואת הסיכונים! (המדריך – אופציות בינאריות – האם אפשר להיות בצד המנצח? עשוי לעזור לכם).

התחום הזה כאמור נשלט על ידי חברות ישראליות, החברה הבולטת היא Anyoption שהזירה המוכרת שלה Etrader . Anyoption מחזיקה על פי ההערכות כ-20% מהיקף המסחר באופציות בינאריות כשההכנסות שלה מסתכמות על פי ההערכות ב-50 מיליון דולר בשנה. כמות המנויים שלה עולה על 100 אלף משתמשים בחודש ומאז הקמתה ב-2008 הצטרפו אליה מעל 1.5 מיליון משתמשים. Anyoption היא הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל בזירות מסחר של אופציות בינאריות והיא התפשטה ממדינה למדינה בהתאם לרגולציה בכל מקום. לחברה רישיון להפעלת שירות מסחר באופציות בכל רחבי האיחוד האירופי והיא גם הראשונה שקיבלה רישיון להפעלת זירת מסחר באופציות בינאריות בקפריסין. בד בבד, היא הרחיבה את סל המוצרים שלה מאופציות בינאריות על מדדי מניות, היא התרחבה לאופציות על מניות, סחורות, מטבעות לרבות על מטבע הביטקוין.

המתחרות הגדולות של Anyoption הן החברות הישראליות: SpotOption , Tradologic , TechFinancials ו־MarketsPulse. פלייטק של טדי שגיא החלה לפעול לפני כשנה בתחום, בהמשך לתחומי ההימורים ואף היא מגדילה את נתחה בשוק הצומח הזה.

ממש לאחרונה הנפיקה TechFinancials בבורסה הלונדונית (AIM ) וגייסה 5.1 מיליון דולר לפי שווי של 27 מיליון דולר. TechFinancials מספקת את התוכנה שפיתחה/ פלטפורמה לזירת מסחר לברוקרים מקוונים, ודרכם נעשה על ידי משקיעים. כמו כן, החברה מפעילה זירת מסחר שלה עצמה תחת השם OptionFair (דרך רישיון קפריסאי).

על פי האתר שמרכז את החדשות וההתפתחויות בתחומי הפורקס והאופציות – Forex Magnates, יש לחברה כ-50 לקוחות ( כ-50 ברוקרים מקוונים) שהגדול מבניהם הוא 24Option.com. רוב ההכנסות של החברה  מגיעות מהפלטפורמות שהיא מספקת לאחרים, אבל לזירה העצמית (הברוקר המקוון) יש חשיבות גדולה (מעבר לחשיבות עסקית) כי הוא סוג של מגרש המשחקים של החברה, דרכו היא מנסה מוצרים חדשים ובודקת את איכותם.

החברה מכרה בשנת 2003 ב-8.3 מיליון דולר ואילו במחצית הראשונה של 2014 מכרה במעל 7.5 מיליון דולר. השורה התחתונה הצביעה על הפסד קטן. הגידול בהכנסות נובע מכניסה לשוקי אסיה ובעיקר השוק הסיני. בכוונת החברה לפתוח סניף בסין במהלך שנת 2015.

TechFinancials רשומה במקלט המס איי הבתולה, והיא מעסיקה מעל 100 עובדים במשרדים שבישראל וקפריסין. החברה הוקמה ב-2008 על ידי אסף להב שמכהן כמנכ"ל משותף ומחזיק כ-15% מהון מניות החברה ואייל רוזנבלום שמכהן מנכ"ל משותף ומחזיק כ-9% ממניות החברה. רוזנבלום היה מנהל פעילות הימורי הספורט של 888 הישראלית. גם גיגי לוי שהיה מנכ"ל 888 מחזיק במניות החברה (כ-3%), ובנוסף מחזיקים במניות החברה – קרן הון סיכון פידליטי ונצ'ר קפיטל, אייל אלון, דני מגן ונוספים.

ההנפקה הזו היא הראשונה של חברה שמתעסקת באופציות בינאריות אבל כנראה לא הראשונה. גם Anyoption דיווחה על כוונתה לגייס בלונדון ולפי ההערכות זה עשוי להיות לפי שווי גבוה יותר של כ-200 מיליון דולר.