חדשות    

תחזית הראל פיננסים: מדד תשומות הבניה יירד בחודשים אוגוסט עד אוקטובר ב-0.1%

עפר קליין מקבוצת הראל פיננסים, בתגובה להחלטת הריבית: "עלתה ההסתברות שבנק ישראל ינקוט במדיניות מרחיבה נוספת בעתיד"

כלכלני הראל פיננסים צופים כי מדד תשומות הבנייה יירד בחודשים אוגוסט עד אוקטובר. על פי התחזית האחרונה של בית ההשקעות, הירידה במדד תשומות הבנייה תעמוד על 0.1% בחודשים שבין יולי 2015 לבין אוקטובר 2015.

תחזית כלכלני הראל לגבי המדד הצפוי מתפרסמות באופן שוטף וכוללות בין השאר התייחסויות לאינפלציה בחודשים אלו. תחזית האינפלציה לחודש אוגוסט עומדת על 0.0%, ובחודש ספטמבר על (0.4%-). במקביל להערכה זו, מעדכנים כלכלני הראל כי מדד המחירים לצרכן בתקופה זו (שלושה חודשים) יירד ב-0.2%.

כמו כן מעריכים בהראל כי סעיף הדיור שבמדד המחירים לצרכן יעלה בחודשים אוגוסט – אוקטובר ב-0.5% וגם מדד מחירי דירות בבעלות הדיירים יעלה ב-0.5%.

הראל פיננסים מדד תשומות הבנייה שינוי חזוי עד אוקטובר

הראל פיננסים מדד תשומות הבנייה שינוי חזוי עד אוקטובר

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מתייחס להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה: "ההודעה לעיתונות של בנק ישראל הייתה מעט "יונית" בהשוואה לקודמת, בכך שהבנק ציין שלהערכתו גברו הסיכונים להשגת יעד האינפלציה ולצמיחה".

בהראל פיננסים מוסיפים: "להערכתנו, מה שאפשר לבנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי הם האינדיקאטורים האחרונים המורים על המשך התרחבות הפעילות הכלכלית במשק (המדד המשולב נתוני ההכנסות ממסים) והפיחות בשקל, כ-2 אחוזים מול סל המטבעות. יחד עם זאת, בשבועיים האחרונים, גברו הסיכויים לדחייה בהעלאת הריבית בארה"ב והסיכונים הבינלאומיים גברו. לכן, גם עלתה ההסתברות שבנק ישראל ינקוט במדיניות מרחיבה נוספת בעתיד".

כמו כן, הראל פיננסים מציינים מספר נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה בארץ: יציבות באבטלה ביולי, ירידה קלה בשיעור ההשתתפות. ביוני עליות בייצור התעשייתי ובפדיון ענפי המשק. ביולי המדד המשולב של בנק ישראל המשיך להתרחב. יצוא השירותים ירד ביוני, לאחר עלייה דומה במאי.

באשר לנתוני המאקרו בעולם מציינים הראל פיננסים כי חלה עלייה חדה בתנודתיות בשווקים הפיננסים.  מחיר הנפט ממשיך לרדת והפקת הנפט לעלות – בהובלת ערב הסעודית. בסין סקטור התעשייה התכווץ בשיעור גבוה מהצפי, על פי האומדן הראשוני למדד מנהלי הרכש. בארה"ב האינפלציה עלתה פחות מהצפי, בסיכום דיוני הריבית האינפלציה במוקד.  הסנטימנט העסקי בגוש האירו עלה בחודש אוגוסט, על פי האומדן הראשוני למדד מנהלי הרכש. האינפלציה בבריטניה עלתה מעל לצפי.