חדשות    

תחזית מדד אוגוסט 2013 – 0.2% עד 0.5%

היכנסו כאן למדד המחירים לצרכן המעודכן!

בבית ההשקעות אקסלנס  מעריכים כי מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט עלה ב-0.5%. התחזית הזו היא מעל הקונסנזוס של האנליסטים ומבטאת את הערכות מחלקת המחקר באקסלנס כי מחירי השכירויות יעלו כבר בקרוב בשיעור חד.

"אנו מניחים כי האינפלציה תמשיך להרים ראש. לאחר יותר משנתיים במהלכם הערכנו כי האינפלציה בישראל תתמתן משמעותית, המגמה עשויה להתהפך בקרוב", כותבים כלכלני מחלקת המחקר ומוסיפים – " אחד הגורמים המשמעותיים לאינפלציה הנמוכה (ולתחזיות כמובן) היתה התמתנות צפויה בסעיף הדיור במדד. האצה מחודשת של מחירי הנדל"ן עשויה להגיע גם למחירי השכירויות בקרוב מה שיאיץ את קצב האינפלציה. התאוששות בצמיחה, בצריכה הפרטית ומחירי הנפט הגבוהים רק יספקו רוח גבית נוספת".

באקסלנס סבורים כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תהיה 2.3% וזו גם תהיה האינפלציה בשנת 2013.

במחלקת המחקר של קבוצת הפיננסים, הראל סבורים שהמדד בחודש אוגוסט יעלה ב-0.4%, ובחודש ספטמבר ב-0.1%. המדד בשנה הקרובה צפוי להערכתם לעמוד על 2%.

 פסגות – מדד אוגוסט עלה ב-0.2%

כלכלני בית ההשקעות פסגות מעריכים כי מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט עלה ב-0.2%, נתון נמוך ביחס להראל ולאקסלנס.  בפסגות מסבירים את העלייה במדד  על רקע עליית מחירי הדלק, הדיור והפירות והירקות. להערכתם  – "מחיר הדלק עלה ב-2.2% בשל התייקרות מחירי האנרגיה בעולם שקוזזה באופן חלקי על ידי היחלשות הדולר.סעיף הדיור צפוי לעלות ב-0.7%, בעיקר מסיבות עונתיות. מחירי הנסיעות לחו"ל וטיסות בארץ ירדו ב-0.7% מסיבות עונתיות. סעיף הפירות וירקות צפוי לעלות ב-3.8% מסיבות עונתיות".

בחודש ספטמבר יירד , להערכת כלכלני פסגות, מדד המחירים לצרכן ב-0.1%. "מחיר הדלק זינק ב-3.2% על רקע החששות מתקיפה אמריקאית בסוריה שהעלו את מחירי האנרגיה בעולם ובמקביל הובילו להיחלשות השקל מול הדולר", כותבים הכלכלנים אך מדגישים כי – "השפעת החג שחל מוקדם השנה על המדד תבוא לידי ביטוי בעיקר בסעיף המזון שיעלה   ב-0.4%, גבוה מהתוואי העונתי. לעומת זאת, העלייה בסעיף במדד אוקטובר תהיה השנה מעט חלשה יותר מבדרך כלל. מחירי מופעי התרבות יורדים בכ-7% בשל סיום החופש הגדול.  מחירי הנסיעות לחו"ל וטיסות בארץ ירדו ב-2.5% מסיבות עונתיות.

בחודש אוקטובר צפויה להערכת פסגות עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן. "סעיף הדיור נוטה לרדת בחודשים אוקטובר-ינואר. באוקטובר הסעיף יירד בקצב של 0.1%", מעריכים בפסגות, "מחירי ההלבשה וההנעלה יעלו ב-4.1%, עלייה חלשה מעט מהתוואי העונתי.כאמור, סעיף המזון יעלה רק ב-0.3%, נמוך מהתוואי העונתי וזאת מכיוון שהחג חל השנה בתחילת ספטמבר.

תחזיות האינפלציה של פסגות  ל-12 חודשים הקרובים עומדת על 1.7%. התחזית, מדגישים בפסגות,  מבוססת על הנחת אי שינוי במחירי הנפט ובשער חליפין דולר/שקל. כמו כן, התחזית היא בהנחה שלא תהיה עליה נוספת במחיר החשמל ב-2014, על אף ההתבטאות של יו"ר רשות החשמל

פועלים – מדד אוגוסט עלה ב-0.3%

כלכלני בנק הפועלים צופים כי מדד אוגוסט יעלה בשיעור של 0.3% והוא יושפע מעליות עונתיות במחירי הנופש וההבראה בארץ ובחו"ל. "בנוסף תשפיע העלייה במחיר הבנזין בשיעור חד של 2.3%", מציינים בפועלים ומוסיפים – "עקב העלייה במחיר הנפט העולמי, והמשך העלייה בסעיף הדיור המודד את השינויים בשכר הדירה. מנגד ישפיעו הירידות העונתיות הצפויות במחירי ההלבשה וההנעלה עם התעצמותן של מכירות סוף עונת הקיץ, ירידה מתונה במחירי הפירות והירקות בניגוד לעונתיות הרגילה, וכן התיסוף בשער החליפין של השקל מול הדולר בשיעור של 0.8% (בממוצע חודשי)".

מדד ספטמבר צפוי להערכת כלכלני פועלים לעלות בשיעור של 0.3% הוא יושפע מעלייה במחירי התוצרת החקלאית הטרייה במחירי הבשר והעופות הטריים. "בנוסף יעלו גם מחירי ההבראה והנופש עקב התגברות הביקושים לקראת החג החל השנה בתחילת החודש", מעריכים בפועלים , "כן תשפיע העלייה החדה במחירי הבנזין בתחנות בשיעור של כ-3% עקב העלייה במחיר הנפט הגולמי, שער החליפין של השקל מול הדולר ועדכון במס הבלו. מנגד ימשיכו לרדת עונתית מחירי ההלבשה וההנעלה".

האינפלציה החזויה לשניים עשר החודשים הבאים עודכנה על ידי פועלים ל-2% ולשנת 2013- 2.2%. בתחזית נלקחו בחשבון התנודות במחירי הנפט והסחורות ושערי החליפין בעולם, וכן השפעות עונתיות על התוצרת חקלאית, הלבשה, הנעלה, הבראה ונופש בארץ ובחו"ל.

ומסיכום של ארבעת הגופים האלו, ניתן לראות שהפעם הדעות חלוקות, והמרווח בין התחזית הנמוכה ביותר לגבוה ביותר רחב מאוד. בבית ההשקעות אקסלנס סיפקו תחזית גבוה – 0.5%, ואילו מנגד בבית ההשקעות פסגות סיפקו את הרף התחתון – 0.2% בלבד –  נחכה ונראה מי צודק.

היכנסו כאן למדד המחירים לצרכן המעודכן!