חדשות    

תחזית מדד המחירים בספטמבר – בין אפס ל-0.3%

היכנסו כאן למדד המחירים המעודכן

מחשבון הצמדה למדד המחירים לצרכן

פסגות –  מדד ספטמבר ללא שינוי!

בבית ההשקעות פסגות סבורים שמדד ספטמבר יהיה ללא שינוי – "למרות הזינוק במחירי הדלק, מדד ספטמבר צפוי להישאר ללא שינוי" כותבים כלכלני פסגות ומוסיפים – "מחירי מופעי התרבות ירדו בכ-7% בשל סיום החופש הגדול וסעיף המזון התייקר ב-0.4% בעיקר בהשפעת החגים.

"מחיר הדלק זינק ב-3.2% על רקע החששות מתקיפה אמריקאית בסוריה שהעלו את מחירי האנרגיה בעולם ובמקביל הובילו להיחלשות השקל מול הדולר. השפעת החג (שחל מוקדם השנה) על המדד, תבוא לידי ביטוי בעיקר בסעיף המזון שיעלה   ב-0.4%, גבוה מהתוואי העונתי. לעומת זאת, העלייה בסעיף במדד אוקטובר תהיה השנה מעט חלשה יותר מבדרך כלל. מחירי מופעי התרבות יורדים בכ-7% בשל סיום החופש הגדול.  מחירי הנסיעות לחו"ל וטיסות בארץ ירדו ב-2.5% מסיבות עונתיות.

"תחזית למדד חודש אוקטובר – ללא שינוי. מחיר הדלק ירד ב-5.4% על רקע ירידת מחיר הנפט בעולם וירידה חדה של 2.6% בשער הדולר הקובע. סעיף הדיור נוטה לרדת בחודשים אוקטובר-ינואר. באוקטובר ירד הסעיף ב- 0.1%. מחירי ההלבשה וההנעלה יעלו ב-4.1%, עלייה חלשה מעט מהתוואי העונתי. כאמור, סעיף המזון צפוי לעלות ב-0.3%, שיעור נמוך מהתוואי העונתי וזאת מכיוון שהחג חל השנה בתחילת ספטמבר.

"תחזית למדד חודש נובמבר – ירידה של 0.2%. ירידה צפויה של 0.4% בסעיף הדיור. עלייה צפויה של 2.9% במחירי ההלבשה וההנעלה. ירידה צפויה של 3.3% במחיר הטיסות לחו"ל.

"תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדת על 1.9%.  התחזית מבוססת על הנחת אי שינוי במחיר הנפט ובשע"ח דולר/שקל.מאז הפחתת הריבית של בנק ישראל בשבוע שעבר, נחלש השקל ב-1.6% מול הדולר וב-1.4% מול סל המטבעות. מכיוון ששער החליפין הוא הגורם המשמעותי ביותר כיום בקביעת מדיניות הריבית (בהינתן שהאינפלציה בשליטה והצמיחה נותרת ברמה של כ-3.5%), אנו מעריכים כי יותירו בבנק ישראל את הריבית על כנה גם בחודשים הבאים. עם זאת, כיוון שבתקופה הקרובה צפויים להתחלף לפחות מחצית מהחברים בוועדה המוניטרית וזהותם ודעותיהם של המחליפים (כמו גם של הנגיד הבא) עדיין לא ידועה, הרי שכל תחזית ריבית שלא נספק כיום, עשויה להשתנות, בהיוודע זהות החברים החדשים בוועדה".

 

מיטב-דש – מדד ספטמבר עלה ב-0.3%

בבית ההשקעות מיטב מדש מעדכנים על העלאת תחזית מדד ספטמבר – "העלנו את התחזית למדד המחירים לחודש ספטמבר ל-0.3% עקב עליה במחירי המזון ובמחירי הירקות", מציינים במיטב דש ומתייחסים להמשך –  "את מדד אוקטובר הורדנו ל-0% לאחר פרסום שיעור הירידה הסופי במחיר הדלק. התחזית ל-12 חודשים נותרה ללא שינוי ברמה של 2.1%".

פועלים – מדד ספטמבר עלה ב-0.3%

כלכלני בנק הפועלים סבורים שמדד ספטמבר יעלה ואחריו יבואו שני חודשים עם מדד שלילי, כך שבשלושה החודשים הקרובים המדד יעלה ב-0.1%. "מדד ספטמבר צפוי לעלות בשיעור של 0.3% והוא יושפע מהעלייה החדה במחירי הבנזין בתחנות הדלק בשיעור של 3.2% עקב העלייה במחיר הנפט הגולמי, שער החליפין של השקל מול הדולר ועדכון במס הבלו", כותבים כלכלני פועלים ומוסיפים – "המדד יושפע גם מהעלייה במחירי התוצרת החקלאית הטרייה, וממחירי ההבראה והנופש עקב התגברות הביקושים לקראת החגים שהחלו השנה בתחילת החודש. מנגד, ישפיעו הירידות העונתיות הצפויות במחירי ההלבשה וההנעלה עם התעצמותן של מכירות סוף עונת הקיץ.

"מדד אוקטובר צפוי לרדת בשיעור של 0.1% . הוא יושפע מירידה במחירי הדלקבשיעור של 5.5% עקב ירידה חדה במחירי התזקיקים העולמיים וייסוף בשער החליפין של השקל מול הדולר. כמו כן, צפויה ירידה עונתית במחירי הנסיעות לחו"ל. מנגד, צפויה עלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה עקב כניסת קולקציית החורף לחנויות.

"האינפלציה החזויה לשניים עשר החודשים הבאים עודכנה ל-1.7% ולשנת 2013 אנו סבורים כי האינפלציה צפויה להיוותר בסמוך למרכז היעד – 1.9%. לא צפויות העלאות מיסים עקיפים בשנה הקרובה, ומנגד, גם איננו רואים בטווח הקרוב השפעה של רפורמות כמו אלו שהפחיתו את מחירי התקשורת ומחירי החינוך. השקל החזק ממתן אף הוא את הלחצים אינפלציוניים".

 אקסלנס – מדד  ספטמבר עלה ב-0.2%

מדד חודש ספטמבר צפוי להערכת כלכלני אקסלנס לעלות ב-0.2%. המדד, להערכתם יושפע מהעלייה במחירי המזון ובמחירי הפירות וירקות. "כמו כן, אנו מעריכים כי תימשך עלייה במחירי השכירויות וזאת על רקע עלייה במחירי הדירות", מציינים באקסלנס ומוסיפים – "מחירי הדלקים יעלו בכ- 3.3% על רקע העלייה החדה במחירי האנרגיה והפיחות בשע"ח. מנגד, צפויה ירידה במחירי ההבראה ונופש אולם בעוצמה מתונה לעומת שנים עברו וזאת בעקבות תקופת התגברות הביקושים לקראת החגים וכן תמשך הירידה העונתית במחירי ההלבשה והנעלה".

הראל – מדד ספטמבר עלה ב-0.2%

כלכלני הראל סבורים שמדד ספטמבר עלה ב-0.2%. בחודש אוקטובר להערכתם יירד מדד המחירים לצרכן ב-0.1% . האינפלציה המצטברת ב-12 החודשים הקרובים צפוייה להערכת כלכלני הראל להסתכם ב-1.9%, אך שיעור האינפלציה השנתי בטווח הבינוני (ב-5 השנים הקרובות) צפוי להערכתם לעמוד על 2.3%. אגב, זו גם הערכת השחקנים בשוק ההון כפי שהיא מתבטאת במחירי אגרות החוב.

לידר –  לא תהיה אינפלציה בשלושה החודשים הקרובים

בלידר שוקי הון סבורים שהאינפלציה בשלושת החודשים הבאים תהיה אפס! "שילוב של שקל חזק וירידה במחירי הדלקים יביאו לאינפלציה נמוכה בחודשים הקרובים ואפילו אינפלציה שלילית בחודש אוקטובר (מינוס 0.2%)", מדגישים בלידר ו7מוסיפים – "בנוסף, בחודשי הסתיו והחורף הביקוש לשכירות נוטה להיות חלש ולכן קיימת תופעה של ירידה עונתית בסעיף הדיור. עדיין בראייה של שנה קדימה, צפויה אינפלציה סביב 2% כתוצאה מהאצה בעליית מחירי השכירות (קצב שנתי של 5%) , אשר תתרום כ-1.3% לאינפלציה שנה קדימה".