חדשות    

תחזית מדד המחירים באוגוסט – סביב האפס!

לעדכון מדד המחירים לצרכן

הראל – המדדים ירדו בחודשים הקרובים

בהראל פיננסים סבורים שהמדד בחודש אוגוסט יהיה ללא שינוי, אך בהמשך להפחתת המע"מ עליה הוחלט לאחרונה, צופים בהראל שהמדדים בחודשים הקרובים ירדו מדרגה. בספטמבר צפוי להערכתם מדד שלילי – מינוס 0.3%.  להערכתם המדד בשנה הקרובה יסתכם ב-0.3%.

"משרד האוצר הודיע על הפחתת המע"מ ב-1 נקודת אחוז ל-17 אחוזים באוקטובר, שמשמעותה ירידה של כ-0.4 נקודת אחוז באינפלציה בחודש אוקטובר. בעקבות זאת, התחזית שלנו לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים הופחתה לכ-0.3 אחוז. ההודעה הובילה לירידות בציפיות לאינפלציה, בעיקר בטווחים הקצרים שקוזזה כמעט באופן מלא ביום למחרת. להערכתנו, הפחתת המע"מ מקטינה את הסבירות שנראה הפחתות מיסים נוספות".

 

בנק הפועלים – מדד אוגוסט ללא שינוי

כלכלני בנק הפועלים סבורים שמדד חודש אוגוסט יהיה ללא שינוי. הכלכלנים מציינים כי – " מדד חודש יולי עלה בהתאם לציפיות וגם סעיפי המדד לא הפתיעו. האינפלציה מוסיפה להיות נמוכה בהשפעת גורמים עולמיים כמו מחירי הסחורות וביחוד מחיר הנפט, התחזקות השקל, עלייה בתחרותיות במשק ומדיניות ממשלתית להפחתת יוקר המחייה".

להערכת כלכלני הבנק  – "גורמים אלו צפויים להשפיע על האינפלציה גם בשנה הקרובה. המדיניות הממשלתית צפויה להמשיך לפעול להפחתת יוקר המחייה, אולם השפעתה הצפויה על האינפלציה קשה לכימות. שוק העבודה נמצא בתעסוקה מלאה וגם השכר נמצא במגמת עלייה בין השאר בעקבות עליית שכר המינימום. אנו מעריכים כי גורם זה יפעל לעליית האינפלציה בשנה הקרובה. אנו צופים עליית מדד בשיעור של 0.6% בשנה הקרובה".

 

אי.בי.אי –  מדד אוגוסט יירד ב-0.2%

בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים שמדד אוגוסט והמדדים הבאים יהיו שליליים. להערכתם מדד יולי עלה רק בשל עליית מחירי הדיור, ולמעשה המדדים בנטרול מחירי הדיור שליליים. רפי גוזלן, מנהל המחלקה הכלכלית של אי.בי.אי מעריך כי "מדד המחירים לצרכן  ב-3 החודשים הקרובים אוגוסט עד אוקטובר, צפוי להיות שלילי – באזור של מינוס 0.5%.  מדד אוגוסט צפוי לרדת בשיעור של 0.2%, מדד ספטמבר צפוי להערכתנו לרדת בשיעור של 0.4%-0.5% ואילו מדד אוקטובר לעלות בשיעור של 0.2%". גוזלן מסביר כי להערכתו מעבר  לגורמים העונתיים צפויה האינפלציה בתקופה הקרובה להיות מושפעת בעיקר מהירידה במחירי הסחורות בעולם ובפרט ממחירי האנרגיה (בנזין וחשמל) וממגמת התחזקות השקל.  הורדת המע"מ כמובן תאיט עוד יותר את המדדים בחודשים הקרובים.