חדשות    

תחזית מדד המחירים באפריל – עלייה של 0.3%

מדד המחירים לצרכן בחודש מארס עלה ב-0.3% והפתיע את הכלכלנים. המדד הגבוה מיוחס לסעיפי ביגוד והלבשה, ולהתייקרות המחירים לקראת הפסח. אך גם התחזית לאפריל יחסית גבוה.

מחשבון מדד המחירים לצרכן

בחודש אפריל עלה ב-0.3% – כך מעריכים רוב הכלכלנים המספקים תחזיות. נתחיל בהראל פיננסים. הכלכלנים של הראל פיננסים סבורים שבאפריל עלה המדד ב-0.3%, ובמאי הוא יעלה גם כן ב-0.3%.

גם באיילון מצפים למדד באזור ה-0.3%. כלכלני איילון מדגישים  את מדד הדיור – "רכיב מדד הדיור שמשקלו הוא כרבע ממדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ 2017 ב-0.8%. רכיב מדד זה עלה מתחילת השנה ב-0.6% בלבד ואילו במהלך 12 החודשים האחרונים הוא עלה ב-2.1% במצטבר. אנו מעריכים כי קצב עליית רכיבי הדיור במדד  יהיה מתון  יחסית בשנה הקרובה וינוע בטווח הנע בין 1.5% ל- 2.5% בדומה לקצב עליית המחירים שנרשם בשנים 2015 ו- 2016 ובניגוד גמור לקצב עליית רכיב הדיור בשנים 2008- 2014"

עוד אומרים באיילון – "תוכנית הפחתת המיסים עליה בישר השר כחלון ככל שתאושר במלואה (תוכנית נטו למשפחה) צפויה להפחית את האינפלציה בשנה הקרובה ב- 0.1%- 0.2%, תלוי במידת גלגול ההוזלות לצרכן. אנו שבים ומדגישים כי מדובר בהיפוך מגמה של ממשלות ישראל ביחסן ליוקר המחייה ולפיכך לא מדובר בהפחתות חד פעמיות אלו מדובר במעורבות ממשלתית ארוכת טווח להוזלת מחירים במשק הן באמצעות רגולציה והן באמצעות הפחתת מיסים נקודתית".