חדשות קרנות נאמנות    

תעשיית קרנות הנאמנות השיגה למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.9% במחצית הראשונה של 2015

מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים של מיטב דש בסיכום המחצית הראשונה של 2015: תעשיית קרנות הנאמנות השיגה למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.9% במחצית הראשונה של 2015

מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים של מיטב דש מפרסם היום סיכום תשואות תעשיית קרנות הנאמנות במחצית הראשונה של שנת 2015. סבטליץ מעריך כי תעשיית קרנות הנאמנות השיגה למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.9% במחצית הראשונה.

מיטב דש מדווחים על ראלי מניות "כחול לבן" – קרנות מניות בישראל רשמו במחצית הראשונה של השנה את התשואה הגבוהה ביותר בתעשיית קרנות הנאמנות, העומדת על כ-11.1%, זאת לאחר שבכל שנת 2014 עלו בפחות מ-1%. לעומתן, קרנות מניות חו"ל השיגו תשואה של 1.8% בלבד. קרנות אג"ח כללי הניבו למשקיעים בחצי הראשון של 2015 תשואה המסתכמת ב-0.8% וממקמת אותן בראש טבלת הביצועים של קרנות האג"ח, זאת לאחר ירידות חדות של 2.1% בסיכום חודש יוני.

על פי נתוני מיטב דש, הקרן שרשמה את התשואה הגבוהה ביותר במחצית הראשונה של 2015 היא הקרן "תטא 6F ניהול חוזים ואופציות לכל מזג אוויר" שזינקה ב-50.4%. בצד השני, הקרן שהשיגה למשקיעים את התשואה הגרועה ביותר השנה היא: "מגדל דיקלה 4D תורכיה" לאחר שצנחה בכ-17.7%.

קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה מנייתית השיגו למשקיעים תשואה ממוצעת של 0.35%. חשיפה של עד ל-10% מניות סיפקה תוספת תשואה משמעותית העומדת על כ-0.6%. משקיעים שהלכו צעד אחד קדימה ברמת הסיכון ובחרו להשקיע בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד 20% מניות, קיבלו תוספת תשואה של יותר מ-1%. בעקבות התשואות החיוביות, ולמרות הירידות החריפות בחודש יוני, קרנות אג"ח כללי רשמו במחצית הראשונה של 2015 את הגיוס הגבוה ביותר העומד על כ-3.7 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו מתחילת השנה תשואה ממוצעת של כ-0.8% בהובלת קרנות ה-HIGH YIELD שסיפקו למשקיעים את התמורה על הסיכון שנטלו עם תשואה ממוצעת נאה מאוד של 3.8%. קרנות אג"ח קונצרני ללא מניות רשמו תשואה של 0.7% מתחילת השנה, כאשר חשיפה ל-10% מניות הניבה למשקיעים תוספת תשואה של 1.5%.

אגרות החוב הממשלתיות מסכמות את החצי הראשון של השנה עם עליות קלות. מדד אג"ח ממשלתי כללי רשם מתחילת השנה תשואה של כ-0.3%, זאת לאחר שירד ברבעון השני של 2015 ב-3.8%. קרנות אג"ח מדינה ללא חשיפה מנייתית רשמו תשואה ממוצעת של 0.15%, וקרנות אג"ח מדינה עם חשיפה של עד 10% מניות השיגו למשקיעים תשואה של 0.6%.

קרנות אג"ח חו"ל סבלו מעליות בתשואות לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ומתיסוף השקל אל מול הדולר, שלווה בתנודתיות גבוהה, ורשמו השנה תשואה שלילית של 1.7% בהובלת קרנות אג"ח חו"ל הצמוד ליורו שירדו ב-11% וקרנות אג"ח הצמוד לדולר שהתממשו ביותר מ-2.6%.

קרנות מניות בחו"ל סיכמו את החצי הראשונה עם תשואה חיובית של 1.8% בהובלת קרנות מניות אירופה שעלו ב-6.7% וקרנות מניות סין שעלו ב-6.6%.

בנוסף מציינים מיטב דש בסקירתם כי מדד מיטב דש של תשואות תעשיית קרנות הנאמנות ירד החודש ב-1.9% כאשר מתחילת השנה הוא עלה ב-0.9%. בחצי ה-1 של 2015 קרנות האג"ח (קרנות אג"ח כללי, אג"ח מדינה, אג"ח שקלי ואג"ח חברות) תרמו חלק קטן יותר מהעלייה של מדד תשואות קרנות הנאמנות העומדת על 0.4%, זאת, למרות משקלם מהווה כ-70% מכלל הקרנות בתעשייה. לעומתן קרנות מניות בארץ ובחו"ל תרמו את מרבית העלייה של מדד תשואות קרנות הנאמנות של מיטב דש למרות שמשקלם הוא בסה"כ פחות מ-10% מכלל הקרנות בתעשייה.

תשואות קרנות הנאמנות – יוני 2015

קרנות המתמחות במניות בישראל רשמו ביוני תשואה שלילית של 2.5% בהובלת קרנות מניות ת"א 75 וקרנות מניות נדל"ן שהתממשו ב-3.7% וב-6.7% בהתאמה. קרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו ביוני תשואה שלילית של 5%. הקרנות שבלטו בתשואות השליליות היו קרנות מניות סין שהתממשו ב-8%, וקרנות מניות אירופה שירדו ב-6.3%.
קרנות אג"ח כללי רשמו החודש תשואה שלילית של 1.9%, כאשר קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות ירדו ב- 1.7%, וקרנות אג"ח כללי עם חשיפה של עד כ-10% מניות, התממשו ב-1.8%.

מימושים באפיק הקונצרני – קרנות הנאמנות הקונצרניות ללא מניות ירדו ביוני ב-1.7%, קרנות אג"ח קונצרני עם חשיפה מנייתית רשמו תשואה שלילית נמוכה יותר העומדת על 1.4% וקרנות ה-HIGH YIELD סיכמו את חודש יוני עם תשואה שלילית של 0.5% בלבד.

מימושים באגרות החוב הממשלתיות – קרנות אג"ח מדינה ירדו החודש ב-2% בהובלת קרנות אג"ח ממשלתי צמוד מדד לטווח ארוך שירדו ב-4%, כאשר קרנות אג"ח מדינה עם חשיפה של עד כ-10% למניות רשמו ירידות שערים של כ-1.9%.

למדריכים נוספים:

קרנות מחקות – האם כדאי?

תעודות סל – כל מה שצריך לדעת?

מדריך קרנות נאמנות

קרנות סמארט בטא – לא כאלה חכמות