חדשות קרנות נאמנות    

תעשיית קרנות הנאמנות – פדיונות של 500 מיליון שקל בשבוע

מיטב דש: תעשיית קרנות הנאמנות רושמת השבוע פדיונות של כ-500 מיליון ₪; הקרנות המסורתיות סיכמו את השבוע בגיוסים קלים מאוד; הקרנות המחקות גייסו כ-130 מיליון ₪

בית ההשקעות מיטב דש מפרסם סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות לפיה תעשיית קרנות הנאמנות רושמת השבוע פדיונות נוספים של כ-500 מיליון ₪, ואילו הקרנות המסורתיות סיכמו את השבוע בגיוסים קלים מאוד.

הקרנות המחקות גייסו כ-130 מיליון ₪ מול פדיונות של כ-120 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות ושל כ-480 מיליון ₪ בקרנות הכספיות. קרנות מנייתיות וקרנות אג"ח כללי עם חשיפה מנייתית מובילות בגיוסים: קרנות מניות בארץ ובחו"ל גייסו השבוע כ-180 מיליון ₪. קרנות אג"ח כללי רשמו השבוע גיוס של כ-170 מיליון ₪ נוספים.

תעשיית קרנות הנאמנות רשמה פדיונות של כ-1.25 מיליארד ₪ בשבוע החולף

שבוע המסחר התאפיין במגמה חיובית תוך קביעת שיא חדש במדד המעו"ף. מדדי המניות סיכמו את השבוע בעליות שערים ומשכו אחריהם את מדדי אג"ח קונצרני שסיכמו אף הם את השבוע עם עליות נאות. כמו כן, מדדי אג"ח ממשלתיות חזרו השבוע לעלות וקיזזו חלק מהתשואה השלילית שנרשמה מתחילת החודש. למרות העליות הנאות, המשקיעים לא התפתו לחזור לשוק, מה שהתבטא בגיוסים קלים בקרנות המסורתיות. מתחילת החודש, הקרנות המסורתיות איבדו כ-100 מיליון ₪, המתחלקים לפדיונות של כ-460 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוסים של כ-360 מיליון ₪ בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

הקרנות המנייתיות כבשו השבוע את הבכורה וסיכמו את השבוע עם גיוסים יפים של כ-180 מיליון ₪, זינוק של כ-50% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם. מחצית מהגיוסים בקרנות המנייתיות נותבו לקרנות המחקות בהובלת קרנות מחקות על מדדי המניות בישראל שגייסו השבוע כ-75 מיליון ₪. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המנייתיות מסתכמים בכ-290 מיליון ₪.

בדיקת מהון להון: הקרנות הכספיות משמידות הון! התשואה שלילית (במקרה טוב התשואה – אפס!)

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-170 מיליון ₪ – זינוק של כמעט פי 3 בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים בכ-520 מיליון ₪.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות השבוע עליות שערים: מדד ממשלתי כללי עלה השבוע ב-0.4% בהובלת השחרים לטווח ארוך שהוסיפו 0.8%. בעקבות העליות שנרשמו השבוע באפיק הממשלתי, קצב הפדיונות השבוע בקרנות אג"ח מדינה נחתך בחצי לכ-90 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח מדינה מסכמות פדיונות של כרבע מיליארד ₪.

מיטב דש מורידים את תחזית האינפלציה השנתית ל-1.1%

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה חיובית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו עליות שערים של עד כ-0.7%. בהמשך לכך, מדד קונצרני כללי עלה ב-0.8%. למרות התשואות הנאות באפיק, קרנות אג"ח קונצרני רשמו פדיונות של כ-30 מיליון ₪ – קצב הפדיונות נחתך בחצי לעומת השבוע הקודם.

התמתנות הפדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-490 מיליארד ₪ – ירידה של כ-20% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-200 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות – קצב פדיונות זהה לשבוע הקודם.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע פדיונות של כ-10 מיליון ₪, זאת למרות התחזקות הדולר אל מול השקל במהלך השבוע. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-21.05.15 כ-261.3 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-227.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-34 מיליארד ₪.