חדשות    

תשואת אגרות החוב בארה"ב – 3.2%

קרדיט: pixabay

הימים האחרונים בוול-סטריט מעידים כי השוק מפנים את העלאות הריבית הקרובות. נכון, זה היה צפוי, אבל כל נתון נוסף שמצטרף לשורה של נתונים חיוביים, לא ישפיע כנראה על הכוונה להמשיך במגמה של העלאות ריבית. צריך שיהיה נתון מאוד מאוד חלש, כמו הפתעה מאוד רעה בצמיחה כדי שבבנק המרכזי (הפד) יחששו מהעלאת ריבית שעלולה לפגוע בצמיחה ובצריכה. זה לא באופק.

ועל רקע זה, בימים האחרונים במקביל לחולשה יחסית של מדדי המניות בארה"ב, מחירי האגרות הממשלתיות בארה"ב יורדות, והתשואה/ ריבית  מטפסת מעל ל-3.2%. מדובר בריבית גבוהה, למעשה הגבוהה ביותר זה שבע שנים. הריבית הזו באגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים, לצד הכוונה כאמור להמשיך להעלות ריבית בארה"ב, היא המנוע להעלאות ריבית במקומות נוספים בעולם, וגם אצלנו.

בקרוב עומדת הנגידה, ד"ר קרנית פלוג, לסיים את תפקידה, ויש לה עוד החלטת ריבית אחת – בשבוע הבא. השאלה אם היא תעלה ריבית כבר בחודש הבא, או שיעשה זאת המחליף המיועד שלה. על פי ההערכות בשוק פלוג השמרנית תעדיף להעביר את ההחלטה לנגיד הבא אחריה, אם כי מבחינה כלכלית, נראה שעכשיו המועד הנכון להעלות. למעשה, היה מקום להעלות את הריבית כבר לפני שנתיים ושלוש, אבל זה לא נעשה, ו"בסיבוב" הנוכחי, צריך להעלות ריבית כמה שיותר.

הריבית הנמוכה, נזכיר, היא המנוע להמשך האצה בלקיחת המשכנתאות, והיא הגורם המוביל לכך שמחירי הדירות המשיכו לעלות.

מדריך השקעה באג"ח