חדשות    

"תתרחקו מהשקעה בנדל"ן מניב"

הריבית בדרך למעלה ויש לזה השלכות גדולות על ההשקעות – איזה תחומים יסבלו מעליית הריבית? בלאומי שוקי הון מזהירים מפני השקעה בנדל"ן מניב ובתחום הליסינג.

בלאומי מסבירים כי אמנם – "התמתנות האינפלציה והתחזקות השקל הובילו לדחיית מועד העלאת הריבית על ידי הוועדה המוניטארית", אבל דודי רזניק, מנהל מחלקת מאקרו בלאומי שוקי הון, מסביר כי למרות שתהיה דחייה, סביר שהריבית תעלה – " ההחלטה על אי-שינוי בריבית הושפעה, בין היתר, מכך שמדדי יולי-אוגוסט היו מעט נמוכים מהצפוי, וכן מההערכות הוועדה כי בחודשים הקרובים האינפלציה עשויה לרדת אל מתחת לגבול התחתון של היעד (1%).

הוועדה הדגישה כי הסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא אפשרות של תיסוף חד בשקל. בכך ההנהגה הנוכחית ממשיכה להדגיש את התמקדותה ביעד יציבות המחירים ובמידה פחותה ביעדים אחרים כמו יציבות מחירי נכסים לאורך זמן.

"במבט קדימה, למינוי הנגיד החדש תתכן השפעה, אך לא מיידית, על התוואי העתידי של ריבית בנק ישראל. לא מן הנמנע שתחת ההנהגה החדשה יינתן משקל רב יותר לנושא של מחירי נכסים פיננסיים בישראל ובפרט להיבטים הבאים: מידת יציבותם, השפעתם על מצב המשק הישראלי והשפעת המדיניות המוניטרית על מחירי נכסים. הערכה זו מבוססת על ניתוח תחומי המחקר והפרסומים האקדמיים הרבים של הנגיד החדש"

ועל רקע זה המסקנה ברורה – "מומלץ להימנע מענפים הרגישים להעלאות ריבית כגון נדל"ן מניב וליסינג".

ולמה נדל"ן מניב מסוכן כאשר ריבית עולה. בין היתר המימון של חברות הנדל"ן המניב מתייקר, והמרווח הפיננסי שלהן קטן. כמו כן, כאשר יש עלייה בריבית, משקיעים מעדיפים לחזור לנכסים הסולידיים שניתן לקבל בהם ריבית גבוהה יותר. כלומר, ההשקעות המניבות לרבות נדל"ן מניב הופכות לפחות אטרקטיביות ביחס להשקעות השמרניות יותר. ואז יש מעבר של כספים מהשקעות בנדל"ן מניב לנכסים סולידיים, ומעבר הכספים הזה פוגע בתמחור הנכסים המניבים.

היכן מחירי הנדלן המנופחים ביותר? אוסטרליה, הונג קונג, קנדה ושבדיה

הרווחים הפנומנליים של חברות הנדלן