חדשות    

4,500 משפחות ייהנו מהגדלת סיוע בשכר דירה

קרדיט : shutterstock

 

שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ושר הקליטה זאב אלקין החליטו להגדיל את הסיוע בשכר הדירה, לזכאי דיור שממתינים לדירה,  באופן מיידי. ההחלטה מגיעה לאחר שהכנסת אישרה את העלאת תקרת ההנחה לרכישת דירות הדיור הציבורי לזכאים.

ההחלטה מתוקצבת בכ-47 מיליון שקל בשנה, והמשמעות שלה בשטח היא ברורה – כל זכאי הדיור הציבורי הממתינים לדירה, יקבלו תוספת של בין 600 שקל לחודש ל-900 שקל לחודש בדמי הסיוע לשכר דירה. הסיוע הזה יהיה עד לקבלת דירה.

כמות הממתינים לדיור ציבורי מוערכת ב-4,500 משפחות, והן אלו שצפויות לקבל הגדלת סיוע בשכר הדירה. הזכאים לדיור קיבלו זכאותם ממשרד הדיור וכן משרד הקליטה

נכון להיום, קבוצת ממתיני הדיור הציבורי שוכרת דירות בשוק החופשי והמדינה מסייעת להם בתשלומי שכר הדירה. סכום הסיוע לא השתנה מספר שנים, והתוספת הנוכחית אמורה להתאים או לסגור את הפער בין התשלומים בפועל לשכר דירה לבין התקבולים מהמדינה.

"הדיור הציבורי והטיפול באוכלוסיות החלשות סבלו מהזנחה רבת שנים, ואנשים שאין להם יכולת כלכלית לא נראו ולא נשמעו", אמר היום שר השיכון והבינוי יואב גלנט, "הבשורה שאנחנו מביאים בהחלטה להעלות את הסיוע בשכר הדירה לא נובעת מתוספת התקציב, אלא משינוי התפיסה החברתית שהיתה נהוגה כאן במשך זמן רב מדי. הציבור הפקיד בידינו את האחריות לטפל בקורת גג עבור כל מי שזקוק לה, ואנחנו מחויבים למשימה החשובה הזו, שצריכה לעמוד במרכז המאמצים שלנו כמדינה".

"מיום כינון הממשלה שמנו לנו למטרה את הטיפול בעוני, צמצום הפערים החברתיים בישראל והחזרת הכבוד למוסד החשוב הזה שנקרא הדיור הציבורי", אמר  שר האוצר משה כחלון, "התוספת הזאת תקל משמעותית על זכאי הדיור ציבורי ופשוט תעזור להם לגמור את החודש. זהו צעד נוסף ליצירת שוויון הזדמנויות וצדק חברתי בחברה הישראלית. משרד האוצר ימשיך להשקיע בדיור הציבורי משאבים ככל שיידרשו עד שנסיים את תור הזכאים שממתינים לדירה".

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין התייחס גם הוא להחלטה ואמר: "בעיית המחסור בדיור הציבורי לעולים הזכאים לו היא אחת מהאתגרים הגדולים בתחום הקליטה. לצערנו יש תור ארוך של כ-27 אלף משפחות בתור למשרד הקליטה הזכאיות לדיור הציבורי. אנחנו פועלים במספר דרכים להרחבת מלאי הדיור הציבורי לעולים כדי לצמצם את התור, אבל כל עוד שהתור הזה קיים, חובתנו לסייע בשכר הדירה למשפחות הזכאיות כמה שיותר. אני שמח שהצלחנו באופן תקדימי לשכנע את משרד האוצר לתת תוספת תקציב ניכרת החל מהשנה הקרובה כדי לקרב את הסיוע בשכר דירה שאנחנו נותנים לעלויות הריאליות של שכר דירה שכידוע גדלו בשנים האחרונות"