חדשות    

7,500 דירות חדשות יבנו ברמלה בהליך מואץ

שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון וראש עיריית רמלה, יואל לביא חתמו היום (ג') על הסכם גג, לשיווק של כ- 7,500 יחידות דיור בהליך מואץ בעיר. הסכם הגג שנחתם ברמלה עתיד להוסיף 9 שכונות מגורים חדשות.

במסגרת שיווק אינטנסיבי ומרוכז תשווק רשות מקרקעי ישראל ברמלה מספר מתחמים: תכניות "מכבי רמלה", הרחבת "ג'ואריש דרום-ישרש" ו"מע"ר", כבר במהלך שנת 2015, יתר התכניות האמורות בהסכם ישווקו במהלך השנים 2016-2018. פיתוח התשתיות בשכונות החדשות יבוצע על ידי העירייה במהלך משותף ומהיר של משרדי הממשלה השונים.

עד כה נחתמו חמישה הסכמי גג, במסגרתם יחד עם הסכם הגג ברמלה עתידות להיבנות כ-67,400 יחידות דיור. בקריית גת – שיווק של 7,500 יח"ד, במודיעין שיווק של 11,500 יח"ד, בראש העין כ-15,700 יח"ד, בקריית ביאליק שיווק של 7,253 יח"ד, בראשון לציון שיווק של 17,500 יח"ד וברמלה – שיווק של 7,500.

מודל הסכמי הגג הוא כלי מרכזי המציג התגייסות ממשלתית מקיפה וכוללת במענה לביקוש בשוק הדיור. המודל נועד לענות באופן מהיר על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין במרכז הארץ. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלבנטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש. זאת בשיתוף עם הרשויות המקומיות עמן יחתמו הסכמי הגג.

העיקרון המנחה של הסכמי הגג הוא – העמדת קדם מימון על ידי הממשלה, לטובת הרשות המקומית, לפיתוח תשתיות, להקמת מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט כך שעם קבלת המפתח לדירה יזכו הדיירים לשכונות מפותחות הכוללות את כל השירותים. הסכמי הגג גם מבטיחים ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצרים באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, יקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום כל שלב בפרויקט.

למעשה מבטיחים הסכמי הגג מבטיחים לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור.
שר האוצר משה כחלון: "הטיפול שלנו במשבר הדיור הוא טיפול עמוק וכולל עם דגש על יצירה מאסיבית של היצעים. עם זאת החלטה שקיבלנו היא לרסן את הביקושים. לא יכול להיות שמשקיעים כאן קונים 4 דירות וזוג צעיר נאבק על עוד 5000 שקל בכדי להגיע לדירה. אני פונה למשקיעים – תתחשבו בזוגות הצעירים, תשקיעו את הכסף שלכם במקום אחר"

משבר הדיור הוא מחולל העוני מספר אחת, הוא לא יפתר בגרפים ובאקסלים, הוא יפתר רק אם נעבור עיר עיר ישוב ישוב ונפתור את הבעיות.
שר הבינוי יואב גלנט: "העיר רמלה בעלת פוטנציאל גדול להתפתחות. השנים הקרובות ייגדל היצע הדירות החדשות בעיר. משרד הבינוי, בשיתוף הרשות המקומית יפעלו להאצת התחדשות עירונית בלב העיר רמלה. מהלכים שיביאו להגדלת היצע הדיור במרכז העיר ולשיפור איכות החיים והדיור במקומות המתחדשים"
עדיאל שימרון מ"מ מנהל רשות מקרקע ישראל: הסכמי הגג הם כלי אפקטיבי לשיווק מאסיבי של אלפי יחידות דיור במסגרתו שווקו בתוך שנתיים 67 אלף יח"ד כלי זה בשילוב עם שיווק בשיטת מחיר למשתכן ייתן פתרון משמעותי להגדלת היצע יחידות הדיור במשק.

ראש עיריית רמלה יואל לביא: "רמלה נרתמת למהלך הממשלתי למתן מענה למצוקת הדיור בחברה הישראלית. הסכם הגג הוא עוד אבן דרך חשובה בהתפתחות העירונית והעיר רמלה. יש בהסכם גם מענה לצרכי החברה הערבית, במסגרתו יפותחו שתי שכונות מגורים מודרניות בשכונות העיר. אני מודה לממשלת ישראל ולשר האוצר, מר משה כחלון באופן אישי, על הירתמותם לקידום ולפתרון צרכי החברה בישראל."