קניות באינטרנט    

סייבר מאנדיי 2021 – מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

pixabay

מעודכן ל-11/2021

סייבר מאנדיי 2021 – יום שני המקוון – יתקיים ב-29 בנובמבר. באתרים רבים בעולם יציעו לכם מבצעים חמים ושפע של מוצרים במחירים חסרי תחרות במדריך זה ריכזנו לכם את רשימת האתרים שבהם תוכלו למצוא את הדילים והקופונים הטובים ביותר

סייבר מאנדיי – "יום שני המקוון" (באנגלית: Cyber Monday) הוא כינוי שיווקי ליום שני שלאחר חג ההודיה בארצות הברית. הוא נוצר על ידי חברות שיווק כדי לעודד קניות ברשת. ביום זה צרכנים אוהבים לקנות מוצרים ושירותים בצורה מקוונת על ידי המחשבים או הטלפונים הניידים שלהם. גם חג זה, מידי השנה הופך להיות משמעותי עוד יותר ונשברים שיאים של מכירות מחדש. המונח הופיע לראשונה בשנת 2005 בהודעה לעיתונות של האתר Shop.org, שבה נכתב כי סייבר מאנדיי הופך במהירות לאחד מימי הקניות באינטרנט הגדולים ביותר בשנה. עד מהרה הפך "סייבר מאנדיי" לכינוי שיווקי בינלאומי, והתרחב גם לקנדה, לבריטניה, לפורטוגל, לגרמניה, לצ'ילה, לקולומביה וליפן.

סייבר מאנדיי השנה חל ביום שני, 29 בנובמבר.

במדריך שלפניכם תמצאו את רשימת האתרים שבהם תוכלו לקבל את המבצעים, הדילים והקופונים הטובים ביותר לסייבר מאנדיי 2021, בהתאם למבצעים שעלו באתרים השונים בסייבר מאנדיי בשנים הקודמות. אתם מוזמנים לקרוא ולעקוב.

טבלת מבצעים

אתר אינטרנט מה כדאי לקנות במהלך בלאק פריידי? אתר
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, טלפונים ניידים ואביזרים, מחשבים וטאבלטים, כלים לבית ומוצרים נוספים.
המבצעים החלו
מוצרים לבית ולגינה, ביגוד והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, תכשיטים, טלפונים סלולאריים ותכשיטים.
המבצעים החלו
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ביגוד והנעלה, כלים לבית ולגינה, מחשבים וטאבלטים, סמארטפונים ועוד.
המבצעים החלו
מוצרי טכנולוגיה, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים, סאונד ומולטימדיה
המבצעים החלו
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים, צעצועים ועוד.
המבצעים החלו
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים ועוד.
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, מחשבים וטאבלטים, טלפונים סלולאריים ועוד.
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, טלפונים סלולאריים, רהיטים, מוצרים לבית ולגינה ועוד. המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, טלפונים סלולאריים, רהיטים, מוצרים לבית ולגינה ועוד. המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
ביגוד, מוצרי אלקטרוניקה
מוצרי טכנולוגיה, מוצרי חשמל, טלפונים סלולאריים, רהיטים, מוצרים לבית ולגינה ועוד. המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, צעצועים, מחשבים וטאבלטים, טלפונים ניידים, מוצרים לבית ולגינה.
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
ביגוד והנעלה
המבצעים החלו
מוצרי איפור
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
טלויזיות, מחשבים ניידים, רהיטים, מוצרי חשמל לבית
המבצעים החלו
ביגוד והנעלה
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
ביגוד והנעלה
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
ביגוד והנעלה
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים
טיפוח ויופי, תוספי תזונה, ויטמינים
המבצעים מבלאק פרידיי נמשכים

טיפים חשובים

בשונה מבלאק פריידי שבו מדובר על קנייה בצורה מקוונת ובצורה פיזית כאחד, סייבר מאנדיי הוא חג שנוסד על ידי משווקים על מנת להגדיל את המכירות/הקניות באינטרנט.

אז רגע לפני שנגיע לרשימת המבצעים וההטבות, חשוב לציין כמה דברים שכדאי לדעת בנוגע לרכישה מקוונת, באופן כללי ובמיוחד ביום שכזה:

  1. תכננו מראש את הקנייה

מומלץ להחליט לפני הסייבר מאנדיי מהם המוצרים שאנחנו מחפשים ומהו התקציב הסביר לרכישתם. החלטה כזו תעזור לאתר מבצעים טובים מצד אחד, ומצד שני להימנע מקניות אימפולסיביות של מוצרים שלא באמת צריך.

המסודרים שבינינו ידעו גם מהם המחירים הרגילים של המוצרים בהם הם מעוניינים, כך שיהיה להם הרבה יותר קל לזהות עסקה טובה כשיראו אותה, ואף ישמרו את המוצרים בעגלת הקניות שלהם באתר מראש.

  1. הירשמו לאתרים מבעוד מועד

כמעט כל אתרי המסחר האלקטרוני באינטרנט דורשים הרשמה לצורך רכישת מוצר או שירות כלשהו. הסייבר מאנדיי נמשך 24 שעות בלבד, וייתכן שתפספסו דיל כלשהו שמסתיים בתוך דקות / שניות ספורות וזאת בגלל שלא הספקתם להירשם. אם טרם נרשמתם מראש לאתרים בחג בלאק פריידי, אז כדאי לעשות זאת כעת ולמלא את הפרטים שלכם ולחסוך את הזמן הזה (למעט מקרים בהם ניתנת הטבה ללקוחות חדשים בלבד).

  1. אל תתמהמהו – המלאי מוגבל

מצאתם דיל טוב וכדאי – במחיר יוצא דופן או בהטבה שכנראה לא תחזור על עצמה? אל תהססו הרבה ואל תהיו אדישים – פשוט קנו את זה. אז נכון שאתם לא רוצים לצאת פראיירים, אולם אם הדיל חשוב ומשמעותי, רכשו אותו וגם אם לאחר מכן יתברר כי יכולתם לחסוך עוד איזה חצי דולר או דולר אחד. זכרו, אתם עשויים לפספס את ההזדמנות, כיוון שהמלאי מוגבל והביקוש גבוה.

  1. אל תקנו "סתם"

למרות הטיפ הקודם, אין זה אומר שצריך לקנות כל דבר. מבצעי סייבר מאנדיי מפתים מאוד. אבל הקפידו לרכוש את מה שאתם זקוקים לו באמת – ולא כל מוצר, רק בגלל שהוא בהנחה. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מסיימים את היום הזה עם חור גדול בכיס.

  1. בדקו את המחיר המקורי של המוצר – לפני המבצע

כדאי מאוד לבדוק מבעוד מועד את המחירים של המוצר שברצונכם לרכוש. אתם עשויים להיות מופתעים לגלות כי המחיר שמוצג לכם כביכול לאחר 50 אחוז הנחה, זה המחיר הרגיל שהייתם משלמים גם בלי מבצע סייבר מאנדיי. מוכרים מסוימים מנצלים את התקופה שלפני המבצעים ומעלים את המחירים, ואז באותו יום מציעים "הנחה גדולה", אך בפועל המחיר הסופי הוא המחיר שהיה ניתן לרכוש תמורתו גם ביום רגיל.

  1. ודאו כי קיים משלוח לישראל (ומהן העלויות – אם יש)

בדקו שהמוצר שאתם מעוניינים לרכוש אכן מגיע לישראל ומהן עלויות המשלוח. ייתכן מאוד כי תמצאו מבצע, הנחה או קופון מעניין אך תופתעו לגלות כי המוצר לא מגיע לישראל או לחילופין, יש עלויות משלוח נוספות על מחיר המוצר. ייתכן מאוד כי עלויות המשלוח יהיו גבוהות, כך שהמחיר הסופי כבר לא ישתלם לכם.

  1. אל תשכחו את המיסים

זכרו כי על רכישת מוצרים מחוץ לארץ קיימים מסי ייבוא אישי. רכישות בסכום שעד 75 דולר פטורות ממס, מ-75 דולר ועד 500 דולר צריך לשלם מע"מ, ומעל 500 דולר יש גם מכס. לכן כאשר אתם בודקים את הנחות סייבר מאנדיי, הכניסו למשוואה גם את עלויות המיסים. חשוב להבהיר כי המיסים חלים על המוצר ולא על המשלוח, למעט  מקרים שבהם עלות המשלוח כלולה במחיר המוצר. אתרים ישראליים כמו זיפי יכולים לחסוך לכם את כאב הראש או שתוכלו לקרוא הכל על המכס במדריך המלא.

  1. שלא תפספסו – מבצעי סייבר מאנדיי עשויים להקדים

חלק מהחנויות ומהמותגים עשויים להתחיל את חג הסייבר מאנדיי עוד לפני המועד האמיתי שלו. הם יכולים להתחיל גם יום אחד לפני או בחצות הלילה של תחילת יום שישי. לכן כדאי מאוד לברר זאת על ידי כניסה אל אתר החנות או המותג בזמן זה.

  1. כדי לחסוך זמן על חיפושים – לכו לאתרים הגדולים

אמזון, איביי, גיר בסט, אסוס, 6PM, גאפ – חלק גדול מאוד מהמסחר בסייבר מאנדיי קורה באתרים האלה, ולא סתם – הם דואגים לעדכן באופן שוטף הצעות ומבצעים אטרקטיביים מאוד, כדי לוודא שתישארו באתר שלהם זמן רב ככל האפשר, ולא אצל המתחרים.

מבצעים לפי קטגוריה

ריכזנו כאן עבורכם את רשימת האתרים שבהם תוכלו לקבל את המבצעים, הדילים והקופונים הטובים ביותר לסייבר מאנדיי 2021, בהתאם למבצעים שעלו באתרים השונים בסייבר מאנדיי בשנים הקודמות. אתם מוזמנים לקרוא ולעקוב.

טלפונים ניידים:

חלק מהמבצעים על טלפונים ניידים שראינו בבלאק פריידי נמשכים גם בסייבר מאנדיי.

האתרים הטובים ביותר לקניית טלפונים ניידים בסייבר מאנדיי בחו"ל הם בדרך כלל האתרים הגדולים – אמזון (Amazon), איביי (ebay), טרגט (Target), בסט ביי (Best Buy), ו-וולמארט (Walmart) – למבצעים על מכשירי אייפון, סמסונג, LG, Oneplus גוגל פיקסל ויתר המכשירים של היצרנות הגדולות.

מבצעים על מכשירי האנדרואיד של היצרנים הסיניים – xiaomi, huawei ו-Oneplus מומלץ לחפש באתר גיר בסט (Gearbest.com).

בישראל כבר פרסמו מבצעים מצוינים לטלפונים ניידים באתרים של KSP, לאסט פרייס ו-Groo (לשעבר גרופון ישראל).

שימו לב – האתרים וולמארט (walmart) ובסט ביי (bestbuy.com) לא מבצעים כרגע משלוחים לישראל, דבר המחייב שימוש בחברות כדוגמת shipo ו-shipito – המספקות כתובת מקומית בארה"ב ומעבירות את המשלוחים לארץ.

מחשבים ניידים וטאבלטים:

מלאים שנשארו לחברות השונות אחרי הבלאק פריידי יימכרו לעתים בהנחות משמעותיות אף יותר בסייבר מאנדיי.

קניית מחשבים ניידים וטאבלטים יכולה להיות כדאית מאוד – בעיקר במותגי המחשבים דל, לנובו, אסוס ואייסר (acer). האתרים הטובים ביותר לקניית מחשבים ניידים בסייבר מאנדיי הם בדרך כלל אמזון (Amazon), איביי (ebay), בסט ביי (Best Buy), ו-dell.com.

בישראל כבר פורסמו מבצעים למחשבים ניידים ולטאבלטים באתרים של P1000, לאסט פרייס,KSP ו-Groo .

שימו לב: אתר בסט ביי לא מבצע משלוחים לארץ, ויש צורך להיעזר בחברות המספקות כתובת מקומית בארה"ב ומעבירות את המשלוחים לארץ.

בשנים הקודמות היו הנחות של 100-150 דולר ל-ipad (כאשר ככל שהאייפד יקר יותר, כך ההנחה גדולה יותר), ו-200-500 דולר הנחה על מכשירי ה-Surface Pro של מיקרוסופט.

טאבלטים סיניים ניתן יהיה למצוא גם במחירים נמוכים בהרבה, בעיקר באתר גיר בסט (Gearbest).

אופנה וביגוד:

הסייבר מאנדיי הוא יום המבצעים האמיתי של עולם האופנה – רוב המבצעים הטובים ביותר באתרי האופנה צפויים להיות דווקא בסייבר מאנדיי 2021 – הזדמנות מעולה לרענון המלתחה במחירי רצפה.

אבל לא כל אתרי האופנה הגדולים משתתפים בחגיגה – אתר נקסט לדוגמה לא צפוי להשתתף בחגיגת המבצעים השנה, וכמוהו גם לא מעט אתרי אופנה אחרים.

גם האתרים אמזון וזאפוס מציעים בדרך כלל מחירים מעולים על ביגוד והנעלה בסייבר מאנדיי.

צעצועים:

אם עדיין נשאר לכם מקום בחדר הילדים לאחר הבלאק פריידי – הסייבר מאנדיי יכול להיות יום נפלא להשלמות… האתרים של טויז אר אס (Toys R Us), אמזון (Amazon) ואיביי (ebay) מובילים את המערכה, אך שווה בהחלט לבקר גם באתר של לגו – בשנים האחרונות עלו שם מבצעים שלא ניתן למצוא בכל זמן אחר.

בישראל כבר פורסמו מבצעים לצעצועים באתרים של KSP ו-Groo.

מוצרי טיפוח, איפור וקוסמטיקה:

אתר אייהרב שהשתתף בשנת 2017 לראשונה בתולדותיו במבצעי הסייבר מאנדיי, הציע 16% הנחה על כל המוצרים באתר באמצעות קופונים.

אתר Fragrancex מציע מבחר גדול של בשמים בהנחות של עד 70%, ואתר cult beauty עם עד 40% הנחה.

טלוויזיות ומסכים:

קטגוריה זו בעייתית משתי סיבות:

למרות שאתרי האינטרנט בחו"ל מציעים מבצעים מעולים על טלוויזיות, עלויות השילוח והמיסים הופכות ברוב המקרים את הקנייה בהם ללא כדאית (בדגש על טלוויזיות ומסכים של 50 אינץ' ומעלה שעליהן המיסוי מוגדל).

בנוסף, חשוב מאוד לזכור שהטלוויזיות הנמכרות בארצות הברית שונות מהסטנדרטים הישראלים – הן עובדות על 110V ולא 220V כמו בארץ, דבר המחייב מתאם חשמל מיוחד, ועל HDMI 60hz במקום HDMI 50hz הנהוג בארץ.

למי שעדיין מתעקש לקנות טלוויזיה מארצות הברית, מומלץ להכיר את המבצעים לסייבר מאנדיי של חברות השילוח השונות.

האלטרנטיבה היא כמובן לקנות טלוויזיות ומסכים בחנויות בישראל. לאסט פרייס, Groo (עד לא מזמן גרופון ישראל), KSP ן-P1000 כבר התחילו לפרסם מבצעים מיוחדים על טלוויזיות באתרים שלהם.

בלאק פריידי 2019 – המדריך: מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין