מדריכי דירה ומשכנתא    

משכנתא דיגיטלית – איך לוקחים משכנתא בעידן הדיגיטלי

מעודכן ל-10/2018

האפשרות לבקש ולקבל משכנתא באמצעים דיגיטאלים איננה המצאה חדשה. לישראל המשכנתא הזו הגיע מעט באיחור אבל כמו שאומרים – "טוב מאוחר מאשר לעולם לא". בעולם השיה הזו נפוצה כבר מספר שנים, כנראה בגלל שהתחרות בין הבנקים שם גדולה יותר והאפשרות להקבל אישור משכנתא באמצעים דיגיטאליים מגביר את התחרות עוד יותר. הרי אם אפשר לבצע את התהליך בתוך מספר דקות בלי לחכות לנציג טלפוני במקרה הטוב או לגשת לסניף  בעצמנו, אפשר לקבל יותר הצעות וכך מקבל הלקוח כח רב יותר בתהליך ההתמחרות מול הבנקים על גובה הריבית ותנאי המשכנתא האחרים.

בארץ, כאמור, לא מדובר עדיין בתהליך מלא של קבלת משכנתא אלא בקבלת אישור עקרוני בלבד.

את המדריך המלא שלנו על המשכנתא תוכל לקרוא – כאן.

בנק לאומי מציע משכנתא דיגיטלית.  מזרחי טפחות ובנק ירושלים כבר  שם – בנק ירושלים השיק מסלול של משכנתא דיגיטלית במהלך 2017 . מזרחי טפחות התחיל בחודשים הראשונים של 2018 לאפשר ללקוחות למלא טופס בקשה למשכנתא בדיגיטל, ולקבל אישור עקרוני תוך יום עסקים אחד.  המשך התהליך מתנהל מול בנקאי (בצא'ט או באופן טלפוני). כמו כן, אפשר להעביר את המסמכים  דרך האפליקציה "טפחות עד הבית".

לאומי מציע רעיון דומה, אולי קצת יותר מוטה דיגיטל. הבנק מאפשר להגיש בקשה לאישור עקרוני, ותשובה נמסרת ללקוח בתוך יום עסקים אחד. האישור למשכנתא (אישור עקרוני בלבד) יישלח למבקשים ויכלול את גובה המשכנתא, שיעור הריבית המוצעים ואת גובה החזר החודשי. בשלב הבא,  מעביר הלקוח מסמכים דרך הממשק הדיגיטלי, המחשב או הטלפון הנייד, ושליחה של ערבויות תיעשה באמצעות שליח. בחירת תמהיל המשכנתא ובחירת המסלולים  נעשית אל מול נציגים טלפוניים. למבקשי המשכנתא ניתנת אפשרות לבחור מסלול באופן דיגיטלי לחלוטין ללא שיחה עם בנקאי מומחה. אפשרות זו אינה מומלצת.

בסיום התהליך ובהתאם להוראות בנק ישראל, נוטל המשכנתא יידרש להגיע לסניף לחתימה סופית על ההלוואה.

משכנתא דיגיטלית מוזילה את העלויות של הבנקים ובהתאמה להוזיל את הריביות. אלא שמשיחות עם הבנקים עולה כי הוזלה לא על הפרק, ולא נראה שלפחות בטווח הקרוב יהיה קש בין התהליך הדיגיטלי לעלות המוצר.

בחירת המשכנתא – איך בוחרים מסלולי משכנתא ? ומה ההבדל בינהם?

בנקאות דיגיטלית

HON TV