אלטשולר שחם חיסכון פלוס אג"ח עד 15% במניות

לאינדקס קופות גמל להשקעה

אלטשולר שחם חיסכון פלוס אג"ח עד 15% מניות היא קופת גמל שמשלבת השקעות סולידיות במשקל יחסית גבוהה – 85% לפחות, ומתבלת אותן במניות במשקל של עד 15% וזאת כדי לספק תשואה עודפת על התשואה הסולידית. הקופה הזו היא בין הקופות הפופולאריות ביותר במערכת, והיא מצטרפת לקופות המובילות (בהיקף הכספי) של אלטשולר ובראשן – אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי, ואלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות.

תשואה  – נתוני התשואה של אלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות (מאתר גמל נט)

גלעד אלטשולר, הבעלים של בית ההשקעות, ומנהל ההשקעות הראשי


קופת גמל להשקעה – כל מה שאתם צריכים לדעת


מדיניות ההשקעה – כאמור החשיפה לאג"ח והשקעות סולידיות תהיה עד 85% והחשיפה למניות וזה הייחוד של הקופה תהיה עד 15%.

מדיניות השקעה מדד ייחוס
נכסי המסלול יהיו חשופים לנכסים הבאים: אג"ח סחירות ושאינן סחירות של חברות, ני"ע מסחריים, הלוואות שאינן סחירות לחברות, אג"ח להמרה, פקדונות, אג"ח של ממשלת ישראל או אג"ח של ממשלות אחרות. חשיפה לנכסי אג"ח תהיה בשיעור שלא יפחת מ- 75% ולא יעלה על 120% מנכסי המסלול.
חשיפה למניות תהיה בשיעור שלא יעלה על 15% מנכסי המסלול.
חשיפה לנכסים כאמור לעיל תושג הן באמצעות השקעה במישרין והן באמצעות השקעה בנגזרים, בתעודות סל, בקרנות נאמנות או בקרנות השקעה. חשיפה לנכסים שאינם נכסי אג"ח ואינם מניות תהיה על פי שיקול דעתה של ועדת ההשקעות ובכפוף לכל דין.
מדד מניות כללי -6%
MSCI WORLD – 9%
מדד אג"ח ממשלתי כללי- 40%
תל בונד 20 -22%
Lehman Global Aggregate Total Return Index – 18%
ריבית בנק ישראל – 5%

ניתוח של אתר הון – בדומה לקופות הגמל להשקעה האחרות בקבוצה – קופת הגמל אלטשולר שחם חיסכון פלוס עד 15% מניות נהנתה בשנה האחרונה מביצועים טובים בזכות החשיפה למניות הבנקים ומניות הנדל"ן – גם אצלה בדומה לקופות הגמל האחרות בקבוצה, החשיפה לבנקים גבוהה (לאומי, פועלים) וגם החשיפה לעזריאלי ואלוני חץ.

התשואה העודפת הולכת יד ביד עם הגיוסים של הקופה, אבל מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה. אי אפשר כמובן לנבא האם התשואות הטובות יימשכו, יש בשוק קופות הגמל מנהלים טובים, אלטשולר בינהם, אבל המבחן האמיתי לביצועים הוא על פני זמן, ומעבר לכך – המבחן צריך לקחת בחשבון את הסיכון בקופה. כלומר, לא רק התייחסות לתשואה. הבעייה שמדובר במוצר חדש שקשה עדיין לבדוק אותו, אבל בקרוב נדרג באתר את הקופות גם על פי מדדים מקובלים יותר שלוקחים בחשבון את הסיכון.