אלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות

לאינדקס קופות גמל להשקעה

אלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות היא קופת הגמל הפופולארית ביותר מבין כל קופות הגמל להשקעה בתחום המנייתי. כמו כן, היא שנייה בקופות גמל להשקעה בכלל, אחרי…עוד קופה של אלטשולר – אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי. הקופה הזו מנהלת כ-156 מיליון שקל, והיא משיגה תשואות עודפות בקטגוריה שלה מאז תחילת השנה.

תשואה  – נתוני התשואה של אלטשולר שחם חיסכון פלוס מניות (מאתר גמל נט)


קופת גמל להשקעה – כל מה שאתם צריכים לדעת

גלעד אלטשולר, הבעלים של בית ההשקעות, ומנהל ההשקעות הראשי


מדיניות ההשקעה – נכסי המסלול – קופת גמל להשקעה מסלול חיסכון פלוס מניות, יהיו חשופים למניות בארץ ובחו"ל, בשיעור חשיפה שלא יפחת מ-75% מנכסי הקופה. מדור על מסלול מסוכן יותר מהמסלול הסולידי או הכללי, אבל מסלול שאמור להיות מתגמל יותר לאורך זמן – אחרי הכל, על פני זמן התשואה על המניות עולה על התשואה במכשירים הסולידים וזו הסיבה שדווקא בחיסכון לילדים מומלץ להשקיע באפיק המנייתי – החיסכון לילדים הוא לרוב לטווח ארוך.

מדיניות השקעה מדד ייחוס
נכסי המסלול יהיו חשופים למניות בארץ ובחו"ל, בשיעור חשיפה שלא יפחת מ-75% ולא יעלה על 120% מנכסי המסלול.
חשיפה לנכסים כאמור תושג באמצעות השקעה במישרין, בנגזרים, בתעודות סל, בקרנות נאמנות או בקרנות השקעה.
יתרת הנכסים תושקע בכפוף להוראות הדין, ובכפוף לשיקול דעתה של ועדת ההשקעות.
מדד מניות כללי- 35%
MSCI WORLD -60%
ריבית בנק ישראל – 5%

ניתוח של אתר הון – קופת הגמל אלטשולר שחם חיסכון פלוס כללי הצליחה לגייס סכומים גדולים מדי חודש בזכות התשואה. אין עדיין יכולת לבדוק את התשואה לסיכון (שזה מדד נכון יותר לבחינת ביצועים – מדד שארפ); אנחנו עובדים על מנגנון וברגע שיהיה נעדכן; אז בינתיים הכסף זרם לפי התשואה ואלטשולר מתמחים בזה.

איך הם השיגו תשואה גבוהה? ובכן, בדומה אגב לקופה המובילה של אלשטולר – חיסכון פלוס כללי, גם כאן הנטייה למניות מסוימות היא גבוהה, אלא שכאן מכיוון שמראש מדובר בקופה מנייתית, שיעורי האחזקה מאוד גבוהים. בקופה הזו היתה לאורך התקופה אחזקה מאוד גדולה במניית בנק לאומי, אחריה פועלים, דיסקונט וגם מניית אלוני חץ ועזריאלי – אלו בעצם הכוכבות של אלטשולר – אלו המניות שייצרו לקופה תשואה מרשימה. אלטשולר פשוט החזיק בחשיפה גבוהה את המניות האלו שסיפקו לו את הסחורה – מד הבנקים השיג תשואה נאה מאוד וגם מניות הנדל"ן המניב רשמו תשואה טובה בחודשים האחרונים.

ומה הלאה? אי אפשר כמובן לנבא, יש בשוק הזה מנהלים טובים, אלטשולר בינהם, אבל המבחן האמיתי לביצועים הוא ביחס לסיכון – מדד שארפ ומדדים אחרים – בקרוב אצלנו באתר