fbpx
רכב ותחבורה

RAXI - אפליקציית הזמנת מוניות ללא עמלה

אותו הדבר רק עם R בהתחלה. תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-11/2018

אפליקציית רקסי (RAXI) היא אפליקצה אשר הושקה על ידי יזם פרטי בשם  אבי בר-יהודה ועם איגוד נהגי המונית שמה לה למטרה לשנות את חוקי המשחק בתחום המוניות.

בניגוד לגט טקסי ואובר, האפליקציה רק משדכת בין נהגים לנוסעים ואיננה גובה עמלות על התשלומים אותם גובים הנהגים מהנוסעים וכן איננה גובה דמי שימוש או דמי "תחנה" מהנהגים.

זהו איננו המיזם הראשון של אבי בר יהוה. בר יהודה כבר פיתח אפליקציה לניהול תורים בשם My Visit ועמד מאחרוי חברת  CallFlow המפתחת ומשווקת מערכות לניהול השירות וניהול תהליכים עסקיים.הערכה היא כי עד היום הושקעו אפליקציה החדשה כ-5 מיליון דולר.

בישראל יש למעלה מ30 אלף נהגי מוניות אשר מסיעים בכל יום למעה מ-550 אלף נוסעים ןגלגלים מחזור של כ-6 מיליארד שקל בשנה. רקסי בעצם משחררת את הנהגים מהצורך לשלם עמלה של כ-10% למתווכים השוניםכמו אפליקציית GETT אותם הם משלמים היום. רקסי מוותרת על עמלת התיווך והמודל העסקי שלה מבוסס על הכנסות מפרסומות ושירותים אחרים שהחברה עדיין לא פירטה.

האפליקציה של רקסי משדכת בין נהגים לנוסעים על פי יעד הנסיעה המוזן לתוך האפליקציה על ידי הנוסע. הן לנהגים והן לנוסעים ישנה אפשרות באפליקציה לדרג האחד את השני. הדירוג נעשה בצורה אנונימית לחלוטין ואפילו מושהית מספר ימים וזאת על מנת למנוע זיהוי של המדרג על ידי המדורג.

הנוסע מצידו בוחר לעצמו את הנהג מתוך כל הנהגים שהציעו את עצמם.הסינון של הנהגים על ידי הנוסע יעשה על פי מספר פרמטרים שקופים וללא מעורבות של המערכת כמו למשל: קירבה פיזית למזמין, זמינות ודירוג חברתי. בנוסף לכך תהיה לנוסע אפשרות להגדיר את הנהג כנהג הקבוע שלו.

הנהג יוכל לבחור את הנוסע מתוך הצעות לנסיעה ממשתמשים הנמצאים במרחק של עד 10 ק"מ ממנו. גם הנהג מבחינתו יכול לסנן את הנוסעים ואינו חייב להיענות להצעה. הבעייה שמתעוררת במקרה הזה היא שהנהגים מסננים נסיעות קצרות ולא רווחיות וכבר התקבלו תלונות מנוסעים על קושי בהשגה של מונית לנסיעה קצרה.

עוד בעייה היא שאין שירות לקוחות שמרכז את הפניות ובעצם אין ממש עם מי לדבר. ברקסי גם לא עורכים ראיונות לנהגים ובעצם כל נהג יכול להשתמש באפליקציה.

מה ההבדל בין רקסי לאובר?

רקסי אמנם איננה עושה ראיונות לנהגים המצטרפים לשורותיה אך מצד שני, היא מעסיקה רק נהגי מוניות המורשים במדינתם לקחת נוסעים בתשלום. בארה"ב למשל אין מניעה להסיע נוסעים בתשלום. בישראל לעומת זאת, חל איסור להסיע נוסעים בתשלום למי שלא קיבל הסמכה לכך ממשרד התחבורה.

כמה זה עולה?

הנסיעות ברקסי יבוצעו על פי מחירון משרד התחבורה, בדיוק כמו בנסיעה רגילה במונית. כלומר בנסיעה עירונית התשלום יעשה על פי מונה ובנסיעה בין עירונית ייקבע התשלום על פי המחירון של משרד התחבורה. בהתאם לכך, הנהגים של רקסי יכולים לגבות תשלום נוסף על קריאה מראש, על תוספת מזוודות, נוסעים וכו'. את התשלום ניתן יהיה לעשות במונית באמצעות מזומן או בכרטיס אשראי לנהגים שערוכים לכך. בכל מקרה, אין תשלוםם דרך האפליקציה.

תחבורה שיתופית - גט התחילה, איך זה יתקדם?

חברה ישראלית תאפשר התאמה של כספומטים רגילים לכספומטים למשיכת ביטוקוין

 

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

יואב בהט

יואב בהט

יואב ניהל את מחלקת התוכן והנתונים של חברת איי-אונליין במשך שנים רבות. שם נחשף לכתיבה, עריכה והכרות מעמיקה עם שוק ההון.
יואב כותב באתר הון לצד תפקידו כרכז כתבים.
תחומי הסיקור של יואב, הם בעיקר - שוק ההון והשקעות; פנסיה וביטוח; ושוק הנדל"ן.

השאר תגובה

תגובה 1

שינוי גודל גופנים
ניגודיות