חדשות    

פעילות ההאקרים גדלה ב-2019

 

 "הזמן שבו האקרים משוטטים בארגון בסתר גדל ביותר מ-10% ב-2019", כך אמר בכיר בענקית הסייבר CrowdStrike  שדיבר בישראל לראשונה בוועידת "יערות הכרמל"  השנתית של 'בינת תקשורת מחשבים'

450 לקוחות הגיעו לאירוע השנתי של בינת, בהם מנהלי חדשנות בארגונים, מנמ"רים ובכירים בחברות מובילות, בהן דל, גוגל, סיסקו, נוטניקס ועוד.

ועידת "יערות הכרמל" של בינת הסתיימה בסוף השבוע האחרון בפעם השמינית ובציון 45 שנים להקמת החברה. את האירוע פתח יו"ר קבוצת "רד-בינת" יהודה זיסאפל, שאמר: "מהפכת המיחשוב היום היא צונאמי ביחס לכל מהפכה אחרת. היא משפיעה על החברה, תחבורה, תעסוקה, תעשייה, בידור ועוד. תעשיית המיחשוב היא זו שמובילה את המהפכה, משבשת את כל התחומים ומשתבשת בעצמה. היא ממשיכה להתקדם תוך שיבוש מתמיד".

זיסאפל התייחס לכניסת הבינה המלאכותית לחיינו ואמר: "האם הרובוטים יחליפו את האנשים בעתיד? לדעתי לא בהכרח ולא לגבי הכל. המיכון ההולך וגדל מייתר את הצורך בעובדים, אולם לא בכל מקום ותפקיד: רובוטים לא יכולים לעשות את מה שאנשים עושים. המוח האנושי מגביר את תהליכי החדשנות. במקום לייתר עובדים – נזדקק לעובדים מיומנים".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת, נתן סקירה היסטורית של העשורים האחרונים תוך התייחסות לתופעות הטכנולוגיות והחברתיות שנולדו בהן ומה נוכל ללמוד מהן על העתיד לבוא בעשור הקרוב. בן צור אמר כי "בעשור האחרון עברנו מהתייחסות ליחידת ה-IT בארגון כיחידה שעולה כסף, ליחידה שמייצרת ערך ויכולה לקדם את החברה. יש יותר ויותר נכונות של מנכ"לים להשקיע ב – IT כי זה מסייע לתהליכים פנימיים בארגון ומייצר הזדמנויות עסקיות חדשות עבורו".

כמו כן, בן צור העריך כי ב-2023 נראה עלייה בענן על חשבון הדאטה סנטר המסורתי:  "90% מהדאטה בעולם נצבר בשנתיים האחרונות. אם ב-2020 יהיו טריליון סנסורים שישלחו מידע הרי שב-2030  יהיו 100 טריליון סנסורים. לכן,  אנחנו נדרשים לכלים נוספים ואוטומטיים".
לגבי נושא הבינה המלאכותית אמר בן צור כי "נצטרך לשלב את זה בעולם שלנו ולשמור עליו אנושי. תחום זה ייכנס בעשור הקרוב וזה יחליף את כל המשרות הרפטטיביות שלא דורשות חמלה או יצירתיות אנושית".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו, סיפר על הבמה כי סיסקו פועלת בישראל זה שני עשורים, שבמהלכם היא ערכה רכישות בהיקף של שישה מיליארד דולר. "אנחנו שניים רק לאינטל בהיקף הרכישות בישראל. בשל 14 הרכישות הקמנו מרכזי מו"פ בקיסריה, נתניה, תל אביב וירושלים".

בועז מעוז, מנהל פעילות הענן של גוגל בישראל, אמר כי מרכז ה- IT זז לכיוון הענן. לדבריו, "בעוד שכיום עיקר הכסף מגיע מחברות סטארטאפ, בעתיד נראה יותר ויותר ארגונים שיתחילו להיכנס לעננים הציבוריים ולשם גוגל מכוונת". מעוז סקר את פעילות גוגל ואמר כי החברה מעסיקה 1350 עובדים בישראל וכי בשנתיים האחרונות ביצעה 2-3 רכישות כל שנה. "יש לנו מחויבות מאוד גדולה לישראל" סיכם.

זקי טורדי, אסטרטג טכנולוגי לאזור EMEA CrowdStrike הגיע לישראל לרגל פתיחת הסניף הישראלי של החברה. לדבריו, "התוקפים למדו להיות שקטים יותר ומשך הזמן שבו ההאקרים נמצאים בארגון באופן סמוי עלה מ-85 ימים בשנה שעברה ל – 95 ימים השנה".

אארון ווייט, מנהל מכירות לאזור המזרח התיכון בנוטניקס, אמר כי "אנו נמצאים, כיום, במצב שבו ארגונים אינם פועלים רק באופן אחד, בדטה סנטר או בענן, או רק עם ענן אחד. הדאגות המוקדמות, אשר נגעו ליכולת השליטה במידע – כבר התפוגגו. בלא ספק, עתיד מחשוב הענן הוא ענן היברידי".

עדכנו את ווינדוז מיד – פריצת אבטחה

איך להעביר מחשבים וטלפונים בלי להעביר מידע

מה זה אימות דו-שלבי, כיצד הוא עובד ולמה זה טוב?