"שנת 2019 היתה שנה מאוד מוצלחת למשקיעים בשוקי ההון בארץ ובעולם, שנה בה נרשמו עליות שערים עוצמתיות בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים, שתודלקו ע"י הפחתות ריבית של בנקים מרכזיים ברחבי העולם.

"בנקים מרכזיים בעולם, ובראשם הפד, הפחיתו את הריבית השנה (ביניהם: טורקיה, מקסיקו, רוסיה, הודו, ברזיל ומדינות נוספות), וזאת, ככל שהתרבו הסימנים שהצביעו על אפשרות של האטה בכלכלה העולמית. מדיניות זו שהתאפשרה, בין היתר, על רקע היעדר לחצים אינפלציוניים, תמכה בשווקים הפיננסיים.

"הפד עצמו שהוביל, כאמור, מדיניות זו, ביצע שלוש הפחתות ריבית, מרמה של 2.5% בראשית השנה לרמה של 1.75% כיום. בעקבות הפד, הלכו בנקים מרכזיים אחרים בעולם, וזאת במטרה למנוע לחצים לייסוף המטבעות של מדינותיהן, מה שעלול היה לפגוע בצמיחה הכלכלית באותן מדינות.

"הסיכון הכלכלי והפיננסי המרכזי שליווה את השנה הנוכחית, ואפשר שילווה גם את השנה הקרובה הוא מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. הצדדים מחדשים לפרקים את שיחות הסחר ביניהם תוך הימנעות מהטלת מכסים חדשים. אולם, רמת האי-וודאות נותרה גבוהה וכל ציוץ מלווה בתגובה חדה בשווקים הפיננסים. בינתיים, נתוני המאקרו מצביעים על פגיעה בסחר הבינלאומי, שהביאה להאטה בצמיחת התמ"ג העולמי.

"סיכונים נוספים מתייחסים למצב הגיאו־פוליטי בעולם, ובעיקר למתיחות בין ארה"ב לאירן, כולל השפעתה על מחירי הנפט בעולם. ברחבי העולם אזרחים יוצאים להפגנות ומהומות (דרום אמריקה, ספרד, הונג קונג, צרפת ועוד). בבריטניה, לאחר הניצחון הגדול של בוריס ג'ונסון והשמרנים בבחירות, הברקזיט מסתמן כיעד בר בצוע וענני האי וודאות בנושא זה הולכים ונחלשים.

"בישראל : המשק הישראלי צמח בשנת 2019 ב-3.3%, שוק העבודה נמצא בתעסוקה מלאה, האינפלציה נמוכה ויציבה.

בבנק ישראל פחות נלהבים להפחית את הריבית ומנגד הבנק  חזר לרכוש מט"ח.

עם זאת, גורם הסיכון המרכזי הוא החריגה של הגירעון הממשלתי מהיעד. הגרעון ב-12 החודשים האחרונים עד נובמבר הגיע ל-3.7%, והחשש שחריגה זו" עשויה להגיע השנה ליותר מ-4% מהתמ"ג.

"כאמור, להערכתנו, בשנת 2019 נרשמה תשואה משוקללת של כ-12.3% בקופות הגמל. התשואות נבעו בעיקר מעליות השערים שנרשמו בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים: בשוקי המניות בעולם, בשוק המניות בארץ ובשוק האג"ח הממשלתי והקונצרני בישראל. האפיק היחיד שמיתן את העליות היה המט"ח (הדולר, האירו) בכל הקשור להשקעות בחו"ל".

לחלוקה לחשיפה למניות:

תשואה של כ-22.9% לקופות הגמל המנייתיות. טווח התשואות 30%-18%.     

תשואה של כ-7.1% לקופות הגמל המדדיות. טווח התשואות: 8%-5%.      

תשואה של כ-6.8% לקופות הגמל השקליות. טווח התשואות: 7.5%-5.5%.   

קופת גמל להשקעה – כדאי שיהיה לכם; אבל…איך בוחרים?

 

מה עושים כשברז מטפטף? קוראים לאינסטלטור? לא חייבים. למה הברז מטפטף? תלוי בסוג הברז. יש ברז שיוצא מהקיר ועם שני ברזים סיבוביים. ויש גם הברז עם הידית הסיבובית שעולה ויורד.

כדי לפתור את הבעיה, צריך לאתר את מקור הנזילה. למשל אם הברז סגור לחלוטין ועדיין מטפטף, ייתכן שהבעיה בידית או בגומייה, לרוב מבלאי. לפעמים הטפטוף יהיה מתחת לכיור, ואז הבעיה היא בחיבור בין הברז לצינור.

אם הטפטוף מהברז, נפרק את הברז ואז את הידית במברג. מסתכלים מאחורי הידית מה מצבה, החיבור, האם הוא בלוי. ב-10 שקלים תחליפו ידית חדשה. אם הבעיה במוביל הפנימי מאחורי הידית, סגרו  את המים ואת השיבר הראשי. ובמפתח שבדי שחררו את המוביל נגד כיוון השעון. הראו בטמבורייה את גודל המוביל שהוצאתם והחליפו באחד מתאים, גם עלותו 10 שקלים לאחד. סגרו במפתח שוודי עם כיוון השעון. אם הברז עדיין מטפטף ולא מתחת לכיור, הבעיה היא אחד הצינורות, ואז מפעילים את הברז ובודקים מאיזה צינור. אז שוב מחליפים צינור גם גם במפתח שבדי, חשוב לחבר קודם מלמטה ורק אז בקיר.

לא נפתרה הבעיה? אם מדובר בברז עם ידית, הבעיה בידית או במנגנון הפנימי. פתחו במפתח אלן ובדקו את המנגנון והידית. אם אחד מהם תקול, שוב אין בעיה להחליף.

כמה חוסך לכם

תיקון נזילה ברז  עולה 250-350 שקל. סתימות זה כבר 300-400 שקל, אבל הן כבר סיפור אחר.

עשה זאת בעצמך תיקון מכונת כביסה – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

עשה זאת בעצמך: תיקון רכב – כמה חוסך

אנחנו חיים בעידן שבו הבתים חכמים והתריסים חשמליים. אבל תריסים חשמליים יוצרים גם תקלות. התקלות בתריס חשמלי מגוונות, ובהן  חוט קרוע, מנוע ששבק, או שלב שנשבר.

תריס הוא חומר פשוט שניתן ברוב המקרים לתקנו לבד. שלב או תושבת שבורה לא דורשים שום דבר מלבד לקנות את השלבים או התושבות החדשות ולהחליף בעצמכם. אם החשמל לא עובד, בדקו את החיבור לשקע, שאין קצר או שבכלל הבעיה בשלט. בדקו האם מכשיר חשמלי אחר עובד בשקע. אם הבעיה היא לא החשמל, הבעיה היא כנראה המנוע.

התקלה הכי נפוצה בתריסים חשמליים ולא רק היא רצועות קרועות. כדי להימנע מהיקרעות הרצועות יש מתלים מאוקלון שלא מתבלים מפגעי מזג אוויר ובעלי יחידת מתכת חזקה.

תקלה אחרת היא שלבים שיוצאים מהמסלול וקורעים את הפתיל והם יוצרים  לפעמים הפסקות חשמל וקצר. במקרה זה צריך להחליף מנוע או פתיל .בעיה אחרת היא שאחד החלקים של התריס נופל והתירס נופל  אל רצפת הכיס, מה שיוצר רעשים מהמנוע. במקרה כזה קוראים לטכנאי ולא עושים זאת בעצמכם.

בתריסים ידניים עם רצועה קרואה אפשר להחליף לרצועה חדשה. כדי לתקן יש לגלול באופן ידני את התריס חזרה על הציר, כך תוכלו לדמות את פעולת הרצועה כשאתם מושכים בה מבחוץ.

כשהתריס מורם תוכלו לראות על גלגל הציר את החריץ שממנו נשלפה הרצועה אשר מנעה ממנו להיפתח.  הכניסו את רצועת הבד אל החריץ שבגלגל הציר ודחפו עד שתצא מן הצד השני. כשהרצועה בפנים קשרו שני קשרים חזקים כדי שהרצועה תישאר מחוברת אל גלגל הציר. אז הכניסו את הקשרים אל הרווח שבין הגלגל אל הציר כדי לא להפריע להעלאת והורדת התריס

כדי לנתק רצועה ישנה התהילו בגלגל הציר העליון ולאחר מכן  הבריגו החוצה את הבורג המחזיק את הרצועה. קפלו מעט את קצה הרצועה החדשה וחוררו חור במברגה עבור אותו בורג שהוצא  מן הגלגל הקפיצי התחתון והבריגו את הרצועה אליו.

בשלב זה, כשהרצועה מחוברת, מדדו באמצעות הרצועה את האורך עד למעצור ובצעו סימון על הרצועה כך שתוכלו לדעת כמה אורך של רצועה ללפף על הגלגל התחתון. כעת סובבו את גלגל הקפיץ עד סופו ולפפו בעדינות את הרצועה עד לקו המסומן והחזיקו את הרצועה עם הגלגל.

את שארית הרצועה העבירו בחריץ המוביל אל תחתית החלון, הקרוב אל הקיר. העבירו את הרצועה דרך המעצור לצד השני ותפסו באמצעות סיכת ביטחון את שתי הרצועות שהתקבלו.

בשלב זה העבירו את שארית הרצועה דרך החריץ השני. לפני שאתם משחילים את הרצועה בחריץ הגלגל, העלו את התריס כולו כלפי מעלה ובעצם סובבו אותו על הציר תוך שאתם מחזיקים את התריס שלא ייפול, לכן כדאי לבקש עזרה.

השחילו את הרצועה כשהחריץ בגלגל הציר נמצא מולכם ובצעו קשר גדול כדי שלא יברח שוב החוצה. את שארית הרצועה חתכו בעזרת סכין יפנית ושרפו את הקצוות כדי שהחוט לא ייפרם.

הכניסו את הקשר אל הרווח בין גלגל הציר לתריס כדי שלא יפריע לתנועתו, הוציאו את סיכת הביטחון ובדקו אם התריס עולה ויורד.

כמה חוסך

החלפת שלבים, תוספים,רצועותוכדומה עולים בין 25- ל-350 שקל. החלפת מנוע כבר עולה אלפי שקלים, אבל לא כדאי לעשות את זה לבד.

אוהבים חשבון? גם אם לא, זה כלי בסיסי וחשוב המשמש אותנו כל החיים. וכשמתחילים אותו בגיל מוקדם ובצורה כיפית מוכנים טוב יותר לכיתות הבאות ואולי גם לחיים עצמם. הנה כמה אפליקציות שאתם חייבים להכיר.

פיקסלונים

סדרת אפליקציות ואתרים. האתר חינם בחודש הראשון. ולאחר מכן 20  שקלים בחודש. האפליקציות חינמיות אך מציעות שירותי פרימיום לשלבים שונים במשחק.

הפיקסלונים הם יצורים שיוצאים להרפתקת מתמטיקה בחלל. הם צריכים להתגבר על אתגרים כאשר כל אתגר הוא משחק חשבון יצירתי אשר מניח את היסודות להבנה עמוקה של רעיונות מתמטיים. כדאי להתחיל כמובן במשחק "הפיקסלונים – חשבון לכיתה א'" שעוצב במיוחד עבור ילדי כיתה א' ומהווה חוויה כיפית  לכל המשפחה.  הפיקסלונים מתחילים מגיל חובה ומגיעים עד כיתה ו'. החברה: עשר אצבעות

מחיר: חינם עם שירותי פרימיום, עבור פיקסלונים גן חובה 40 שקלים לשלושה חודשים. גישה חופשית למנויי האתר

חשבון  חיבור חיסור כיתה א'

משחק של החברה we play and learn.

ילדים משחקים ולומדים חשבון חיבור וחיסור מ-0 עד 10 ומ-0 עד 20

המשחק בחינם ומלמד ילדים בכיתה א' חשבון חיבור וחיסור. המשחק עוזר לילד ללמוד ולזכור חיבור מספרים עד 10, חיבור מספרים עד 20, חיסור מספרים עד 10 וגם חיסור מספרים עד 20.

הילד בוחר בהתחלה אם לשחק עם תשובות או משחק בלי תשובות. במסך הבא הילד בוחר אם לשחק חיבור או חיסור ואם המשחק הוא עד 10 או עד 20
הילד עונה על שאלות מלוות בדמויות חמודות ופותר את תוצאות החישוב.  אחרי שהוא פותר 5 שאלות מתמטיקה יש משחק ילדים מהנה שהילדים אוהבים לשחק. ילדי כיתה אלף וילדי הגן ימשיכו לפתור שאלות חיבור חיסור כשהם רוצים לשחק שוב במשחק.

מחיר: חינם באנדרואיד ובאייפון

dino does math

הכי כיף ללמוד חשבון מדינוזאורים. באפליקציה יותר מ-27 סוגים שונים של משחקי חשבון בנושאים חיבור, חיסור, ספירה וזיכרון. כך ילדים  יוכלו לחזק את כישוריהם בחשבון, להכיר את המספרים ולזכור את הרצף שלהם. הדמות המובילה את המשחקים  היא דמות דינוזאור.  המשחקים מתאימים לילדים בגיל הרך עד לרמה של כיתה א'.

מחיר: חינם, מתאים לאייפון ולאנדרואיד.

Cyberchase 3D Builder

לגילי 6-9, הפעם גיאומטריה. אפליקציה זו מתמקדת במשחק אחד – פאזל תלת ממדי המורכב ממגוון צורות גיאומטריות ובו  שני יצורים מעולם אחר. באמצעות המשחק הזה, שבו הילדים צריכים לבנות בעצמם מבנים שונים בעזרת שרטוטים שמוצגים להם, הם יוכלו לשפר את מיומנות הראייה המרחבית שלהם ולהבין כיצד צורות דו ממדיות פשוטות (כמו ריבועים, משלושים וטרפזים) יכולות להרכיב מבנים גיאומטריים תלת ממדיים

מחיר: חינם. מתאים לאנדרואיד ולאייפון

הסוד של מיה – ללמוד מספרים ולספור בעשר אצבעות.

אפליקציות של מט"ח המתאימה גם לווב, למי שעדיין יש לו תוסף פלאש. .

ללמוד מספרים: האפליקציה כוללת תשעה משחקים שחושפים את ילדיכם ליסודות הבסיסיים ביותר של עולם המתמטיקה
ומלמדים אותם להכיר את שמות המספרים ואת סדר המספרים, לזהות את צורת המספרים ועוד.

לספור בעשר אצבעות: המשחק משתמש באצבעות של הילד עצמו ומאפשר לו להכיר את שם המספר, את צורת המספר ואת הכמות שהוא מייצג. בנוסף מתורגלות הפעולות הבסיסיות של חיבור וחיסור תוך כדי מגע באצבעות. באמצעות פעילויות אלה הילדים מכירים ומתנסים במושגים וברעיונות מתמטיים ראשונים המשמשים התחלה ובסיס ללמידה פורמלי.

מחיר :חינם דרך האפליקציה

חמש אפליקציות לימוד לגיל הרך

גוגל ממליצה: האפליקציות הלוהטות של 2019

מעודכן ל-01/2020

זומנתם למבחני מיון ואתם רוצים להגיע מוכנים? קראו את המדריך שיסביר לכם כל מה שצריך כדי שתדעו לקראת מה אתם הולכים

בסך הכול רציתם להתקבל לעבודה, ובסוף מצאתם את עצמכם "מבלים" יום שלם במכון מיון? בוודאי לא תתפלאו לדעת שמקומות עבודה רבים מעבירים את המועמדים שלהם מסלול דומה. חברות שונות בימינו נוהגות לדרוש חוות דעת על המועמדים לעבודה אצלם מגורם חיצוני, שאינו מכיר אותם. זה יכול להיות מבחן גרפולוגי, נומרולוגי או אסטרולוגי. אבל אחת הדרכים הנפוצות ביותר בישראל היא מבחני מיון.

מבחני מיון – למה בעצם?

מבחן מיון נועד לאפשר למעסיק לקבל חוות דעת, שהיא אובייקטיבית כביכול. הערכת אישיות ויכולות של מועמד לתפקיד, הנערכת בידי גורם חיצוני ומנותקת משיקולי כימיה בין אישית, הבדלי רקע מקצועיים וכדומה. מבחני מיון מאפשרים להציב כמה מועמדים סופיים על אותה הסקאלה ולדרג אותם על פי מידת התאמתם לתפקיד ולארגון. יש לציין כי המבחנים אמנם בודקים יכולות חשיבה אבל אינם בודקים ידע מקצועי. כמו כן ניתן ללמוד מן המבחנים על אישיות המועמד, מאפייני התנהגות ויכולת עמידה במצבי לחץ.

מהם התפקידים שהקבלה אליהם מותנית במבחני מיון?

מנהלים ומעסיקים שנוהגים לגייס עובדים ונשאלו בנוגע למבחני מיון, העידו כי הם נוהגים להיעזר במבחנים כאלה לעיתים, בעיקר כאשר קיימת התלבטות לגבי המועמד המתאים ביותר. מנהלת משאבי אנוש בחברת הייטק דיווחה כי היא שולחת למבחני מיון רק מועמדים לתפקידי ניהול. "בתפקידים זוטרים יותר נסתפק בראיונות שעורכים אנשים שונים בארגון", הוסיפה. מנהלת השיווק של ספקית אינטרנט גדולה מסרה כי היא שולחת למבחני מיון כאשר היא מתלבטת בין מספר מועמדים לתפקיד ספציפי. לדבריה, "מבחני מיון מחדדים היבטים באישיותו ונטיותיו של המועמד, שאינם נחשפים על ידי טכניקות אחרות (ראיון אישי, גרפולוגיה), או היבטים שיש לי לגביהם ספקות כגון ביטחון עצמי, חשיבה אסטרטגית, אבחנה בין עיקר לטפל וכדומה. מנהלת פרויקטים בחברה אחרת סיפרה כי דווקא התאכזבה מהמבחנים. "המבחנים לא ידעו לנבא עם מי הצוות ואני נעבוד טוב", ציינה. "כמנהלת, אם העבודה לא זורמת, זה לא כל כך משנה שיש לו את המרכיבים האישיותיים הנחוצים לתפקיד".

מבחני מיון: מה הם כוללים?

המבחנים נערכים במכונים מקצועיים, בידי צוות ובו פסיכולוגים קליניים ותעסוקתיים, ומורכבים ממגוון של מבדקים שונים המעריכים יכולות חשיבה ויכולות אישיות של הנבחן. יום המבחנים הוא יום מייגע. הכינו את עצמכם ל-8-7 שעות ואפילו יותר של מבחנים אינטנסיביים, עם מעט מאוד הפסקות.

מבחני מיון כוללים שני סוגי מבחנים:

בחלק זה נבחנת רמת האינטליגנציה של הנבחן. לצורך כך על המועמד לעבור מגוון מבדקים שונים ובהם ידע כללי, לוגיקה, סדרות חשבונאיות, התאמת צורות, מבחני זיכרון ועוד. בנוסף לכך ייתכנו מבחנים נוספים, על פי צרכי הארגון והתפקיד הספציפיים.

פרק זה יכול להתבצע בישיבה מול מחשב או ליד שולחן בכתיבה בדפי בחינה. כל מבחן מוגבל בזמן ובנוי כך שתתקשו לענות על כל שאלות המבחן בטרם יסתיים פרק הזמן המוקצב לו.

 

 

 

גם מבחנים אלה כוללים מגוון מבדקים, שבחלקם הכוונה האמתית העומדת מאחורי המבדק נסתרת מעיני הנבחן. חלק מהמבדקים מפוזרים בין מבחני החשיבה (העתקת צורות, ציור דמות או עץ, תיאור תמונות, השלמת משפטים ועוד). בנוסף על אלה המבדקים הפסיכולוגיים כוללים גם ריאיון אישי מול פסיכולוג ודינמיקה קבוצתית.

מהי דינמיקה קבוצתית? סיטואציה של דיון בקבוצה, שבה יש צורך בקבלת החלטה משותפת של חברי הקבוצה במשימה המוטלת, תוך פרק זמן מוגדר. המשתתפים נבחנים כמובן לא רק על יכולת עמידתם במשימה בזמן הקצוב אלא בעיקר על ההתנהגות שהפגינו בקבוצה: יכולת מנהיגות (להבדיל משתלטנות ותוקפנות), כושר שכנוע, חשיבה יצירתית ועוד.

כיצד מתכוננים?

להלן שלוש דרכים אפשריות להכנה למבחני הקבלה. תוכלו לבחור מהן את הדרך המתאימה לכם ביותר.

  1. השיטה הקלילה

פונים לחבר שעבר את המבחנים ומבקשים ממנו לספר לכם מה שהוא זוכר ממה שהולך שם. למתקדמים – פונים לחבר שהוא פסיכולוג תעסוקתי, ורצוי כזה שעבד במכון ממיין או למד את הנושא, ומבקשים ממנו שיסביר לכם לגבי כל מבחן ומבחן מה הוא בודק ומה הדרך הטובה ביותר להתמודד עמו.

  1. שיטת "עשה זאת בעצמך"

רוכשים או משאילים ספר הכנה למבחני מיון. הספר הוא מעין קורס הכנה "לייט". לא לכולם יש את הזמן (למי שעובד), הכסף (למי שלא עובד), הרצון והסבלנות להשקיע שעות וימים בהכנה. הספר מספק את כל המידע אבל חסר את הממד האמתי שקורס יכול לתת. שיטה זו עשויה להתאים למי שצריך לדעת מה שאפשר, אבל סומך על עצמו.

  1. השיטה למשקיענים

קורס הכנה למבחני מיון. מסייע ברכישת הכלים המתאימים להצלחה במבחני המיון. מדובר בהכנה קריטית, שכן חשוב לדעת שכשניגשים למבחן מיון במכון מיון ספציפי עבור ארגון אי אפשר להיבחן פעם נוספת באותו מכון מיון, אלא אם עוברת תקופה של שנתיים.

עבודה בשירות המדינה: איך מתקבלים ולמה זה כדאי לכם?

המלצות לראיון עבודה – הן תמיד עוזרות לכם?

במקום לכתת רגליים לפקיד השומה או למלא את הטפסים עודכנו אוטומטית טופסי תיאום המס. לקראת שנת המס 2020 שלחה רשות המסים, במהלך חודש דצמבר, לכ-300,000 שכירים, אישורים אוטומטיים לתיאום מס לשנה החדשה ובכך חסכה מהם את הצורך לערוך בעצמם תיאום מס חדש. בנוסף, שלחה הרשות מכתבים לכ-73,000 גמלאים בדבר עדכון בשיעור הפטור לקצבתם השוטפת.

האישורים האוטומטיים לתיאום מס נשלחו ל-300,000 שכירים העומדים בקריטריונים שנקבעו, שהמרכזי שבהם הוא שלא חלו שינויים בגובה ההכנסות שלהם בשנים האחרונות. כל מי שקיבל את האישור האוטומטי לשנת 2020, והאישור אינו משקף את הכנסתו או מצבו האישי בשל שינויים שחלו בשנה החולפת לדוגמה: התרחבות המשפחה, שינוי מעסיק וכו' יכול לערוך תיאום מס עדכני באמצעות היישום האינטרנטי לעריכת תיאום מס (מתאים להקלות מסוימות) או באמצעות מערכת פנייה אינטרנטית למשרדים לבקשת תיאום מס או להגיע פיזית למשרדי הרשות.

כמו-כן, הרשות שלחה לכ-73,000 גמלאים, שקיבעו את זכויותיהם, מכתב בדבר עדכון שיעור הפטור המגיע להם עבור קצבתם החודשית השוטפת. בהתאם למכתב, ולפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, החל  מ-1.1.2020 שיעור הפטור מתשלום מס עבור קצבה חודשית שוטפת יגדל ב-3% ויעמוד על 52% מתקרת הקצבה המזכה בפטור, שהיא  8,510 שקלים לחודש.

ביום ראשון, 5.1.20 תיפתח האפשרות לערוך תיאום מס מקוון באינטרנט ובאמצעות מערכת הפנייה למשרדים לבקשת תיאום מס. מדובר בשתי חלופות שאותן מעמידה הרשות לטובת הציבור, ומאפשרות להם לערוך תיאום מס מבלי לעמוד בתורים ומבלי לצאת מהבית. בשנת 2019 כ-155,000 שכירים ערכו תיאום מס מקוון וקיבלו מיד אישורים לתיאום מס וכל זאת מבלי לצאת מהבית ומבלי לעמוד בתורים במשרדים. מהיום, 1.1.20 תיפתח האפשרות לערוך תיאום מס במשרדים.

רשות המיסים שולחת ";תיאום מס אוטומטי";; מה זה אומר ומדוע זה חשוב?

מהו טופס 135 – החזר מס לשכיר שאינו ממלא דוח שנתי

 

היצוא הישראלי ממשיך לצמוח בקצב גידול מואץ, בעיקר בהשוואה למגמה העולמית – כך עולה מאומדנים מיוחדים שמפרסם היום מכון היצוא לסיכום המגמות ביצוא לשנת 2019. מהניתוח  עולה כי לאחר שבשנת 2018 גדל היצוא מישראל בשיעור דולרי של כ-7.5%, המשיך היצוא לגדול גם בשנת 2019 והציג גידול דולרי של כ-5% להיקף כולל של כ-114 מיליארד דולר. שיעור הגידול ביצוא מישראל גבוה באופן משמעותי משיעור הגידול בסחר העולמי, אשר על פי התחזיות האחרונות של קרן המטבע הבינלאומית יסתכם בכ-1.1% בלב . מגמה זו תואמת לניתוח שערכו לאחרונה שעל פיו היצוא הישראלי גדל בקצב גבוה מממוצע גידול היצוא של רוב מדינות ה-OECD.

את הגידול  בהיקפי היצוא, בשנה זו בפרט ובשנים האחרונות בכלל, ניתן לזקוף בעיקר לזכות צמיחתו המואצת של יצוא השירותים – אשר גדל במהלך שנת 2019 בשיעור דולרי של כ-11% להיקף של שיא כ-55 מיליארד דולר. עלייה זו נובעת בעיקר מהמשך הצמיחה המואצת של שירותי ההייטק – ובעיקר החלק הנזקף להכנסות ממכירת שירותי מחשוב, תוכנה מו"פ וחברות הזנק – המהווים בשנים האחרונות, מנוע הצמיחה העיקרי של היצוא. בשש השנים האחרונות, בין 2013-2019, גדל יצוא השירותים בשיעור מצרפי של כ-60% ובתוך כך יצוא שירותי ההייטק הכפיל את היקפו במהלך תקופה זו: מכ-16.5 מיליארד דולר ב-2013 להיקף של כ-33 מיליארדי דולרים ב-2019 – זינוק של כ-100%.

היצוא בסקטור הסחורות (ללא יהלומים) עלה השנה בשיעור של כ-3% בהשוואה להיקפו בשנת 2018. היצוא התעשייתי עלה בשיעור דומה, היצוא החקלאי ירד בשיעור קל של כ-1.5% ויצוא היהלומים נפל בשיעור חד של כ-28%. כתוצאה מכך סך יצוא הסחורות השנה ירד בשיעור של כ-1%. ראוי לציין כי בסיכום כולל יצוא הסחורות מישראל לא הציג גידול בשנים האחרונות.

יצוא הסחורות לאירופה עלה, לאסי ה ירד

יצוא הסחורות (ללא יהלומים) לאזורי הסחר התאפיין השנה במגמה מעורבת. ככלל ניתן לזהות בשנת 2019 תיקון מסוים לעומת המגמות שאפיינו את היצוא ליעדים בשנת 2018. כך למשל היצוא לאיחוד האירופי, שירד בסיכום שנת 2018 בשיעור של כ-3%, גדל בסיכום 2019 בשיעור של כ-3% (להיקף של כ-16 מיליארד דולר). כך גם היצוא לאסיה, אשר רשם במהלך שנת 2018 עלייה חדה של כ-20%, בעיקר בהשפעת יצוא הרכיבים האלקטרונים – ירד במהלך 2019 בשיעור של כ-3% (הסתכם בכ-10 מיליארד דולר). היצוא לארה"ב שירד אשתקד בשיעור של כ-4%, שמר השנה על יציבות ברמה של כ-11 מיליארד דולר.

על פי תחזית מכון היצוא, גם בשנת 2020 תימשך המגמה החיובית בגידול היצוא מישראל אשר ימשיך לצמוח בקצב הגבוה מקצב צמיחת הסחר העולמי. הגידול ביצוא שירותי מחשוב, תוכנה, מו"פ והזנק, יוסיף להוות קטר הצמיחה העיקרי של היצוא ולתמוך בהמשך מגמת הצמיחה. לכך יש להוסיף את ההשפעה החיובית של תחילת יצוא הגז ולהפיכתה של ישראל לראשונה בהיסטוריה ליצואנית אנרגיה. מנגד עלולה להעיב המשך התחזקותו של השקל מול המטבעות הזרים.  בהתאם לאמור  צופים במכון ידול דולרי של כ-5% ביצוא הסחורות ושל כ-7% ביצוא השירותים. סך היצוא הישראלי צפוי לצמוח בשנת 2020 בשיעור דולרי של כ-6% אשר יביא אותו להיקף כולל של כ-120 מיליארד דולר.

 שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, התייחס לנתונים: "נתוני היצוא של העשור האחרון הם עדות נוספת למצבה הכלכלי הטוב ביותר של מדינת ישראל. אחרי שב-2018 היצוא הישראלי חצה את רף ה-110 מיליארד דולר, בשנת 2019 יישבר שיא נוסף ביצוא שצפוי להגיע ל-114 מיליארד דולר, לצד גידול של קרוב ל-70% בעשור החולף. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי וחברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפני היצואנים הישראליים, ואני שמח שתכניות הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה יחד עם הסכמי הסחר עליהם חתמנו מצליחות לסייע ליצואנים אלו בהתמודדותם בשווקים הבינלאומיים"

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא, הוסיף: "אנו מברכים על הנתונים המעידים על חוסנו של היצוא ועל תרומתו החשובה והמכרעת לצמיחת המשק, ושמחים שגם השנה המשיך היצוא לגדול בשיעור התואם לתחזיות המכון. שיעור הגידול ביצוא מישראל גבוה באופן משמעותי משיעור הגידול בסחר העולמי, מגמה זו תואמת לניתוח שערכנו לאחרונה על פיו היצוא הישראלי גדל בקצב גבוה מממוצע גידול היצוא של רוב מדינות ה-OECD.

"מכון היצוא ימשיך לסייע ליצואנים הישראלים  בשווקים הבינלאומיים באמצעות השתתפות בתערוכות בינלאומיות מובילות , אירוח משלחות בכירים ותמיכה וייעוץ שוטפים".

סיכום עשור ביצוא: גידול של 70%

הכל על יבוא ויצוא סחורות ושירותים ועל ההבדלים ביניהם

 

 

מעודכן ל-12/2019

מיטב דש גמל ופנסיה חתם על חוזה התקשרות עם חברת סוויס רה, ממבטחות המשנה הגדולות בעולם. ההסכם שנחתם אינו מוגבל בזמן, והאחריות הביטוחית בין שני מבטחי המשנה תועבר כך שיישמר רצף ביטוחי לעמיתים.

קרן הפנסיה של מיטב דש, הקרן הנבחרת הגדולה ביותר, מנהלת מעל ל-12 מיליארד שקל ובה חברים מעל ל- 300,000 עמיתים. יחד עם מבטח המשנה, החברה נהנית מיציבות אקטוארית משמעותית. שיעור הכיסוי הביטוחי לעמיתי הקרן, בגובה של 70%, יישאר זהה, והצטרפות ללא חיתום תימשך כל עוד הקרן מוגדרת כקרן פנסיה נבחרת.

במסגרת ההסכם, השיגה מיטב דש הטבות משופרות מעבר לתעריפים הקבועים על ידי משרד האוצר, אשר מבטיחים תנאים מיטביים מול התנאים של קרנות הפנסיה המנוהלות ע"י חברות ביטוח שאין להן מבטח משנה. מרבית התנאים שנחתמו עם חברת סוויס רה, דומים לאלה שהיו עדה כה.

קרן הפנסיה הנבחרת של מיטב דש גדולה משמעותית מהקרנות המתחרות, הן במספר העמיתים והן במספר הנכסים המנוהלים. זו הפעם השנייה שקרן הפנסיה של מיטב דש זוכה במכרז של המדינה. בניגוד למכרז הראשון, הפעם, החל מחודש אפריל 2019, נדרשו המעסיקים לקיים מכרז פנסיוני או לבחור באחת מארבע קרנות הפנסיה הנבחרות. יציבותה, אמינותה ובעיקר המוכנות התפעולית והשירותית של מיטב דש לקליטת מצטרפים בהיקפים גדולים, הביאה לכך שעשרות מעסיקים בחרו בבית ההשקעות כקרן הפנסיה הנבחרת לעובדיהם ונבחרה ע"י מומחי הענף כקרן הפנסיה הנבחרת של שנת 2019.

סקירת מיטב דש: כמה עשו קרנות הנאמנות שלכם השבוע

מעודכן ל-01/2020

אפליקציות לימוד לגיל הרך הפכו כלי פופולרי ללמד ילדים דברים כמו קרוא וכתוב, חשבון ואפילו שפות. אם דורות קודמים נעזרו בטלוויזיה או בקלטות ואלו שלפניהם בספרים, אין ספק שאפליקציות הן הדבר הנוכחי, ורבות מהן בחינם. הנה כמה דוגמאות.

אפליקציות שובי

האפליקציות של שובי הן חינמיות ומציעות שלל אפשרויות לימוד. האפליקציה מתאימה לתלמידי כיתה א' ומלמדת אותם שפות כמו אנגלית, רוסית, ערבית ועוד. אבל לא רק, יש להם גם משחקי חשיבה וזיכרון, הכנות לכיתה א', משחקים לגילים מוקדמים יותר ועוד:

הנה כמה מהן: משחקי חשיבה לילדים בעברית,  הכנה לכיתה, משחק הזיכרון, משחקים לגיל הרך ולהורים

מחיר: חינם

לימוד מספרים לגיל הרך

מי שרוצה ללמד את העוללים על מספרים, אחת האפליקציות המובילות היא של החברה "אלף", המתמחה באפליקציות חינוכיות. אפליקציה קלה המראה קלפים וסאונד אך חוויית המשחק עדיין לא ברורה מספיק.

מחיר: חינם

פאזלים לגיל הרך

מי שיותר מעוניין בפאזלים לא חייב לקנות אותם בחנויות ולפזר את החלקים בכל הבית. פאזלים לגיל הרך של חברת magic land of games עושה את העבודה.

במשחק:

4 קטגוריות של פאזלים לגיל הרך: בעלי חיים, מזון, כלי רכב וחינוך
6 תמונות פאזל בכל קטגוריה
משחק פשוט ואינטואיטיבי: גרירת חתיכות הפאזל למקום שלהן על התמונה
פתרון חידות

משחק טוב ללימוד צורות, צבעים, אוצר מילים ומיומנויות מוטוריות

מתאים לגיל חמש ומטה

מחיר: חינם

שירים של הטלוויזיה החינוכית

אם אתם רוצים שילדכם ישמע את השירים שאתם גדלתם עליהם ,כמו אני תמיד נשאר אני או שיר האל"ף בי"ת מרחוב סומסום או שירי בלי סודות, אפשר לחוות את הילדות שוב באמצעות שירי החינוכית. מתאים גם לאייפון וגם לאנדרואיד.

מחיר: חינם

המאמן המוחי לילדים

מתאים לבני שמונה ומטה. משחק שמורכב ממשימות בסדר קושי עולה: פאזלים שבהם צריך להתאים תמונה של בעל חיים, זיהוי פרטים יוצאי דופן, התאמת תמונה לקבוצת השייכות שלה ומשחקי זיכרון. האפליקציה פותחה בסיועו של מומחה בתחום ההתפתחותי והיא גם מאפשרת קבלת משוב על הביצועים.

מחיר: חינם

גוגל משיקה את סטדיה – כ-500 משחקים בענן

הכירו את פינדואודואו – אפליקציית הסחר הסיני ששוברת את השוק באמצעות משחקים

 

 

מעודכן ל-12/2019

פעם היה טיפול עשרת אלפים. עם הדגמים החדשים זה הוחלף בטיפול תקופתי לפי יצרן הרכב. הרבה מחליטים בגלל קוצר זמן  או חוסר ידע ללכת למוסך עבור הטיפולים ברכב. לשמחתנו אפשר כמעט את כל הטיפולים לעשות לבד ולחסוך המון כסף. עבור רוב החומרים ודרכי הטיפול היעזרו בספר הרכב הרלוונטי וכן כדי לדעת מתי להחליף חלפים.

החלפת שמן ומסנן שמן:

החלפת שמן דורשת כמה חומרים, בהם מפתח ברגים, מפתח מסנן שמן, מסנן חדש, אטם ריקון אגן שמן חדש, שמן חדש, כלי קיבול שאפשר לאטום אותו, סמרטוטים. התלבשו בהתאם: כפפות, משקפי בטיחות, בגדי עבודה וכד.

בספר הרכב כתוב לכם מה סוג השמן המתאים ומה סוג המסנן המתאים. כמו כן כתוב היכן נמצאים כל החלקים ולפעמים תופיע הדרכה מלאה. חנו במשטח ישר, הפעילו את המכונית. חכו כמה דקות עד שתכבו אותה ואז עוד כמה דקות עד שהשמן ייזל באגן. הפעילו את בלם החירום. ואז שימו מעצור  מצדי שני גלגלים. כיום ברוב המכוניות אפשר לזחול מתחתיהן , אם אי אפשר השתמשו ברמפות ובג'ק – בשניהם בלבד. רק ג'ק זה מסוכן מאוד ואסור. פעלו היטב לפי ההוראות. בספר הרכב אמורים להיות כתובים איפה מסנן השמן, אגן השמן  ובורג הריקון. אם לא מצאתם חפשו את המסנן הדומה למסנן שקניתם, לצדו יהיו האגן ובורג הריקון. הבורג הוא בורג גדול. הציבו את האגן מתחת לחור ורפדו בעיתונים, הרי השמן חם, מסוכן ורעיל.

בשלב זה פתחו את הבורג באמצעות המפתח, פעלו בעדינות והיזהרו שהפקק לא ייפול. וכן הרחיקו זרועות ופנים. לאחר שהשמן יתרוקן נגבו את הפקק והבריגו בחזרה אך לא בחוזקה. את כלי הקיבול שימו מתחת למסנן ופתחו אותו במפתח המסננים. הסירו גם את האטם.

עכשיו עוברים לשמן החדש, מכניסים אותו לאטם של המסנן החדש ומצפים היטב כדי שתהיה אטימה חזקה. את המסנן החדש הבריגו בחזרה בידיים. גם כאן לא להדק מדי – שלושה רבעי סיבוב.

סיימתם? פתחו את מכסה המנוע ושפכו בפתח את השמן המתאים. כדי לבדוק שאין נזילות, הפעילו את הרכב ותראו שאין נזילה מהמסנן או ממקור אחר. בדקו את מפלס השמן. אם צריך עוד הוסיפו, אך שימו לב לא להעלות על המקסימום, ולא לשכוח לסגור את המכסה. כדי שזה ייחבש בטיפול כתבו את התאריך והק"מ שהרכב עבר.

מסנן אוויר:  בכל רכב יש  כיום מסנן אוויר יבש, שנראה כמו נייר עבה ומאפשר מעבר של אוויר אך מונע מלכלוך מעל גודל מסוים לעבור דרכו, צריך לנקות אותו.  אך לא מומלץ לנקות אותו בלחץ אוויר, מכיוון שזה עלול לגרום לקרעים שיאפשרו מעבר קל יותר של לכלוך למנוע.

מסנן דלק: כשמחליפים  מסנן דלק חשוב לשים לב לחיבורי כניסת הדלק וליציאתו – הכניסה צריכה להיות מחוברת לצינור שמגיע ממכל הדלק, והיציאה לצינור שמגיע אל הקרבורטור/ המזרקים. הכניסה והיציאה מסומנות על ידי חץ שמצויר על המסנן, ומראה את כיוון זרימת הדלק.

בדיזל  יש לנקז אוויר ממערכת הדלק לאחר החלפת המסנן. ניקוז לא טוב יגרום במקרה הטוב לכך שהרכב יניע, אבל המנוע יזייף בצורה רצינית; במקרה הרע, האוטו לא יניע כלל.

פלאגים: כשמחליפים פלאגים חשוב לשים לב שצבעם אפרפר, המעיד על בעירה טובה. ואילו פלאגים מפויחים מעידים על תערובת עשירה מדי בדלק, ואז יש לבדוק את תקינות מערכת הזרקת הדלק או הקרבורטור. פלאגים שיוצאים משומנים מעידים על חדירת שמן לתא הבעירה, מה שמחייב בדיקה לגילוי הסיבה.

פלאגים בלויים גורמים לירידה בביצועי הרכב ולעלייה בצריכת הדלק. אם המרווח גדול מדי והאלקטרודות שחוקות, הגיע הזמן להיפטר מהפלאג.

אל תחליפו פלאגים כשהמנוע חם. לפני הוצאת הפלאג והכנסת חדש, מומלץ לנקות מסביב לפלאג בעזרת לחץ אוויר, כדי למנוע חדירת לכלוך ועצמים לצילינדרים, ובזמן הפירוק וההרכבה לשים לב שהם מוברגים בקלות יחסית ואין התנגדות. בזמן ההידוק  לסגור בעדינות

רצועת תזמון:  אם הרצועה נקרעת, המנוע תמיד ייכבה, ובמקרה הגרוע השסתומים יתעקמו כתוצאה מפגיעה של הבוכנות שבהם. במקרה כזה יהיה צורך לפרק את ראש המנוע ולבצע תיקון גדול ויקר. כדאי מאוד להחליף אותה בזמן, להשתמש ברצועה איכותית. את ההחלפה כבר כדאי לעשות במוסך אמין.

שמן גיר וסרן אחורי: השמן המתאים לגיר האוטומטי שונה מזה של גיר רגיל: בגיר האוטומטי השמן דליל יותר וצבעו אדום, לעומת השמן הרגיל, הסמיך יותר ובעל צבע צהוב-כהה. גם כאן זמני החלפת השמן וסוג השמן הם בהתאם להוראות היצרן או היבואן. שימו לב: בגיר אוטומטי יש לעתים צורך בהחלפה או בניקוי של פילטר הנמצא בתוך הגיר.

שמן הגה כוח. תפקידו לסייע בסיבוב ההגה. הוא לא דורש טיפול כבד, פרט לבדיקת גובה השמן והחלפתו לפי הוראות היצרן. בדרך כלל, אגב, משתמשים למטרה זו בשמן גיר אוטומטי.

מה לא לעשות בעצמכם: כל מה שקשור לבטיחות, הגה, בלמים, המתלים וכד'  אי אפשר ולא כדאי לעשות בבית.

כמה זה חוסך לכם?

מחירי טיפול 15 אלף ממוצעים ללא תיקונים נוספים:

סוג הרכב מחיר טיפול 15,000
טויטה קורולה             500 שקלים
יונדאיי איי 10             620 שקלים
סקודה פאביה             540 שקלים
קיה ריו             570 שקלים
הונדסה סיויק             550 שקלים
שברולט ספארק             400 שקלים
פורד פוקוס            580 שקלים

 

איך להוזיל את הביטוח המקיף?

הוצאות דלק – ככה תחסכו מאות שקלים בחודש

בעלי רכבים היברידיים יכולים להיות רגועים: הטבת המס הוארכה בשנתיים

מעודכן ל-12/2019

לא חייבים על כל דבר קטן ללכת למוסך. יש כמה דברים שפשוט מאוד לעשות לבד, לחסוך כסף ונסיעות. הנה כמה מהם:

שריטות ברכב: אחת הבעיות והתקלות הנפוצות בכלי רכב היא שריטות, קטנות כגדולות. שריטות נוצרות מחיכוך או הידבקות של כלי רכב אחרים. אפשר לטפל בבעיה באמצעות פוליש יסודי וכן טינר. לסיום הווקס מסתיר את השריטה.

שריטות עמוקות הן בעיה גדולה יותר כי לא ניתן להוריד אותן לגמרי. אפשר לטפל בהן בצבע, למשל במכחול. השריטה לא תיעלם לגמרי אבל תיראה יותר טוב. בחלקים גדולים פשוט תידרש יותר צביעה.

ליטוש פנסים: פנס דהוי  איך מתקנים? אפשר בבית. הפגיעה המרכזית בפנסים נובעת מהשמש הפוגעת בפלסטיק. אפשר ללטש את הפנסים בפוליש בנייר זכוכית. משפשפים את הפנס בנייר זכוכית ברמת אפס עם  מים וסבון. זה מוריד את השכבה העכורה. לאחר מכן עושים פוליש ווקס עד שהפנס חוזר כמעט לרמתו התקינה. אל תצבעו בלכה, כי היא פוגעת בפנס, אפילו אם תעברו טסט בזכותה, כי אחרי כמה ימים הפנס לא יאיר כראוי את הכביש. במקרה של שריטה החליפו את הפנס

כמה עולה לתקן פנסים שבורים באוטו ומה האפשרויות?

צבע: כמו במקרה של השריטות צריך לבדוק את גודל המכה או הדהייה. בוחרים ספריי המתאים לסוג ולקוד הרכב וכן את הגוון המתאים. עוד לפני התזה בספריי אל תשכחו לכסות את האוטו באזורים שבהם אתם לא רוצים שהצבע ייגע. קחו ספוג נייר 320. איתו הורידו את שאריות הצבע המתקלף. נגבו את האבק, חכו שיתייבש. התיזו על החלקים השחורים בפריימר  בשכבות דקות עד שייעלמו הכתמים השחורים. לאחר מכן רססו עם הצבע המיועד לרכב. נערו את המכל והתיזו או השתמשו בידית. וצבעו כמה פעמים בשכבות דקות, חכו שיתייבשו כמה דקות, ושוב שכבה, כך חוזר חלילה עד רמת גימור גבוהה. לבסוף הוסיפו ספריי לכה. אין רמת גימור מושלמת, אבל עכשיו הרכב נראה יותר אחיד ואין צורך ללכת לפחח

כמה אתם חוסכים:

תיקון שריטות עולה 500-1,500 שקל

תיקון פנס 150-250 שקל

מחיר צבע יכול להתחיל ב-400 שקל לחלק קטן ברכב ועד 4,000 שקל לרכב שלם.

חומרים כמו פוליש, וקס וספריי לא אמורים להגיע יחד ליותר מ-200 שקלים.

אושר החוק: שמאי הרכב לא צריך להיות אובייקטיבי – אלא לוודא שהתיקון נעשה לפי הפוליסה

עשה זאת בעצמך: תיקון מזגן – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

תיקון מחשב: כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים טכנאי

 כל ההחמרות: התקנת מספרי זיהוי על הכלים; דיווח על רכיבה אסורה בעזרת צילום באפליקציית 106; הטלת סנקציות על ידי החברות על משתמשים שנתפסו רוכבים על המדרכה; הגברת האכיפה באמצעות יחידת אכיפה ייעודית; הגבלת חניה לתאי חנייה ייעודיים ברובע 3 ו-5

  ממחר, 1 בינואר 2020, ייכנסו לתוקף כמה דרישות נוספות בהיתרים להצבת כלים זעירים שיתופיים להשכרה ברחבי העיר תל אביב, אשר יהיו תנאי להיתר לחברות המפעילות את הכלים השיתופיים. בין ההחמרות: התקנת מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי של החברות המוצב במרחב הציבורי; דרישה להצבת כלים ברובע 5 אך ורק בתאי חניה ייעודיים; אכיפה ייעודית אשר תתמקד ברכיבה אסורה במדרכה ובשבילים השמורים להולכי רגל.

מספר זיהוי ומלשינון

כחלק מתנאי ההיתר להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי, נדרשת החברה להתקין מספר זיהוי לכל כלי חשמלי שלה בעיר. העירייה מציינת שתפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה לסילוק כלים שיתופיים אשר יימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר. עוד, וכדי למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, תאפשר העירייה לציבור הרחב לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים אשר נוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני. התמונות בצירוף המידע הרלוונטי יועברו בתוך 24 שעות לחברה שהכלי שלה נמצא נוסע על המדרכה.

החברות שלהן ניתנו היתרים להצבת כלים זעירים להשכרה במרחב הציבורי (בירד, ווינד וליים), התחייבו להפעיל סנקציות נגד משתמשים שיתועדו רוכבים על המדרכות בניגוד לחוק, לפי הפירוט הבא :

החניה אסורה לקורקינטים

העירייה מרחיבה את האזורים שבהם נאסרה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שסומנו ברובע 3, סומנו עוד כ-180 תאי חנייה ברובע 5 (דרומית לבוגרשוב). באזורים אלו לא תתאפשר סיום נסיעה ונעילת הכלים מחוץ לתאים. כמו כן, בימים אלה העירייה פועלת לסמן תאים ברובעים נוספים בעיר, כמו גם בתחנות הרכבת.

הגברת האכיפה

עיריית תל אביב-יפו מתגברת את אכיפת עבירות תנועה של אופניים וקורקינטים חשמליים במדרכה ובשבילים השמורים להולכי רגל. כך, מתחילת שנת 2019 חולקו כ-21,000 דוחות בגין רכיבה אסורה במדרכה. כפועל יוצא של הניסיון שנצבר בנושא ועלייה במספר הכלים הזעירים הפועלים בעיר, החליטה העירייה לעלות מדרגה באכיפה והקימה יחידה ייעודית בפיקוח העירוני לטיפול בנושא. יחידה זו תמנה 22 פקחים מנוסים ומקצועיים שיפעלו בהתאם לתוכנית עבודה וישלימו את פעולות האכיפה של עשרות פקחי העירייה ביחידות המרחביות, העוסקים באכיפה כללית.

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות. חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, במטרה להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי זולתם ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה כדי לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי."

ממחר קורקינטים שיתופיים בירושלים

איך אני רוכב: תוך חודש קורקינטים שיתופיים יחויבו במספר זיהוי

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר