פיקדונות    

בנק ירושלים מתחבר לרמי לוי – משווק פיקדונות בסניפי הרשת

בנק ירושלים בניהולו של אורי פז, מנסה בכל דרך להגיע לציבור והציע לו את ריבית הפיקדונות הגבוה ביותר בשוק (לפחות 80% מריבית בנק ישראל; בפועל – נכון לעכשיו 100% מריבית בנק ישראל – 2.5%). איך עושים את זה? מתחברים לרשת הקמעונות של רמי לוי. שני הגופים דיווחו...

בנק ירושלים בניהולו של אורי פז, מנסה בכל דרך להגיע לציבור והציע לו את ריבית הפיקדונות הגבוה ביותר בשוק (לפחות 80% מריבית בנק ישראל; בפועל – נכון לעכשיו 100% מריבית בנק ישראל – 2.5%). איך עושים את זה? מתחברים לרשת הקמעונות של רמי לוי. שני הגופים דיווחו על שיתוף פעולה ביניהם להפצת שירותי הבנקאות באמצעות הרשת של רמי לוי. כבר השבוע תחיל הפיילוט של ההסכם – בסניפי רמי לוי יוצבו עמדות מטעם בנק ירושלים לקידום הפיקדונות האינטרנטיים של בנק ירושלים. בשלב הבא, (שתלוי בקבלת אישור מהמפקח על הבנקים), יסופקו בסניפי הרשת שירותי בנקאות מלאים.
מעבר לכך, ללקוחות הרשת יינתנו תנאים מועדפים במסגרת תוכנית ייעודית, כך שהם צפויים ליהנות מריבית גבוהה יותר על הפיקדונות, ריבית נמוכה יותר על הלוואות, ובכלל מחירים מועדפים על הבנקים האחרים ועל לקוחות אחרים של בנק ירושלים.
בדרך הזו בנק ירושלים מתגבר על הבעיה הגדולה שלו – מספר הסניפים הקטן. לבנק רק 16 סניפים, ועם החיבור לרמי לוי הוא יגדיל את הנוכחות שלו למאות נקודות. זה נשמע אולי מוזר, בעידן של האינטרנט מי צריך סניף? אבל בפועל, למרות שניתן להפקיד בבנק ירושלים דרך האינטרנט – כלומר לפתוח חשבון לפיקדון בלבד, להעביר כסף מחשבון העו"ש לחשבון בירושלים, לעקוב אחרי החשבון באינטרנט, להורות שעם סיום תקופת הפיקדון להעביר בחזרה את הכסף לחשבון העו"ש הרגיל. למרות שכל זה ניתן לעשות בדקות ספורות, עדיין הציבור מעדיף לראות את היועץ בבנק, את הסניף עצמו, במיוחד שמדובר בסכומים גדולים. באופן יחסי, התוכנית של אורי פז, מנהל בנק ירושלים לתת למחזיקים בפיקדונות לפחות 80% מריבית בנק ישראל הצליחה – מעל 5,000 לקוחות הפקידו בבנק דרך האינטרנט בסכום המוערך במעל 300 מיליון שקל (מתחילת ינואר), אבל בבנק ירושלים מכוונים גבוהה יותר