פיקדונות    

פסגות – מדד יולי יעלה ב-0.1%

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת מאקרו של בית ההשקעות  פסגות , מעריך כי מדד יולי יעלה ב-0.1%. גרינפלד מפרט את השינויים העיקריים הצפויים במדד-  "מחירי הדלקים ירדו ב-2.1% על אף עלייה של 15 אג' במס הבלו כתוצאה מסיומה של ההנחה מאפריל", מעדכן גרינפלד, "ירידת מחירי הדלק נובעת בעיקר ירידה במחירי אנרגיה בעולם בתקופה המתאימה. סעיף שרותי הסלולר צפוי לרדת בשיעור דומה לזה שנרשם ביוני.  ביטול המכסים של האוצר יבוא לידי ביטוי במדדים של יולי ואוגוסט בעיקר בסעיף המזון ובסעיף 'ציוד חשמלי לבית'. עם זאת ההשפעה על המדד לא צפויה להיות משמעותית שכן ההוזלה צפויה להתחלק בין הצרכן ליבואנים".

בנוסף מעריכים בפסגות ירידה של 6% במחירי ההלבשה וההנעלה; עלייה עונתית של 2.2% במחירי ההבראה והנופש, עלייה בשיעור של 0.5% בסעיף הדיור, ועלייה במחירי המים – "מחירי המים עלו בתחילת יולי ב-1.7% במסגרת העדכון הדו-שנתי. נציין כי לאור עליית מחירי החשמל באפריל (ב-9%), מחירי המים היו אמורים לעלות בשיעור חד יותר אך כנראה שרשות המים ספגה חלק מההתייקרות".

בפסגות מעריכים, בדומה לבנקים וליתר בתי ההשקעות שמדד אוגוסט יעלה בשיעור ניכר יותר של כ-0.5%, בעיקר על רקע עדכוני מחירי הסיגריות, הדלקים והגדלת המע"מ (שנדחתה בחודש);  באוגוסט צפוי סעיף הדיור, להערכת פסגות לעלות ב-0.5%.