שוק ההון    

אהוד ברק פותח דלתות לאינטרקיור: גייסה 45 מיליון שקל מבעל השליטה וקרן GMF בפרמיה של 37%

יו"ר אינטרקיור

עושה רושם שהגיוס של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לשורתיה של אינטרקיור, מסייע לה לפתוח דלתות במקומות החשובים. שער המניה מזנק כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-15% המשקף לאינטרקיור שווי שוק של  308 מיליון שקל.

אינטרקיור גייסה כ-45 מיליון שקל, לפי שער של 445 אג' למניה, המהווה פרמיה של כ- 37% על מחיר מניית אינטרקיור בבורסה בתל אביב. המשקיעים העיקריים בגיוס הם בעל השליטה, אלכס רבינוביץ שישקיע 22.5 מיליון שקל וגרי פגל – מייסד קרן GMF Capital – קרן השקעות פרטית (Private Equity) מגוונת שמתמקדת בטכנולוגיה, נדל"ן ומוצרי צריכה , שישקיע 22.5 מיליון שקל. מאינטרקיור נמסר כי הגיוס ישמש את החברה בעיקר לפיתוח  העסקי והבינלאומי של קנדוק.

ברק מונה בסוף ספטמבר לתפקיד יו"ר פעיל באינטרקיור וגרם להרמת גבות מצד רבים כשדווח כי יעבוד בהיקף משרה של 40 שעות חודשיות, יקבל שכר בעלות של 10 אלף דולר לחודש ויהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה. הדיווח על מינויו של אהוד ברק לתפקיד הביא לזינוק של כ-40% בשערה של המניה. כנראה שהיו משקיעים שהבינו שמדובר בצעד חיובי מאד לחברה.

זוהי לא הפעם הראשונה שברק מגייס את GMS להשקעה בחברה ישראלית. ב-2015 השקיעה GMF  כ-15 מיליון דולר בסטארט-אפ הביטחוני FST Biometrics שהקים האלוף במיל' זאבי פרקש. FST שעסקה בזיהוי ביומטרי מבוסס פנים, ניתוח מבנה גוף והתנהגות הפסיקה את פעילותה לאחרונה לאחר שבמשך שנות פעילות גייסה כ-23 מיליון דולר.

יו"ר דירקטוריון החברה, אהוד ברק, מסר כי :"החברה מברכת על גיוס הון זה, ובמיוחד על נכונות בעל השליטה להגדיל משמעותית את השקעתו בחברה וכן על הצטרפותו של מר גרי פגל, משקיע בינלאומי מוכר, לבעלי המניות בחברה, מהווים הבעת אמון בחברה וביכולתה להגשים את חזונה ולהפוך למובילה עולמית בתחום הפארמה גרייד קנאביס לשימוש רפואי."

אינטרקיור (קנדוק פארמה) הינה החברה הציבורית הראשונה והיחידה בבורסה בת"א המחזיקה בחברה בעלת רישיון פעיל וקבוע לכל שרשרת הערך הקיימת הקנאביס לשימוש רפואי (IMC Medical Grade). החברה חתמה זה מכבר על הסכמים מחייבים לרכישת מלוא הבעלות והשליטה (100%) בחברת קנדוק.

קנדוק עוסקת מזה עשר שנים במחקר, טיפוח, גידול ושיווק קנאביס רפואי במגוון התוויות המאושרות על ידי משרד הבריאות ובעלת שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל. קנדוק פועלת תחת התקינה החדשה המחמירה, IMC-GAP, המאפשרת לה לספק מוצרי קנאביס גם בבתי מרקחת וכוללת את עמידתה בדרישות האסדרה החדשה והמתוכננת של משרד הבריאות לייצוא מוצרי קנאביס רפואי ממדינת ישראל. בשלוש השנים האחרונות מציגה קנדוק צמיחה עקבית בהכנסותיה תוך שמירה על רווחיות תפעולית.

שוק הקנאביס העולמי מתפתח בקצב מהיר ובהתאם לתחזיות האו"ם הוא צפוי להגיע לכ-150 מיליארד דולר בשנים הקרובות. לאור ההתפתחויות האחרונות בשווקים וביניהם האסדרה החוקית של הקנאביס הרפואי במדינות מערביות מרכזיות. החברה הודיעה כי היא בוחנת רישום למסחר או הנפקה בבורסת הנאסד"ק או בורסה ראשית אחרת בארה"ב.

בנוסף לקנדוק, מחזיקה אינטרקיור כ- 17.25% בריגנרה, העוסקת במחקר ופיתוח שיטות טיפול חדשניות והנמצאת בניסוי שלב 3 במחלת עיניים וניסוי שלב 2 באלצהיימר ומחזיקה כ-9.3% בנובלוס המפתחת טכנולוגיה חדשנית המיועדת לשפר באופן משמעותי את תוצאות הטיפול בחולי סרטן, מסוגים שונים, תוך שימוש בתרופות ביולוגיות ממוקדות.