חדשות    

אושרו מענקים לעידוד חזרת "מובטלי הקורונה" לשוק העבודה

וועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההסכם בין המוסד לביטוח לאומי לבין משרד האוצר שיעניק עד ארבעה מענקים חודשיים למובטלים המצויים בתקופת אבטלה ממושכת של 75 ימים ומעלה וחוזרים למעגל התעסוקה בשכר נמוך מזה שניתן להם ערב אבטלתם ובתנאי ששכרם החדש נמוך מ-15,800 שקל בחודש.

מדובר בשיטת מענקים חדשה, שמטרתה לעודד שוהים בחל"ת לחפש עבודה ולא להסתמך על מתן דמי אבטלה מוקטנים, בגובה 70% משכרם, עד חודש יוני הבא

 גובה המענק יקבע על פי אחד מהקריטריונים המפורטים בהסכם, ויעמוד על עד 200 שקלים ליום כפול מספר ימי העבודה באותו חודש (חודש מלא הוא 25 ימי עבודה, כלומר עד 5,000 שקלים בחודש).

ההצעה צפויה להעלות בימים הקורבים לאישור בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

כמו כן, הצביעה הוועדה בהצבעה חוזרת על תנאי המענק בשווי 2,000 שקלים למובטלים שאושר בשבוע שעבר, וקבעה כי מספר ימי האבטלה המוכרים לצורך זכאות למענק יעמוד על 95 ימים בלבד במקום 100 ימים, זאת כדי למנוע פגיעה בזכאות העובד בשל חמשת ימי ההמתנה לזכאות לדמי האבטלה.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "אני מברך על החלטת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לאשר את היוזמה המשותפת שלנו עם משרד האוצר להעמיד מענקים לעידוד חזרת "מובטלי הקורונה" לשוק התעסוקה. בצד המחויבות שלנו בביטוח הלאומי ובמשרד הרווחה לפרוס רשת ביטחון לאלה הזקוקים לכך, אנו מניעים מהלכים נדרשים שיסייעו בהבראת המשק והחזרתם של עשרות אלפי עובדים למעגל התעסוקה״.

שר האוצר, ישראל כץ: "בנוסף למענק למובטלים במשך תקופה ארוכה, יזמתי את מענק לעידוד תעסוקה שנועד להחזיר אנשים למעגל התעסוקה ולשגרה מהר ככל הניתן. אמשיך להיאבק על פתיחת המשק בצורה בטוחה ולפי ההנחיות על מנת לסייע לאנשים לחזור לשגרה ולעבודה".

אושר מענק חד פעמי בסך 2000 שקל למובטלי קורונה

ארכה להגשת תביעות למענק השתתפות בהוצאות קבועות ומענק הוצאות לעסק קטן עבור החודשים מאי-יוני

מענקים חדשים למובטלים וחל"ת בדרך- היכנסו לבדוק זכאותכם